Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade18
Mobilspel
Pågående20 620

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Jättehjärna - Ej medlem längre2006-04-14 14:44
Antal inlägg: 8

jag säljer pastorns msn, men vi pratar summor nu som får nya hotellprojekt i mellanöstern att blekna. Utgångsbud 45 miljarder.
 
IMO - Ej medlem längre2006-04-14 14:55
Antal inlägg: 1766

... och vad vill du ha för hans Runar?
 
sirspellalot - Ej medlem längre2006-04-14 15:08
Antal inlägg: 320

Även fast jag är trött på postmoderna ironiker som älskar att driva med kristendomen genom påhittade karaktärer (som man skapat på grund av brist på egen personlighet), så tyckte även jag att "Pastorn" var lite kul ibland. Jag kommer dock inte att sakna honom jättemycket.
 
Andreas E - Ej medlem längre2006-04-15 07:23
Antal inlägg: 23

Eftersom Rättvik är ett litet samhälle, där man tex vet när grannens dotter mist sin oskuld, kan jag berätta historien om den man som kallade sig för Pastor Green här på Betapet. Han existerar, faktiskt. Han är en i raden av ungar som Knåp-familjen alstrat fram.
Pastorn, eller Knåp-Olle som han i verkligheten heter, mötte jag många gånger under varma högsommardagar i en by utanför Rättvik när jag hälsade på min mormor.
Då släntrade han bygatan fram - med bart bröst för att framhäva sina muskler som han utvecklat genom mockning och arbete ute på åkerfälten.

Med åren kom han att bli mindre och mindre tillräknelig, och någon gång under 90-talets mitt togs han in på institution första gången. Med löfte om att sköta sin medicinering släpptes han sedermera ut, men förvandlade livet till ett helvete för människorna i Rättvik, med omnejd. Han ställde sig på torget och förkunnande domedagen i megafon, saboterade både första majtalen och den årliga höstmarknaden, bjöd in sig själv hos folk på en fika och agiterade högljutt. Inte sällan slutade det med handgemäng. Han bildade till och med en lokalt politiskt parti, "Kristna bönder för ett gayfritt Dalarna", och bland lokalbefolkningen diskuterade man alltmer öppet om att göra sig av med Knåp-Olle - för gott. Om inte mentalvården lyckades få bukt med honom, kände sig folket nödgat att ta till drastiska åtgärder.
Han fick slutligen diagnosen multipel personlighetsstörning. Döm om min förvåning när jag först upptäckte "Pastor Green" här på Beta. För en av Knåp-Olles personligheter var just pingstpastorn från Öland. Hur han lyckades hantera en dator är för mig ett mysterium, men där han sitter just nu, på mentalsjukhuset i Säter, har han enligt byskvallret datorförbud.
 
nina73 - Ej medlem längre2006-04-15 08:41
Antal inlägg: 2694

Intressant inlägg Andreas !!
 
Jättehjärna - Ej medlem längre2006-04-15 09:59
Antal inlägg: 8

hahahaha
 
sirspellalot - Ej medlem längre2006-04-15 11:35
Antal inlägg: 320

Andreas E <-- Mycket intressant inlägg.

Internet communities är faktiskt en plantskola för folk med begynnande personlighetsstörningar, eftersom det möjliggör att folk får utlopp för sina märkliga böjelser på ett sätt som vardagen inte tillåter. Vi har alla läst om diverse våldsverkare som levde dubbelliv - internet är ofta början på något sådant (ta till exempel kannibalen i Tyskland).

Alla människor har ett behov att fantisera - som exempel kan man ta alla de storslagna namn och bilder som folk använder i sina presentationer (mitt eget konto inkluderat). Men fantasi är också ett uttryck för att man inte är belåten med sitt liv (barnets fantasikompisar handlar nog en del om den frustration man känner över att få människor förstår vad man menar). Även om killen som hade Pastor Green-kontot här på betapet har en del humor så hade han nog i mitt tycke passerat den gräns som finns mellan oskyldigt spexande och begynnelse till en personlighetsstörning.
 
Bror Mu - Ej medlem längre2006-04-15 11:55
Antal inlägg: 921

Som du säkert vet är Pastorn mycket förtjust i styrketräning. En knäböjsövning med din magra akademikerkropp som redskap vore en perfekt uppvärmning. Sen får vi se vem som råkar ut för klyvning.

Personligen använder jag ingen fantasibild som avatar eftersom jag är så nära fulländning man bara kan komma. Det krävs mikroskop för att upptäcka mina brister som människa.
 
Scandal - Ej medlem längre2006-04-15 12:01
Antal inlägg: 620

Menar ni att jag blitt blåst som beställt "Grov inför Gud" och skickat in dollars till Pastorn? ;O
 
sirspellalot - Ej medlem längre2006-04-15 14:14
Antal inlägg: 320

Bror Mu: min akademikerlekamen är inte mager och att bli sodomiserad av en pingstpastor är inte min grej (trots att tanken är lite kittlande). =P

Scandal: "Grov inför Gud"-skämtet var roligt på riktigt, men om du verkligen fick ett ex av en sådan bok skulle du nog tycka det var mindre kul :-)

Okej jag är inte utbildad psykolog så jag skall sluta femtioöresanalysera folk nu. Skomakare bliv vid din läst!
 
anduin - Ej medlem längre2006-04-19 02:19
Antal inlägg: 273

Tja, jag älskade att hata honom måste jag medge, så det blir nog lite tomt. Men bara lite.
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?