Spelrum
Giraffen41
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
33
Inloggade75
Mobilspel
Pågående19 797

Forumkategorier

Användare Inlägg  
odin - Administratör2006-04-13 23:12
Antal inlägg: 7442

Statistik-förslag
Jag är sugen på att göra någon ny statistik från vår databas. Ge några bra förslag så får vi se vad jag kan göra!

Vad som INTE behövs:
- Rullningstopp (är på gång).
- Topplista på lagda ord (drar för mycket CPU-kraft på vår databas-burk)

anatilde - Ej medlem längre2006-04-13 23:20
Antal inlägg: 82

Statistik vet jag inte.. men däremot har jag efterlyst ytterligare en knapp i stil med de som finns på de amerikanska scrabble-sidorna, en shuffle-knapp så man själv slipper sitta och flytta om bokstäverna för att urskönja de presumtiva orden.

jssfrk2006-04-14 11:57
Antal inlägg: 771

Antal unika rullningar
Rullningssnitt (rullningar/match)
Snittpoäng per match (inte bara för de hundra senaste)
Högsta rating
Lägsta rating
Största vinst (+xx)
Största förlust (-xx)

Kanske också:
Högsta placering på topplistan
Lägsta placering på topplistan
Elefantmedaljsinnehavande

tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2006-04-14 12:45
Antal inlägg: 2979

Hur kan man vara sugen på att göra statistik?

guranboy2006-04-14 13:06
Antal inlägg: 290

satt själv i en timme i går kväll å kollade all rolig statestik som redan finns här.....Kul mått på hur bra/dålig man egentligen är på att spela....Kanske ska tilllägga innan jag blir påhoppad att jag spelar för att de e kul.....vinst eller förlust, Kul e de iaf Både att spela å läsa statistik

Qrax2006-04-14 20:15
Antal inlägg: 154

Rullningarna började inte sparas förrän nångång under 2 december 2004 om jag kollat rätt. Så börja inte räkna rullningar per match osv förrän fr.o.m. det datumet. Men det har ni säkert tänkt på...

fyllskalle2006-04-15 11:22
Antal inlägg: 211

Hur många av brickorna "x" "j" "y" man fick i matchen. En sorts flytindex med andra ord.
Hur ofta man drar "z". Oflytindex
Hur mycket man sammanlagt förlorat på att ha dragit över tiden. Något som jag kan behöva bli påmind om.
Mvh
Fyllskalle

ooord2006-04-15 13:35
Antal inlägg: 1089

Flest antal rullningar i en match (både individuellt och en topplista).
Topplista som visar matcher med flest rullningar .
Flest rullningar i rad (både individuellt och en topplista).
Flest matcher i rad med minst en rullning (både individuellt och en topplista).
Genomsnittlig rullningslängd (blir väl ungefär 7,12) (både individuellt och en topplista).
Längsta rullning 7-15 bokstäver (både individuellt och en topplista).
Min vanligaste rullning (i mitt fall är det LUNTARE).
Snitt på antal byten per match (individuellt).
Snitt på antal brickor man lägger ut var gång (1-7) och dessutom per match (både individuellt och en topplista)
Snittpoäng för varje utlägg (både individuellt och en topplista)
Genomsnittligt tidsunder- eller tidsöverdrag (individuellt och uppdelat på grupperna hets och stress)
Genomsnittlig paustid (Hur länge en paus brukar vara för den som begär denna)
Något slags statistikmått på vilket eller vilka sorts spel jag går mest plus eller minus rent rankingmässigt i. Det vore intressant att veta om det är hetsmatcher på slumpat bräde mot motståndare över 2500 som är förrödande för rankingen. Kanske skall jag spela stress på standardbräde mot motståndare med ranking 1500-2000 istället?

Qrax2006-04-16 00:31
Antal inlägg: 154

ooord: Hittills har det inte sparats mycket av det som du föreslår. T.ex. antal byten och hur många brickor man lägger, så det är inte möjligt att ha statistik på det på matcherna som gått. Det är i så fall om dom börjar med det från och med nu. Jag tycker också att det skulle vara intressant statistik.

Jag föreslår statistik på hur mycket man spelar på varje bräde. Helst i procent.

ooord2006-04-16 11:56

Sen är hakningar egentligen viktigare än rullningar, när det gäller att samla mycket poäng, så lite hakningsstatistik vore roligt att kunna se. Tex snittet av antal bildade ord vid varje utlägg (1-8) samt en hakningstopplista med dom som hakat till sig mer än 5 ord till.

ooord2006-04-16 11:58

Zätastatistik vore också intressant. Snittpoäng när man får ut Z och hur ofta
man egentligen får ut denna eländiga men fascinerande bokstav.

saittam75 - Ej medlem längre2006-04-21 14:26
Antal inlägg: 16806

En kul statistikgrej, på hemsidan, under Personbeskrivningen borde det stå:

Antal besök idag:

Gentiana2006-04-21 15:26
Antal inlägg: 297

*Åldersstatistik vore kul, och om det går att

*koppla till ranking.
(ja jag vet att folk inte är helt ärliga på den punkten, bl a jag själv, men då skulle jag bli det, kanske). Vet inte om den statistiken skulle vara nåt att ha dock.

*Karta över betapets spridning över landet. (ja jag vet, samma invändning som på förra, men man får väl ha överseende med det).

saittam75 - Ej medlem längre2006-04-21 15:33

När man startat ett spelrum o väntar på motståndaren, borde det stå en förklaring hur man sparkar en motståndare, för alla begriper inte det, utan förmodligen tok-klickar dom enbart på "sparka"-funktionen, och tror dom lyckats när man frivilligt lämnar rummet efter ett otåligt väntande på att spelet ska starta.. :)

saittam75 - Ej medlem längre2006-04-21 15:34

(ingen statistik dock, utan bara ett "hjälpmedel") =)

björn842006-04-21 16:23
Antal inlägg: 22

Bästa ord man lagt?

Nonna32006-04-21 18:54
Antal inlägg: 22

Hur stor andel av spelade spel (dagligen/ totalt) som är Standard/Special/Slumpad
Hur stor andel av spelade spel (dagligen/totalt) som är Normal/Snabb/Stress/Hets
En kombination av detta!
Hur fördelningen ser ut för de olika spelrummen avseende olika typer av bräden/tempon

Amandarin2006-04-23 20:33
Antal inlägg: 173

Vore ju bra om rullningsstatistiken kunde visa även då man lägger ut samma rullning som man tidigare gjort. Jag har t ex lagt ett enkelt ord som syntare kanske tre gånger men även lyckats med konststycket att lägga ut asätare ett par gånger. Men inte får någon reda på det...

Annars skulle ju en funktion med att man kan kolla vem som varit inne på en sida ganska kul, om än lite lunarvarning.

daniella__ - Ej medlem längre2006-04-23 20:41
Antal inlägg: 30

kan
ske högsta poäng

Koste2006-04-23 21:21
Antal inlägg: 423

Jag skulle vilja ha medelpoäng per ord samt antal lägg per match.

tex 17 lägg med snitt 21,6p/ord. Även motspelarens statistik i brädfönstret.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?