Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 995 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Billy Rubin | 2009-06-16 10:24 | |
![]() | Rik och lycklig? De flesta av oss har läst i nyheterna om enstöringen och burksamlaren i Skellefteå som dog en förtidig död i 60 års ålder och visade sig vara mångmiljonär (12 miljoner). Det verkar som om stackarn lyckats med bedriften att vara både rik, fattig, sjuk och olycklig(?) på samma gång. Vad tror Du, blir man lycklig av att ha mycket pengar? Eller stämmer visdomen: Rik är den som är nöjd med vad denne har, fattig är den som hela tiden vill ha mer. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-16 10:26 | |
![]() | Pengar gör att man kan köpa sig lycka, att en valde att inte göra det säger eg inte så mkt. | |
| Miss_jk | 2009-06-16 10:27 | |
![]() | Hur köper man lycka och hur mycket kostar den? | |
| leevi | 2009-06-16 10:33 | |
![]() | jag kan säga så här : jag är rik och lycklig för att jag har mina två barn som jag älskar. man behöver inte massor av pengar för att vara rik och lycklig. | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2009-06-16 10:40 | |
![]() | Jag är rik på underbara stunder och upplevelser tack vare mina tre underbara söner :) Sen har jag väl "normal" inkomst, lever hyfsat och ser till att vi alla här hemma har det bra, sen är det ju alltid trevligt med extra pengar då man kan göra mer roliga saker såklart :) Sen tror inte jag att alla "rikaingar" har det så jävla bra jämnt.. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-06-16 10:41 | |
![]() | Ja jag tror att saker och ting blir mycket enklare om man har det väl förspänt för sig, sen är det upp till var och en hur man behandlar sin "ekonomiska rikedom". Personligen skulle jag inte ha ett dugg emot att ha mycket pengar och bara behöva ligga på rygg hela dagarna, vad kan vara fel med det? Tänk att bara behöva lägga energi på sig själv (nära och kära) och bara göra det man tycker om, en utopi för de flesta men nog så god för de som får uppleva det. | |
| Miss_jk | 2009-06-16 10:45 | |
![]() | Men om man inte är lycklig från början, kan man då köpa sig lycka? Hur gör man det i så fall? Köpa en karl som låtsas vara kär i dig? Köpa en snygg bil? | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2009-06-16 10:46 | |
![]() | Tror ändå att man kan "köpa" sig ur många trista situationer...att man kan "betala bort problem", om man säger så....T.ex. om man befinner sig i en svår, jobbig, dålig och olycklig relation så kan man ju hur lätt som helst avsluta den och flytta om man har pengar! Om man däremot inte har några pengar utan är "beroende" av den andre, så kan det bli betydligt svårare att ta sig ur relationen...vilket har som följd att man kan bli sjuk, både fysiskt och psykiskt, med tiden...Det var ett exempel. Sen har vi ett till: Låt oss säga att jag inte var nån stjärna i plugget, hehe...Ja men då är jag ju hänvisad till diverse halvtrista jobb...Men om jag sen snubblar över en massa pengar, så kan jag ju skaffa mig den utbildning jag verkligen vill ha, alltså även den som kostar en massa pengar! Den möjligheten har jag ju inte om jag inte har några pengar.... Äh, vad vet jag....? ;-) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-16 10:46 | |
![]() | Nej vad som är lycka är inte alls individuellt nej :P | |
| leevi | 2009-06-16 10:47 | |
![]() | jag tror att man kan inte köpa lycka. lyckan kommer från hjärtan inte från plånboken. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-06-16 10:47 | |
![]() | Finns nog gott om rika människor som är olyckliga, däremot underlättar ju pengar en hel del och kanske släpper en del oro som man kan bära omkring på. Men å andra sidan så skapar de kanske nya saker att oroa sig för... | |
| Nasty Nimrod | 2009-06-16 11:00 | |
![]() | Jag tror det fanns forskning som tydde på att pengar bara skapade lycka till viss del. Gränsen låg i princip vid att ha så mycket pengar att man klarade sig för ens grundläggande behov utan större problem, över det bidrog i sig inte till någon påtaglig lyckokänsla. | |
| Billy Rubin | 2009-06-16 11:15 | |
![]() | Rika (män)niskor är lyckligare än fattigare, hävdar de amerikanska forskarna Betsey Stevenson och Justin Wolfers. www.dn.se/ekonomi/ly...r- 1.740292 | |
| taxam - Ej medlem längre | 2009-06-16 11:27 | |
![]() | "Pengar är inte allt" sägs det. Men det är just vad det är. Man behöver inte ha 12 miljoner på banken men tillräckligt för att inte oroa sig för elräkningar, hyra etc. Ekonomisk stress är inte bra vare sig psykiskt eller fysiskt. | |
| Lillot | 2009-06-16 11:50 | |
![]() | Jag är övertygad om att man blir lyckligare om man är ekonomiskt oberoende, man slipper åtminstone oron som ofta finns kring ekonomin. Sedan finns det självklart sånt som inte går att köpas för pengar, men god ekonomi ger frihet och många valmöjligheter i livet. Dålig ekonomi ger stora begränsningar. Hellre rik och olycklig än fattig och olycklig. | |
| Ässät | 2009-06-16 12:34 | |
![]() | Jag skulle må mycket bättre med pengar iallafall. Det tär på psyket att alltid behöva oroa sig för ekonomin varenda jävla månad! Så ja, jag skulle vara lyckligare. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-16 12:36 | |
![]() | Kopierat från en dansk site och det är så fint i sig, så jag ids inte översätta: Du kan købe et hus for penge, men IKKE et hjem. Du kan købe en seng, men IKKE søvn. Du kan købe et ur, men IKKE tid. Du kan købe en bog, men IKKE kundskab. Du kan købe meget, men IKKE respekt. Du kan købe medicin, men IKKE helbredelse. Sex er til salg, men IKKE kærlighed. Men som en känd person sa för några årtionden sen: Man gråter hellre i en jaguar än i en buss. | |
| Pseudonymf | 2009-06-16 12:46 | |
![]() | Mommes <3 | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-06-16 12:57 | |
![]() | skit bra skrivet Mommes=) | |
| Maybach | 2009-06-16 12:57 | |
![]() | Klart att man kan köpa lycka. Naivt att säga annat.. | |