Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade13
Mobilspel
Pågående22 285

Forumkategorier

Användare Inlägg  
fyllskalle2006-04-20 14:12
Antal inlägg: 211

Att vara eller inte vara - snäll
Det finns två skolor när det gäller spel och tävlingar. Den ena går ut på att man ska ha trevligt. Det primära är umgänget. Den andra går ut på att man vill vinna, inga fångar tages.

Ibland känner jag att jag det saknas en liten uns av vinnarinstinkt här på betabet. Man säger hellre, "oj vilken fin rullning" än "satan vilken tur du har". Väldigt sällan avslutas matcherna med ett "dra åt helvete".

Vilken skola tillhör ni? Vill ni ha ett liv i plysch och myspys, eller, vill ni känna doften av svett och vrede? Sam Cooke eller DMX? Per Ledin eller Johan Davidsson?
Mvh Fyllskalle

 
Bror Mu - Ej medlem längre2006-04-20 14:15
Antal inlägg: 921

Blivit avstängd oräkneliga gånger för att ha förolämpat mina motståndare, så jag passar nog i kategori två. Numera har jag dock blivit en fin pojke.
 
Amandarin2006-04-20 14:27
Antal inlägg: 173

Varför välja sida när man kan ha multipla personligheter? Å ena sidan kan man säga "snyggt" när den andra gör något finurligt, å andra sidan kan man fantisera ihop fantasifulla sätt att tortera motspelaren. Eller varför inte sandlådenivån: dumma jävla skitpisshelvetesspelfan.
 
Gentiana2006-04-20 15:03
Antal inlägg: 295

När nån lägger SMACKA o får 1400 p då blir man liksom en våt fläck, antar jag.

Det räcker att den andra rullar, så sitter man där o gapar. Men det är bara att bita ihop, sopa ihop resterna o erkänna att det var snyggt o nästa gång är det min tur (för fan), även om det svider just då.
Jag kör på Amandarins attityd, snäll utanpå o ett betapetmonster inuti.

Vore inte det en idé förresten, ett rum för dom som inte känner för att prata alls eller som inte vill sticka under stol med sina otidigheter? Fram för ett nytt otrevligt rum- MONSTRET! Eller ta ett befintligt, bulldoggen är ju rätt oattraktiv.
 
Zizzi2006-04-20 15:24
Antal inlägg: 866

Jag väljer nog livet i plysch och myspys :-).
Jag skriver "snyggt" när min motspelare lägger på något finurligt sätt eller rullar.
Jag tackar alltid för matchen oavsett om jag vinner eller förlorar.
Jag är inte en dålig förlorare, visst svider det, men jag surar inte över förlusten.
Men jag säger aldrig "lycka till" innan en match, som jag sett många göra, för jag vill inte att det ska gå bra för dem, jag vill ju vinna såklart.
 
solbruden712006-04-20 15:25
Antal inlägg: 78

Vem vinner på att vara otrevlig?
 
fyllskalle2006-04-20 15:35
Antal inlägg: 211

Vad är det för djävla konstig fråga? Förstår du inte frågeställningen eller?
 
solbruden712006-04-20 15:37
Antal inlägg: 78

vilken jävla motfråga....svaret ä väl för ..... fritt i forum.. eller ?
 
solbruden712006-04-20 15:41
Antal inlägg: 78

Du undrar om övriga är "svett och vredes spelare"eller plysch...jag frågar du vem vinner på att vara otrevlig. Det innefattar med andra ord om man ä läskunning att jag är emot otrevligheter ..så med andra ord så har du dig ett svar..
 
OneW2006-04-20 15:45
Antal inlägg: 1207

Man är väl inte otrevlig bara för att man inte skriver snyggt eller tfm eller liknande.
Jag skriver det av ren vana eller för att jag är så trött på att läsa om alla som retar sig på folk som inte gör det i chatten.. men frågan är väl om det kan kallas trevlig när man rent slentriant skriver tfm eller tt eller vad man nu skriver..
 
fyllskalle2006-04-20 15:53
Antal inlägg: 211

Jaha, ok, då fattar jag.
 
OneW2006-04-20 16:10
Antal inlägg: 1207

men det är ju inte fel när du skriver "Fan va snyggt" när man rullar.. eller hur Fyllskalle!!! ;)
 
fyllskalle2006-04-20 16:12
Antal inlägg: 211

Det verkade som om du bara slumpade ut brickorna på brädet, förmodligen skulle du byta alla brickor men tryckte fel.

Rätta mig om jag har fel.
 
fyllskalle2006-04-20 16:13
Antal inlägg: 211

Bra spelat i övrigt förresten.
 
OneW2006-04-20 16:39
Antal inlägg: 1207

Nä jag skulle inte byta alla! Jag lovade ju att rulla. Du blev till och med varnad! (snacka om att ha flyt när man kaxar!)

Men jag väntar fortfarande på trevligheten.. fast det kan vi ta i nästa match!
 
Gentiana2006-04-20 16:51
Antal inlägg: 295

SKORPIONEN vore ett bra rum för dom som inte orkar vara snälla o väluppfostrade, kunde bli riktigt kul att gå in i när man behöver avreagera sig!
 
Brandonwalsh2006-04-20 21:41
Antal inlägg: 67

Att vara snäll är att visa respekt. Oavsett om man inte menar så mycket med sitt "tfm" så är det ändå en gest som är nödvändig. De som mår dåligt av att spela kanske inte borde spela alls?
 
mamman - Ej medlem längre2006-04-20 22:08
Antal inlägg: 6379

Om någon jag spelar mot Rullar gratulerar jag ALLTID!
Det är en bedrift (om man inte använder olika "fuskprogram") att rulla.
Jag kan också skämta om någon är FÖR bra...
TAckar också alltid, men för mej spelar det ingen roll om den jag spelar mot tackar.. Surkart tänker jag och sen glömmer jag det hela.
Den som varit mest "otrevlig" (eller minst trevlig kanske...) mot mej är faktiskt en övervakare... *hmmm...*
 
fyllskalle2006-04-20 22:38
Antal inlägg: 211

Finns det en koppling mellan rating och snällhet undrar undertecknad. De som förespråkar snällhet är också de med lägst rating.
Mvh Fyllskalle
 
slick sixty2006-04-20 23:23
Antal inlägg: 16

jag tycker att det är en briljant idé att ha ett rum för folk som är otrevliga (och inte bryr sig om att andra är det)! inte för att man nödvändigvis skulle tillåta grova personangrepp eller mordhot, men bara ett bra hängställe för folk som inte är så jäkla tröttsamt überartiga.

och för att svara på frågan: de senaste 30 matcherna har jag inte fått nån ordning alls på brickorna.. och det är mycket svett och vrede.

f.ö. tänkte jag rationalisera bort användandet av "tfm" o. dyl., men det brukar leda till att motspelare av den typen jag inte vill se i grymma rummet skriver "tfm slick sixty" i mainchatten. orka.
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?