Spelrum
Giraffen21
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade53
Mobilspel
Pågående21 666

Forumkategorier

Användare Inlägg  
myran_64 - Ej medlem längre2006-04-23 13:47
Antal inlägg: 3157

har själv haft många schäfer och ett antal valpar av denna ras, men den är numera inte min favorit. Men ska det vara någon ny hund så ska det vara brukshund av något slag, inte en MUTTERAD RÅTTA eller andra hundar som behöver kläder.. (som chihuahua, nakenhundar, dvärgopinchrar, bichon frise och dyl )
 
ewaleena - Ej medlem längre2006-04-23 14:03
Antal inlägg: 1977

*S* åt Myran.. jag gillar inte heller småhundar med kläder lika lite som jag gillar amstaff och alla korsninar med denna bedrövliga ras... jag gillar flat och golden, två mycket barnvänliga raser som har mjukt sinne och är lättlärda och kloka. Annars är kelpie också lättlärd men är tyvärr en vallhund så den vallar det mesta i dess väg =)
 
Lady redhead - Ej medlem längre2006-04-23 14:24
Antal inlägg: 125

Om jag hade styrka nog så skulle jag brotta ned den Amstaff/rottweilerkorsnin g som finns i mitt område...Jag har ju själv Rottweiler...men det är ingen god idé att blanda dessa raser...Fast för att brotta ned den läbbiga hunden, skulle jag först behöva brotta ned den anabola steorid-stinne grobianen som håller i kopplet...ÄR det ngn som har en idé hur man brottar ned en sådan?
 
Lady redhead - Ej medlem längre2006-04-23 14:26
Antal inlägg: 125

...fast det kanske är ett annat forum...förstås.
 
Mitzy2006-04-23 15:51
Antal inlägg: 221

Hm, jag har ingen favoritras....jag har sex hundar av blandad sort som jag räddat från avlivning på det ena eller andra sättet och kan bara säga att javisst, de är mkt tidskrävande (de flesta av dem har varit mkt misshandlade och krävt massor med tid och kärlek för att bli "hund" igen) och ibland blir jag tokig på dem, men jag älskar dem verkligen! Eftersom båda jag och maken jobbar hemmifrån så finns vi nästan jämt här hemma och de känner sig trygga med det. Jag skickar med en länk med några bilder på de små "monstren" ;-)

www.fiabaker.com/barkers/
 
AlliC732006-04-23 15:56
Antal inlägg: 121

Jag har alltid haft Chow-chow som min favoritras. De är som kramiga nallar. Nu börjar jag också bli väldigt svag för greyhound efter att ha jobbat en del på kapplöpningar.
 
_Morgana_2006-04-23 16:10
Antal inlägg: 869

Jag har en så underbar bullmastiff så det är en högt rankad ras iaf :)
 
nina73 - Ej medlem längre2006-04-23 17:09
Antal inlägg: 2694

jag håller absoluet med tzarras..... mi nfavorit är grand danois... å de andra STORA hundarna.... men själv så har jag en clumber spaniel,,, härlig ras *L*

www.clumber.net
 
Scandal - Ej medlem längre2006-04-23 17:54
Antal inlägg: 620

Finsk spets is teh shit. Alltid.
 
Pastor Green - Ej medlem längre2006-04-23 18:13
Antal inlägg: 192

Mot min vilja skötte jag om en finsk spets en tid, det är en ond hundras. Eftersom han bet både en iranier och en halvkänd dramatiker i den stad där jag bor, misstänker jag att de både är rasister och antiintellektuella.
 
Dicea - Ej medlem längre2006-04-23 18:49
Antal inlägg: 882

Pastor Green: Skulle tro det har med FDP att göra - fostran, daning och prägling....
 
Bror Mu - Ej medlem längre2006-04-23 19:13
Antal inlägg: 921

det är min hund pastorn har hand om. den är hjärndöd och född elak, psykopat. den har fått så fin uppfostran som man kan få, men vissa ondskefulla varelser kan inte ta till sig kärlek. giftsprutan hägrar för honom efter att bitit ännu en korvgubbe i handen.
 
Scandal - Ej medlem längre2006-04-23 21:28
Antal inlägg: 620

Finska spetsar är jakthundar. De är elaka, snabba och jävligt självständiga. Ta ut henne i skogen och låt henne skälla ifred i ett par - tio timmar så kommer hon att älska med dina händer hela natten lång, tro mig.
 
Bror Mu - Ej medlem längre2006-04-23 21:43
Antal inlägg: 921

Han är lite av en vandringspokal kan man säga, så jag dumpar över honom till husse nummer fyra när jag tröttnar...
 
Acka2006-04-24 14:44
Antal inlägg: 373

Har en Yorkshireterrier - mkt hund i liten kropp. Dock en av dessa som behöver kläder, men skulle aldrig klä henne i nått ryshpysh! Nä, funktion i första hand!

Annars gillar jag Tibetansk Terrier.
 
Spyan2006-04-24 14:51
Antal inlägg: 673

tar just nu hand om en liten chihuahua kille. jättemysig är han! han är inte en såndär liten bjäffsig sak som skäller på allt, tvärt om så bryr han sej inte ett smack om andra hundar eller folk han inte känner. jätteskönt! har stött på allt möjligt konstigt folk när jag är ute och går med honom. allt ifrån tjejer som (helt på allvar) är förvånade av att en sånhär hund kan gå (för chihuahuor ska ju bäras antingen på armen eller i väska... pha!) och vissa undrar varför han inte har kläder på sej för att han är så liten.
usch, gillar inte hundkläder eller det nya modet med att småhundar ska bäras omkring överallt... dom är födda med ben som ska användas....
 
Spyan2006-04-24 14:59
Antal inlägg: 673

...men för att svara på frågan, vilket jag glömde, så skulle jag gärna vilja ha en cavalier king charles spaniel.... såååå söta och mysiga!
 
daniella__ - Ej medlem längre2006-04-24 15:57
Antal inlägg: 30

en king charles spaniel blev jag på¨ett test
 
Pekkis2006-04-24 16:05
Antal inlägg: 1173

de som bär koppel.
hundjävlar!! eller, hundägarjävlar!
inte alla... de jävlarna som inte håller bestarna kopplade i bostadsområden.
 
nina73 - Ej medlem längre2006-04-24 16:07
Antal inlägg: 2694

usch då Pekkis... bums iväg till "leva rövare tråden " ;-) .. men jag håller med dej *L*
 
Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?