Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 716

Forumkategorier

Användare Inlägg  
lusdrama - Ej medlem längre2009-08-21 12:12
Antal inlägg: 481

antagonism inom fotbollen
utan passion och hjärta är fotboll inget. mest passion och hjärta finns självklart i underbara vackra AIK.

nog med fakta. iaf så finns det oftast hos en passionerad supporter en självklar huvudmotståndere. jag personligen avskyr dif självklart och kompromisslöst. vilken är din?

6555562009-08-21 12:15
Antal inlägg: 857

Bra att du undvek ordet hat, nu blir nog tråden inte borttagen :D.

MFF kan inte vinna, Elanga prylar sin kvinna.

Och så ogillar jag Real Madrid också.

lusdrama - Ej medlem längre2009-08-21 12:19

oops, dåligt formulerat. huvudmotståndare är ett dåligt ordval. men jag försöker kvala in på acceptabel språknivå för betatrådar nu:

lusdrama - Ej medlem längre2009-08-21 12:25

m men jag e så smooth nu 6555...:)

btw real e faktiskt ganska vidriga.

bobo flux2009-08-21 12:30
Antal inlägg: 11371

Ja, AIK är det ju. Vinner inte min fina Ellos-katalog så får vilket lag som helst vinna så länge det inte heter AIK och kommer från Solna :)

Palini2009-08-21 12:49
Antal inlägg: 1381

Sluta ljug nu, lusdrama. Mest passion och hjärta finns naturligtvis i IK Hedemora. Det är vetenskapligt bevisat.

Allmänna klubben i all vanära, men det finns ändå inget vidrigare än djurgården och dets självgodhet.

Storstadsklubbar över lag hör nog till de minst omtyckta, förmodligen tack vare deras inslag av dryga, våldsbenägna, krävande och sinnesslöa fans.

vulcan2009-08-21 13:01
Antal inlägg: 7666

Varför denna aggressivitet? Min jobbartillvaro förgylls av ett ständigt smågnabbande med min kompis och kollega Janne - den fanatiske AIK:aren. Jag gillar mitt Bajen, men förstår inte varför jag för den sakens skull måste gå omkring och hata AIK och DIF. Jag blir bara arg när de spöar mitt lag med tur och domarstöd :-)

Att slänga gliringar till vänner och bekanta med "fel" lag i hjärtat är nåt helt annat. Fiskade upp ett gammalt mail jag skickade till nämnde Janne och en annan numer f.d. kollega som också hade den dåliga smaken att hålla på förortsgänget från norra kranskommunen :-)

------------------------- ------------------------- ------------------------- -------

2002-10-23 14:06

Till: ...
Ärende: RåttSkatt

Ett nyutvecklingsprojekt med ärenderamverket som grund har startats för att realisera systemstöd för den nya lagen om råttskatt (RåSL).

Syftet med råttskatten är att samhället och idrottsrörelsen ska få ekonomisk kompensation för det negativa inflytandet på fotbollen som existensen av fotbollslaget/förortsgäng et Solna AIK och dess fans utgör.

Skattskyldiga och vad de ska betala enligt den nya lagen bestäms enligt följande kriterier (en person kan bli skattskyldig enligt flera kriterier och betalar då det totala beloppet:
- Medlem i AIK:s supporterklubb - 5% av taxerad årsinkomst, minimum 5000 kr
- Säsongskort på Råsunda - 3% av taxerad årsinkomst, minimum 3000 kr
- Minst 5 årliga besök på arenan utan Hammarby- eller Djurgårdenhalsduk eller motsvarande attribut - fast belopp 2000 kr
- Skärmsläckare med AIK-emblem på jobbdatorn, fast belopp 3000 kr
- Kaffemugg d:o, fast belopp 500 kr
- Observerats utanför Solna kommun iförd AIK-halsduk, 100 kr per dokumenterat observationstillfälle
- Offentligt uttryckt att Andreas Andersson är Sveriges bäste forward, 400 kr
- Mantalsskrivning på Södermalm i kombination med minst ett av ovanstående: 10% av taxerad årsinkomst, min 10 000 kr
- Vägrat instämma i påståendet "AIK är INTE ett Stockholmslag" - 750 kr per gång, max 7500/år
- Kort frisyr med frisyrgele i kombination med minst ett av ovanstående: fast belopp 1000 kr
- Lång frisur utan frisyrgele - fast belopp 100 kr
- Extra avgift (uppbörd via krogen) per öl som köps på krogar på större avstånd än 500 m från Råsunda stadion (kompensation för saneringskostnader avseende förväntat kissande i trappuppgångar, planteringar m.m.) 3 kr. Om krogen är belägen på Södermalm tillkommer ytterligare 1:50 kr/sejdel.
- Minst tre av ovanstående kriterier i kombination med aktivt supporterstöd till Sandviken bandy: 4000 kr fast avgift.

Projektet kommer att ledas av Billy Ohlsson (konsult) med Olle Nordin (konsult) som IT-arkitekt. Hittills tillsatta projektmedlemmar är Jan xxx (cobolprogrammering) och Ola yyy (provning m.h.a. naturmetoden).

bobo flux2009-08-21 13:11

vulcan: haha...fiffigt, genomtänkt, finurligt och riktigt roligt :)

Lite skillnad om man jämför med Black Armys hemsida där följande är saxat från den 20/9:

"När det gäller själva matchen så är Ortiz samt Bojan avstängda, så vi kan bara hoppas att rågnagaren Mutumba får äntra planen och göra ett par poäng, som han så innerligt önskar. Vi får även hoppas att vår nye brasse Flávio får lov att träda in på Råsundas gräsmatta, och ta emot vårt jubel som det anstår en ny spelare i gnaget.

Kom ihåg att bua extra mycket när inavelspojken Rasmus Elm och Rydström får bollen. Daniel Mendez kan också gå och lägga sig...

Nu kör vi över bonnapacket och rycker i toppen. Kom igen Gnaget!"

De sista raderna är i mitt tycke bara patetiskt respektlösa.

lusdrama - Ej medlem längre2009-08-21 15:50

vulcan - hahaha:)

men visst AIK berör<3

lusdrama - Ej medlem längre2009-08-21 15:57

"men det finns ändå inget vidrigare än djurgården och dets självgodhet.''

palini - då delar vi iaf den viktigaste av åsikter:)

Dejv Murrej - Ej medlem längre2009-08-21 15:59
Antal inlägg: 9

Fråga: Föraktar ni verkligen andra lag, eller är det bara en jargong?

Palini2009-08-21 16:10
Antal inlägg: 1381

Jag kan inte tala för andra, men i mitt fall är det en jargong. Hårt men hjärtligt. Det är nog väldigt lite som skiljer oss fotbollsfans åt egentligen, så om man hatar andra lag och deras fans så hatar man nog en del av sig själv.

Jag bär på en del agg mot just djurgården, men när man slänger sig med uttryck som "Stockholms stolthet", "Steget före", "Lite bättre, lite finare" etc. så kan jag inte låta bli att vara skadeglad och spydig så fort det går dåligt för dem.

krutmarie2009-08-21 16:11
Antal inlägg: 1696

AIK är naturligtvis de bästa! Avskyr inte Djurgårn och Bajen för det, men jag älskar när AIK vinner över dom. Dessutom är AIK:s klubbdräkt absolut snyggast.

Vulcan, brukar du hänga på Gröne Jägarn före matcherna och skråla med om andra grön/vita? :)

Wordlezz - Ej medlem längre2009-08-21 16:12
Antal inlägg: 1175

Hårt men hjärtligt är bra, så ska det va´. :-)

lusdrama - Ej medlem längre2009-08-21 16:37

bra skrivet palini - med en enormt stor invändning iofs "så om man hatar andra lag och deras fans så hatar man nog en del av sig själv.''

nej nej, det handlar om kärlek och passion. vi AIKare älskar varje del av oss själva. har dock all empati för er påtända bajares självhat:)

Miss_jk2009-08-21 16:39
Antal inlägg: 8941

Jag håller helt med dig lusdrama om att fotboll inte vore något utan passion och hjärta, och i min värld innebär det att man får h**a andra lag utan att man är knäpp i huvudet som många verkar tycka.

Jag h*t*r ajk något fruktansvärt. Brajjen kommer inte långt efter och det blir bara värre och värre ju mysigare de försöker framstå.

lusdrama - Ej medlem längre2009-08-21 17:14

miss_jk - respekt!

lycka tiil i superettan nästa år btw *bjuder på banan*:)

bobo flux2009-08-21 17:30

I min lilla naiva värld (som inte sträcker sig utanför damunderkläderna i nästa Ellos-katalog) är hat en av de faktorer som frammanar våld.

Jag tycker inte om AIK, kommer aldrig göra. Deras nedlåtande attityd går mig fullständigt på nerverna och vinner de Allsvenskan följer en vinter av ihärdigt förnekande. Men jag kan inte hata dem, de förstår ju inte bättre. Den dag jag börjar hata så ska jag sluta engagera mig i fotboll.

Wordlezz - Ej medlem längre2009-08-21 17:36

Jag får hålla med Vulcan och Bobo här. Visst borde man kunna känna passion och hjärta utan att hata? Väldigt starkt ord förresten - jag tvivlar faktiskt på att Lusdrama och Miss_jk verkligen hatar Djurgården respektive AIK.

Wordlezz - Ej medlem längre2009-08-21 17:40

Det är bara gammal hederlig syskonkärlek mellan dessa klubbar. :-)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?