Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 713 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bobo flux | 2009-08-26 12:31 | |
![]() | Tips för att rengöra tangentbord, skärm och datormus! Hej! Jag har fått lite flugskit på min skärm, och som en följd av det så tänkte jag förutom skärmen göra en storrengöring av tangentbordet och musen också. Är det någon som har tips och erfarenheter från rengöring av skärm, tangentbord och datormöss? Är det något man behöver tänka på, bra rengöringsmackapärer, farliga rengöringsmedel etc etc... | |
| Ckur | 2009-08-26 12:35 | |
![]() | Tops,tops och åter tops! :) | |
| Ckur | 2009-08-26 12:35 | |
![]() | Kanske inte till bildskärmen förstås....;) | |
| bobo flux | 2009-08-26 12:37 | |
![]() | Kan man ta bort tangenterna då när man ska köra med topsen, annars blir det ju svårt att komma åt? Jag suger dessvärre rutten purjo när det gäller datorer, så jag får lära mig :) | |
| _Tezza_ | 2009-08-26 12:43 | |
![]() | Heh, fick en Usb dammsugare till tangentbordet igår, skitbra.. Inte en kaksmula kvar=) Sådär här ser den ut....följ länken nedan... www.netonnet.se/?iid...3g odDnZKmw Eller så använder du tops helt enkelt:) | |
| bobo flux | 2009-08-26 12:55 | |
![]() | Tack för tipset, _Tezza_ :) Den såg ju fiffig ut! | |
| shoppa | 2009-08-26 13:24 | |
![]() | Regel nummer 1:Ät aldrig vid datorn Regel nummer 2:Drick aldrig vid datorn Alla problem ur världen..(men jag lever inte själv som jag lär..:-)) | |
| shoppa | 2009-08-26 13:25 | |
![]() | Ska nog köpa en Usb dammsugare ändå! | |
| Sotfinger | 2009-08-26 13:25 | |
![]() | Menar ni att ni sitter och pillar med tops på tangentbordet? Imponerande. Själv vänder jag det upp och ner och skakar ur det, sen dammsuger jag med borsten. Torkar vid behov av tryckytorna lätt med en mirakeltrasa. | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-08-26 13:33 | |
![]() | Ställ det i duschen o spola bra tips från coachen... | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2009-08-26 13:43 | |
![]() | jag kör tangentbordet i botten, sen skaffar jag nytt. (gäller det laptop så åker laptopen när tangenterna börjar få "flimmerhår") | |
| snorklan | 2009-08-26 14:08 | |
![]() | Använd denna.. hur bra som helst! www.coolstuff.se/Cyber_Cl ean Inte på skärmen kanske :) men skaka ur tangentbordet och gegga runt med den efter så blir det sproilans. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-08-26 14:29 | |
![]() | Men hallå, hur farligt är tangentbordet egentligen? Har någon blivit sjuk av "tangentbordssnusk"? Snusket ligger ju dessutom oftast emellan tangenterna och där är man ju inte och slickar, precis. Har sett en dator (ej min, hihi), där tangenterna var hopgeggade av kladd och svart av snus men ingen blev sjuk av den eller dess ägare. Enlighten me gärna, för jag har eljest lite bacillskräck (inte paranoid, tvångstvättare...). För mig funkar dammsugare och fönsterputs, typ. | |
| miljonären - Ej medlem längre | 2009-08-26 15:11 | |
![]() | "sproilans" är inget riktigt ord ;) | |
| bowieinspace - Ej medlem längre | 2009-08-26 16:49 | |
![]() | jag gör som sotfinger, vända, skaka, dammsuga och om det behövs torkar jag av med fuktig trasa eller en sån där svamp. | |
| blue_moon | 2009-08-26 17:24 | |
![]() | Hemma använder jag topz till tangentbordet och Microfiber Rengöringsduk till skärmen. På jobbet (sjukhuset) har vi antibakteriella "plastic cleaners": www.vidamic.se/Ergon...ri ng2.aspx | |
| Mammaoxå | 2009-08-26 17:24 | |
![]() | till min skärm fick jag instruktionen att stänga av skärmen och torka med fuktig trasa | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2009-08-26 17:30 | |
![]() | Samma här: vänd på tangentbordet, dammsug vid behov och använd trasa. Trasan behöver heller inte alls vara särskilt urkramad. Självklart ska den inte direkt droppa, men kan gärna vara ordentligt blöt (det är liksom då du får bort skiten....). Har skött mina tangentbord så här länge så var inte rädd för vatten - tangentbord klarar det. Till sist om bakterier: jo visst är det äckligt och en smittrisk med skitiga tangentbord, särskilt om du delar det med andra. Använd därför också gärna handsprit på tangentbordet, efter den vanliga rengöringen. Särskilt så här i svininfluensatider. :) | |
| myra64 - Ej medlem längre | 2009-08-26 17:32 | |
![]() | Jag gör som de andra, vänder upp och ner, skakar en del.. väntar tills det kommit ut typ en halv limpa och en halv hund, sen vänder jag tillbaka och dammsuger hela kitet och sist torkar jag med en trasa lätt fuktad med ajax fönsterputs.. vadå, kan man torka skärmen ibland?? *skriver fula ord i dammlagret coh skrattar lite* | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-08-26 17:40 | |
![]() | Jag har en rejäl laptop, som man inte vänder upp och ner på i första taget. Undrar om man kunde få något bra tips för att gnida säkerhetsbältena i bilen med? De är solkiga och delvis missfärgade. Efter den vanliga kupétvätten ser de fortfarande solkiga ut. | |