Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 76 |
Mobilspel
| Pågående | 19 593 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| rymdisk - Ej medlem längre | 2009-09-08 10:53 | |
![]() | Hyra dokumentärer? Hej betapet! Jag undrar om det är någon av er som vet någon hemsida där man kan hyra eller köpa dokumentärer på DVD (och då ska det vara alla sorters, på alla språk, inte bara "storfilmsdokumentärer" likt "Borat" eller "Sicko"). Letar speciellt efter en dokumentär just nu, "Ryssviken" av Åse Fougner som gick på SVT nu i somras. Den har slutat gå på SVT play men jag skulle väldigt gärna vilja se den igen. Tacksam för svar! | |
| Afrobeat - Ej medlem längre | 2009-09-08 11:00 | |
![]() | Jag har hyrt svenska TVdokumentärer (typ En pizza i Jordbro) på vanliga videobutiker faktiskt. Men det beror nog på vad de har för utbud. | |
| LYYN - Ej medlem längre | 2009-09-08 11:11 | |
![]() | lovefilm.se Tveksamt om just Ryssviken finnes. Men massa annat bra! | |
| Dyslekso | 2009-09-08 11:13 | |
![]() | Du har nog bäst chanser på tpb eller annat likande skurknäste. Tyvärr är det gratis. | |
| rymdisk - Ej medlem längre | 2009-09-08 11:17 | |
![]() | Ja, men vad gör man när det inte finns att få tag i lagligt säger jag då? | |
| gnill | 2009-09-08 11:24 | |
![]() | www.film2home.se/ | |
| Ässät | 2009-09-08 11:25 | |
![]() | TPB går inte att ladda ner ifrån längre | |
| kajix | 2009-09-08 11:26 | |
![]() | mejla producenten på svt eller regissören. de kanske vet. | |
| rymdisk - Ej medlem längre | 2009-09-08 11:33 | |
![]() | Ässät: Det går alldeles utmärkt för mig i alla fall. kajix: Det kan jag ju i och för sig göra, men det är trist att man ska behöva göra det varje gång man är ute efter något lite smalare. Det är den största anledningen till att jag fildelar vid behov... | |
| Dyslekso | 2009-09-08 11:34 | |
![]() | Bli vän med filmaren :) www.facebook.com/peo.../6 71988331 | |
| bobo flux | 2009-09-08 11:37 | |
![]() | Jag har letat efter dokumentären "Skaka hand med djävulen", men gav upp. Någon som vet var man kan hitta den? Den gick på SVT för ett par år sen... www.imdb.com/title/tt0424 435/ | |
| Dyslekso | 2009-09-08 11:38 | |
![]() | Det var ungefär vad kajix sade ja. :/ Men rymdisk, det verkar helt enkelt inte finnas så många andra sätt än så, om inte dokumentären är stor och populär. Det bästa vore väl om svt kunde spara filmerna lite längre. | |
| Ässät | 2009-09-08 11:40 | |
![]() | Dom håller ett mer vakande öga nu på TPB så vem fan vill ladda ner därifrån *s*. Det funkade inte förra veckan iallafall | |
| rymdisk - Ej medlem längre | 2009-09-08 11:48 | |
![]() | Ässet: Ibland har jag som synes inget val. Jag studerar till filmvetare på universitetet och har således en "legitim" anledning till att behöva ha tag i smalare film. Folk som bara går på SF och ser den senaste smörjan från USA har ingen aning vilken fantastisk kulturskatt de går miste om... kortfilmer och dokumentärer och utländsk film, som inte finns att få tag i här för att den inte är STOR och inte drar in miljoner... Det är bara att hoppas att jag inte åker fast för detta "brott". Man tycker att polisen borde ha annat att göra än att hindra kultur från att spridas. Visst ÄR det dumt att det måste vara såhär, men som sagt, i nuläget har jag/vi inget annat val. | |
| Teddow | 2009-09-08 12:19 | |
![]() | På exempelvis svtPlay brukar dom lägga upp dokumentärer, nu fanns det bara en snutt av ryssviken där tyvärr. Dock så ser jag inga som helst problem med att ladda ner detta. Dokumentärer av denna karaktär är förmodligen inte högprio för filmindustrin. | |