Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 378 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| odin - Administratör | 2009-09-30 20:43 | |
![]() | Aftonbladet vs. DN Är det någon som har en uppfattning om AB har plottrig och rörig sida av en anledning? Är det för att det känns som det finns mer intressant information på den om den är rörig? Om man jämför med en stilren sida som DN kan man ju tro att de som designat AB:s sida måste vara blinda? Men med den budget AB har och de intäkter de drar in så misstänker jag att det är en strategi, vad tror ni? Retar mig dessutom på att bildkvaliten på AB alltid känns sunkigare än DN. Dessutom verkar journalisterna där göra egna redigeringar med diverse inklippta frågetecken över ansikten på kändisar för att man skall vilja klicka på länken och se vem det handlar om, vilket man tyvärr också gör... | |
| trollflöjt - Ej medlem längre | 2009-09-30 20:51 | |
![]() | Jag tror att anledningen är kompetensdifferensen mellan de två redaktionerna. | |
| wildman | 2009-09-30 21:09 | |
![]() | Det jag kan tycka är intressant är at tjag tycker AB har försämrats konstant. Dom var ju lite av pionjärer på webben och ibörjan var det en av dom absolut snabbaste och snyggaste sidorna på webben (nåja, man upplevde det så då iaf) MEn nu håller jag med om att det är extremt plottrigt. Mycket är nog reklamens fel dock. Man trycker in så mycket reklam man bara kan. Vad gäller bildkvalitet så är väl DN allmänt erkända för att hålla hög kvalitet på det arbetet. AB tar ju helst in (gratis) läsarbilder... | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-09-30 21:25 | |
![]() | När jag läser igenom tidningarna på morgonen kan jag medge att Aftonbladet kommer först,sedan Expressen och på tredje plats DN. Trots att bildkvaliteten är mycket bättre på DN.. Jag tror att AB vinner på att det känns lite roligare inom citations tecken att läsa. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2009-09-30 21:26 | |
![]() | DN:s sida är rätt bra men bäst gillar jag Svenska Dagbladets. Aftonbladet har jag aldrig besökt. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-09-30 22:40 | |
![]() | Svd;s sida har jag inte hittat till. | |
| jaap_conrad - Ej medlem längre | 2009-09-30 22:42 | |
![]() | "Aftonbladet har jag aldrig besökt." Åh fy faaan... *slår sig för pannan* | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-09-30 22:45 | |
![]() | För att hänga med i samhället brukar jag glutta lite där,ja. Jag är ändå samhällsvetare. | |