Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 84 |
Mobilspel
| Pågående | 19 379 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Konradkorp | 2009-10-15 19:06 | |
![]() | MI - Maskulint initiativ Med anledning av tråden om SD uppfinner jag ett eget parti: Maskulint initiativ (MI). Detta parti etablerar sig som en motpol mot det många av sorgliga anledningar tröttnat på, nämligen FI. På MI:s partiprogram finns följande vägande mål: - Att sträva efter att befria samhället från den påstådda könsmaktsordningen och den patriarkala strukturen. - Att låta män vara män och kvinnor vara kvinnor. - Endast tillåta barnledighet för kvinnor - männen ska ju jobba. - Återupprätta skilda skolklasser för pojkar och flickor. och så vidare... Jag vill säga att jag är TOTALT EMOT mitt eget låtsasparti, men tror faktiskt att motsvarande parti skulle ha stora framgångar hos de som enbart ser feminism som en manisk, radikal, skrikig tjej i kortklippt lugg som hatar män. Vad tror ni? Fyll gärna på låtsaspartiets program med punkter ni tror skulle vara gångbara. | |
| Pseudonymf | 2009-10-15 19:08 | |
![]() | Polkagrispartiet. Fritt godis till alla - fri tandläkarvård. Och att man får ha häst med sig i skolan. | |
| micro113 | 2009-10-15 19:09 | |
![]() | Jag kan blir partiordförande för MI -- jag är jätteduktig på att snacka dynga:))) | |
| miss_uppsala | 2009-10-15 19:14 | |
![]() | Bort med sexköpslagen. Det är varje mans rätt att kunna köpa sig sex när han vill. | |
| mrperfect | 2009-10-15 19:14 | |
![]() | Tanken att enbart kvinnor skulle styra landet är befängd, det är emellertid nog inte tanken med FI men eftersom partiet är fyllt av kvinnosakskvinnor, rödstrumpor o dyl så är risken att det blir så. En lagom blandning är det bästa oavsett vilket sammanhang det rör sig om, tänk om man kunde ha gemensamma omklädningsrum och så - det är ju helt naturligt att vi skiljer oss åt rent fysiskt. Inte ens då jag byter om i ett omklädningsrum med en massa okända män där säkert en del av dessa har okända böjelser så känner jag mig bekväm , ett eget bås vill jag ha! Nu kom jag ifrån ämnet. I ett MI parti skulle jag vilja se att man inser att: - Män kan ha olika intressen, en del gillar bilar och en del matlagning och heminredning, en del hatar sport. man måste inte vara på ett speciellt sätt för att vara man. var människa, samma regler gäller för kvinnor. Fördelningen mellan intressen är olika, låt dem vara olika. | |
| Pseudonymf | 2009-10-15 19:15 | |
![]() | Jag kommer att bli rik som ett troll. | |
| Konradkorp | 2009-10-15 19:26 | |
![]() | PP, Polkagrispartiet kräver en egen tråd. Här tycks det bara gå vilse. | |
| amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-15 19:34 | |
![]() | Jag skulle rösta, om ett samarbete inleddes med det vackert symmetriska qdobp - quite dance-oriented basshunter party | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2009-10-15 20:10 | |
![]() | Konradkorp: Nej tack. Talibaner har vi nog av ändå! :-( | |
| 655556 | 2009-10-15 20:20 | |
![]() | Punkt ett och två på MIs program ställer jag helt upp på, de andra var bara tarmsiga :) | |
| Pseudonymf | 2009-10-15 20:22 | |
![]() | PP kommer bli otroligt framgångsrika. Ni kommer tycka synd om er själva när jag sitter där på min polkagristron med porslin i käften och suger på en klubba. Ha. | |
| Konradkorp | 2009-10-15 22:04 | |
![]() | Yionyangguurl: Vi tycker samma sak. | |
| micro113 | 2009-10-15 22:11 | |
![]() | Jag tycker män skall gå minst tre steg bakom sin kvinna -- då kan kvinnan känna sig viktig och ledande, och mannen spana in hennes häck | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-10-15 22:15 | |
![]() | Go boy go! På samma sätt som man säger go girl go! finns väl ingen skillnad, | |
| olgaviktoria | 2009-10-15 22:32 | |
![]() | MI behövs faktiskt, seriöst. Män är diskriminerade i många sammanhang. De får inte ha klänning, slöja eller burka. De får inte ha skor med stilettklackar. Men allvarligare är att de har så svårt att få vårdnaden av sina barn vid en skilsmässa, att kvinnan automatiskt får vårdnadsbidrag och barnbidraget. Att män, inte kvinnor, behöver visa utdrag ur kriminalregistret om de vill jobba på dagis. Att sexuella övergrepp utförda av mödrar på sina söner inte uppmärksammas eller straffas. | |
| Pseudonymf | 2009-10-15 22:38 | |
![]() | Jag är kvinna. Jag har minsann visat upp mitt straffregister när jag sökt jobb. Detta beror på att jag arbetar med barn i de flesta åldrar upp till 11. Sen att jag är fläckfri är väl en annan fråga, men jag kämpar inte direkt för att komma med i brottsregistret. | |
| discovering | 2009-10-15 22:43 | |
![]() | ånä, ALLA måste visa utdrag från kriminalregistret. Och män får ha vad de vill på sig, enligt lag. Att folk sen är dumma är en annan sak. | |
| 655556 | 2009-10-15 22:52 | |
![]() | Även om jag inte anser att det existerar ett patriarkat eller något annat löjligt måste jag ställa mig emot ditt inlägg olgaviktoria! "De får inte ha klänning, slöja eller burka. De får inte ha skor med stilettklackar." Får får man, men det är kanske inte speciellt socialt accepterat. Att leva i ett samhälle där "anything goes" är, iaf för mig, inte heller speciellt attraktivt så jag ser inget större fel med detta. "Men allvarligare är att de har så svårt att få vårdnaden av sina barn vid en skilsmässa, att kvinnan automatiskt får vårdnadsbidrag och barnbidraget." Kan ju bero på att det oftare är mannen som är den en olämplig förälder? Varför skall allting vara jämställt om det inte reflekterar verkligheten? " Att män, inte kvinnor, behöver visa utdrag ur kriminalregistret om de vill jobba på dagis." Fullt rimligt. Även här hänvisas till statistiken och den hemska "verkligheten" som aldrig tycks spela ivriga egalitarianism-förespråka re i händerna. "Att sexuella övergrepp utförda av mödrar på sina söner inte uppmärksammas eller straffas." Källa på detta? Om så är fallet är det naturligtvis knäppt. | |
| Konradkorp | 2009-10-16 10:57 | |
![]() | 655556, på vilket sätt anser du att det inte existerar ett patriarkat (eller något annat löjligt, som du uttrycker det)? | |
| ogion | 2009-10-16 11:10 | |
![]() | helt allvarligt så säger väl fi emot sig själva... vi gillar inte förtryck och snedfördelning så nu ska vi lagstifta om att kvinnor ska fram... snacka om förtryck... ett fel blir inte mindre för man gör det 2 gånger, snedfördelning som snedfördelning. självklart ska kompetens och resultat styra oavsett kön. | |