Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 194 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Stubin | 2009-10-24 21:26 | |
![]() | Bra böcker Jag läser mest bara verklighetsbaserade böcker just nu. Har ni några bra tips på läsvärda böcker. Bara för att tillägga så har jag redan läst pojken som kallades det böckerna och gömda böckerna. Och ni som inte är intresserad av den här tråden behöver inte kommentera! | |
| bobo flux | 2009-10-24 21:30 | |
![]() | "Gomorra" av Roberto Saviano. Söker du böcker i form av självbiografier och böcker med fokus på samhället också? I så fall kan "Det var inte mitt fel - om konsten att ta ansvar" av Ann heberlein varmt rekommenderas. Så även Malcolm X självbiografi skriven med Alex Haley. | |
| Maradona1986 | 2009-10-24 21:36 | |
![]() | Imre Kertesz har skrivit några fantastiska böcker som präglats av sin bakgrund i koncentrationsläger under Nazityskland. Han fick välförtjänt Nobelpriset för några år sedan. Jag rekommenderar framförallt 'Mannen utan öde' | |
| Maradona1986 | 2009-10-24 21:36 | |
![]() | Gomorra är för övrigt också otroligt bra... | |
| Stubin | 2009-10-24 21:38 | |
![]() | Jag söker alla böcker som ni tycker är bra som är verklighetsbaserade dvs inga romaner, deckare, eller skräck böcker som Stephen King eller Dean Koontz. Ni får gärna berätta lite kort vad dom handlar om också utan att avslöja för mycket. | |
| Bitte - Administratör | 2009-10-24 21:39 | |
![]() | www.betapet.se/forum...=- 0#298675 Kolla här Bitte | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-10-24 21:39 | |
![]() | Sigge Eklund - "Varulvsdansen" Den handlar om en släkting till Sigge som måste in på rehab. | |
| Sköldmö - Ej medlem längre | 2009-10-24 21:42 | |
![]() | "En dag i Ivan Denisovitjs liv" av Alexander Solzjenitsyn. | |
| Stubin | 2009-10-24 21:47 | |
![]() | Jag har snart läst ut en bok som heter: Trasig av Shy Keenan. Den handlar om en tjej som blir misshandlad och sexuellt utnyttjad av sin styvfar och hans vänner och inga myndigheter tror henne.... | |
| Maradona1986 | 2009-10-24 22:17 | |
![]() | Ett lite udda förslag är Diego Maradonas självbiografi. Inte någon större litterär upplevelse, men en bra berättelse om idrottsvärldens störste genom tiderna. Jag gillar framförallt partiet när han skriver om Peter Shiltons avskedsmatch. För er som inte känner till historien så var Shilton Englands målvakt i den berömda matchen 1986 när Maradona använde Guds Hand och dessutom gjorde ett av historiens vackraste mål. | |
| Maradona1986 | 2009-10-24 22:18 | |
![]() | Dessutom är Bob Dylans memoarer klart läsvärda. Nu har jag klarat av mina båda Husgudar på två minuter | |
| kajix | 2009-10-24 22:24 | |
![]() | självbiografin av eric clapton. handlar om hans problem med vin kvinnor och sång. skämt å sido, han har provat på det mesta inom det lagliga och det olagliga sättet att fly världen och berättar hur det går till när man lyckas komma bort från det. (tror jag, har nyss börjat...) | |
| migränn | 2009-10-24 22:45 | |
![]() | Fjärilen i glaskupan Flyga drake. din egen tillvaro kommer att framstå som ett paradis.. | |
| annienilsson | 2009-10-24 22:56 | |
![]() | 14 år till salu - kommer inte ihåg författaren just nu.. Det ska bli ett sant nöje att döda dig - Magdalena Graaf En kvinnas resa - Agneta Sjödin | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2009-10-24 23:02 | |
![]() | Djungelbarn av Sabine Kuegler - grymt bra. Handlar om en flicka som växer upp i djungeln. Daniel pratar inte av Marti Leimbach. Handlar om en mammas kamp för sin autistiske son. Jätte bra, om man som mig, är intresserad av barns språk och så. Pojken som kallades Det av Dave Pelzer. Jätte bra böcker. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-10-24 23:04 | |
![]() | Vill man varva biografier med lite annat, så är Jonas Himmelstrand's "Att följa sitt hjärta - i jantelagens Sverige" en tankeväckande bok. | |
| Pseudonymf | 2009-10-24 23:06 | |
![]() | Alla incest-influerade böcker av Virginia Andrews. Annars, för en lite mer seriös ton: "En blomma i Afrikas öken". | |
| Stubin | 2009-10-24 23:16 | |
![]() | 14 år till salu har jag nyss läst och den rekomenderar jag också. Virginia Andrews har också skrivit jättebra böcker men dom är inte verklighetsbaserade även om liknande saker säkert har hänt nånstans. Iskallt och stenhårt av Rikard Flinga är också en jättebra bok där han skriver om hur det är att sitta i Texas hårdaste fängelse för att ha skjutit personen som utnyttjade hans dotter sexuellt. | |
| Sallen | 2009-10-25 00:56 | |
![]() | Våtmarker av ? Roche, inte verklighetsbaserad men den känns som om den skulle kunna vara det. Marley&jag av John Grogan, Bibliotekskatten Dewey av ?, Glöm att ni har en dotter av ?.... Minnet är kort men bra! :-) | |
| annapee | 2009-10-25 02:06 | |
![]() | Mig äger ingen av Åsa Linderborg,El Choco av Marcus Luteman Marley & Jag kan jag inte annat än att hålla med om, trodde den skulle vara kass, men helt tvärt om:) Håller just nu på att lära Dödgrävarens Dotter av Joyce Carol Oates, delvis baserad på hennes Farmors liv. Massa andra tips hittar du på Adlibris www.adlibris.com/se/...va lue=7260 Där bruka jag leta efter böcker som känns läsvärda! Någon som har läst "När kalla nätter plågar mig med minnen av hur det var" av Jessica Andersson? Lite nyfiken på den. | |