Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 127 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| fiffirajtan | 2009-10-30 22:09 | |
![]() | Tvättning - hushållsarbete Har precis haft ett mindre bråk med min pojkvän ang tvätten, tvätta är något av det tråkigaste jag vet och speciellt när det inte är mina egna kläder. Jag slutade tvätta för ca 2-3veckor sedan för att jag tycker att han kan tvätta någon gång, har poängterat detta för honom men han ser det som mitt ansvar att tvätta. Vi har bara bott tillsammans i ett halvår och knappt vart tillsammans 1år. Han kan inte tvätta men jag har sagt till honom att jag gärna kan visa hur man gör. Är det en sån löjlig grej att bråka om att jag borde ge med mig? Vi delar annars på städning och disk, så varför inte tvätten? Hans kontring var att om vi hade bott i ett hus ist för hyresrätt så hade han tagit ansvar för andra saker, men nu bor vi inte i ett hus så varför ska han slippa undan? | |
| Lill-IT | 2009-10-30 22:12 | |
![]() | Hehe.. Go girl! Ge dig aldrig:-) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-10-30 22:14 | |
![]() | Jag vill börja med att gratulera dig till att det var ett mindre bråk. Jag och min man hade regelrätta gräl. Alla hatar att tvätta tror jag. Jag kom fram med en kompromiss som slappmig hålla på att tjata som han gick med på. Är det kläder.. så är det jag som löser det. Allt annat är hans. Det är i och för sig kanske bara en fair deal om man är en jättestor failj. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-10-30 22:14 | |
![]() | familj.. that is... | |
| kajix | 2009-10-30 22:15 | |
![]() | ni kan väl tvätta tillsammans? | |
| Ässät | 2009-10-30 22:15 | |
![]() | Det var det löjligaste bortförklaring jag nånsin sett... så bara för att ni inte bor i hus så ska han inte hjälpa till med tvätten? Tvätta din egen tvätt så får du se vad han säger om att det inte finns rena kallingar till slut haha. | |
| blue_moon | 2009-10-30 22:17 | |
![]() | Nej varför ska han slippa lära sig tvätta? Om du skulle hamna på sjukhus, skulle han gå till mamma då med sin tvätt? ;-) | |
| fiffirajtan | 2009-10-30 22:17 | |
![]() | Jo, vi är ju bara två. Men att han inte vill tvätta, verkar nästan som om han tror att hans maskulinitet försvinner om han tvättar då och då. Hans lösning till detta var att vi sköter våra egna kläder = han tar sin tvätt och åker till mormor och jag tvättar mina egna kläder. Väldigt löjligt att man inte kan ta hand om sin egna skit rent ut sagt. | |
| fiffirajtan | 2009-10-30 22:18 | |
![]() | blue: Nej, mormor som gäller ;) där får han strykta kallingar t.o.m. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2009-10-30 22:19 | |
![]() | Ja, hur maskulint är det egentligen att ta sin vuxna smutstvätt till mormor undrar man ju då? | |
| apbur | 2009-10-30 22:19 | |
![]() | Så svårt att svara på när man inte är insatt i er situation. Det är alltid lite dumt att gå via andra för att lösa sina problem inom relationen. Ska du säga till din kille att majoriteten på beta minsann tyckte att han skulle tvätta hälften av gångerna? Hur som helst får du ju fundera på om han kanske gör något som inte du gör som glöms bort. Skulle du kunna tänka dig att tvätta för honom trots att det är tråkigt? Jag tror man tjänar mycket på att göra saker för varandra istället för att försöka dela upp exakt lika. Tjat är aldrig konstruktivt, men det märker man ganska snabbt när man inte får något resultat förutom irritation och osämja. Hans argument för att inte tvätta är ju dåliga men frågan är om det inte ligger någon annat till grund för era bråk? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-10-30 22:19 | |
![]() | Jag är halvbitter ikväll, så jag ska inte skriva ner vad jag tänker när du skriver så. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-10-30 22:19 | |
![]() | fiffi då.. | |
| Ässät | 2009-10-30 22:21 | |
![]() | Skulle mitt barnbarn komma till mig med sin smutstvätt så kanske jag hade tvättat första gången men inte fler. Jag skulle säga åt honom att han minsann fick lära sig att tvätta och bli vuxen | |
| fiffirajtan | 2009-10-30 22:26 | |
![]() | apbur: Jag kommer inte använda detta som något argument, men det är bra att veta hur andra ser på saken och hur andra har det. Faktiskt kan jag inte komma på något annat som just bara han gör. Vi delar på allt så att vi har hans och mitt, förutom de gemensamma utrymmena. Ja, det kan jag tänka mig, har ju gjort det dem här 6månaderna. Men jag vill att han ska kunna handskas med en tvätt, som sagt, om jag inte är hemma på ett tag så vill jag inte mötas av en stor tvätthög som han vill att jag ska tvätta. Att ta hand om det man själv skitar ner ser jag som självklart, klart jag tvättar hans tvätt om jag ändå är igång och tvättar, men jag vill också att han ska kunna ta min tvätt ibland. | |
| 850710 | 2009-10-30 22:27 | |
![]() | vi killar som bor själva o tvättar, är vi för feminina eller?:S | |
| fiffirajtan | 2009-10-30 22:27 | |
![]() | Ässät: Ja, det är väl logiskt. Men har man fått den servicen länge så ser man väl det som någon annans uppgift. Det verkar inte bättre iaf | |
| fiffirajtan | 2009-10-30 22:28 | |
![]() | 850710: Nej, men min pojkvän verkar tro att han blir det om han tvättar. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-10-30 22:30 | |
![]() | Urk, tvätt är bara såå tråkigt. Spontant; jo, ni borde ta varannan gång, eller så... Undrar om han kunde definiera den verkliga orsaken till varför han inte vill tvätta? Har det verkligen med hans manlighet att göra, eller kan det finnas andra orsaker? Eller om ni delar upp sysslorna på ett annat sätt då? Han tar hand om fönstren, bilen och cyklarna ( förslagsvis :) så tar du tvätten.... :) | |
| apbur | 2009-10-30 22:31 | |
![]() | Ok, tips ett: Använd INTE argument som att han borde kunna ta hand om sin egen skit, inte bra. Blanda inte in negativt laddade ord. Försök kompromissa. Säg att du jättegärna vill lära honom att tvätta men att du fortsättningsvis kan tvätta åt honom för att du gärna gör det för honom. Efter det kan han få fundera på om det är nåt han skulle vilja göra för dig så du blev glad. Summan blir att ni gör saker för varandra istället för att bråka om vem som ska göra vad. Går han inte med på det. Byt kille då han inte duger. | |