Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 205 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Eureca - Ej medlem längre | 2006-05-07 20:55 | |
![]() | Hip-hop är sämst Enligt mig så borde inte Hiphop räknas som en musikgenre, ej musik... snabbt prat med nåt dunkande i bakgrunden kanske... Det finns tre "bra" låtar Shake that golddigger drop it like it´s hot Vad säger ni kära vänner, är hip-hop bra? Nej? Varför? | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2006-05-07 21:32 | |
![]() | Jodå - vissa låtar är super! Lyssna på texterna! Men det är som med all musik - ingen genre levererar enbart bra eller dåliga låtar. Klassiskt, hip-hop, jazz, pop...... Det ska var dansbands- då som bara är dåligt. c", Nä, skämt å sido - t o m där finns det några guldkorn. | |
| Jailbreak | 2006-05-08 20:55 | |
![]() | Hihop är sämst jag vill döda den genren det är inte musik död åt hihop. | |
| Scandal - Ej medlem längre | 2006-05-08 22:06 | |
![]() | Äsch, ni har väl inte hört riktig fransk oldschool beat. | |
| Schackrutor | 2006-05-08 22:20 | |
![]() | För att "sjunga"/citera från en känd låt: - "Hiphop är skräp" | |
| bananafish | 2006-05-09 01:48 | |
![]() | Finns ju massa svinbra hiphop även om det mesta är skräp. Men så är det ju i de flesta genrer. | |
| tib | 2006-05-09 17:20 | |
![]() | fyfan, hop-hop är kasst, må de försvinna! yo yo! | |
| Klockan 12 - Ej medlem längre | 2006-05-09 18:52 | |
![]() | Genomtänkt inlägg måste jag säga. Påstår att en musikstil som hiphop suger som har så mycket sidogrenar att ni skulle bli gråhåriga om jag började rabbla upp dem, sen har du mage att ta upp tre överkommersiella låtar som du trots allt tycker är bra. Duktigt pinsamt kompis. | |
| cptzoom | 2006-05-09 19:12 | |
![]() | Finns mycket bra hip-hop. Problemet är att om man ska hitta den måste man leta eftersom (liksom med andra genrer) verkar finnas en gigantisk konspiration att bara spela kass musik i media. Underligt det där. Tror det är så att skivbolagen bara släpper kass musik eftersom dom är onda helt enkelt. Eller som prof. Farnsworth i futurama beskriver 1900-talet "When boy-bands roamed the earth" | |
| Kaktussmajl5 - Ej medlem längre | 2006-05-10 12:51 | |
![]() | Hip-hop ska givetvis nu och alltid klassas som en musikgenre. Jag är för Hip-hop, sålänge toner finns med i låten och man helt enkelt tycker låten är bra, så finns det ingen anledning att hata hip-hop. Det är dessutom en smaksak, tänk på det. | |
| Hedenstierna | 2006-05-10 13:09 | |
![]() | Hip-hop är ju det enda rätta :] GGGGGGGGG G-UNIT! | |
| Scandal - Ej medlem längre | 2006-05-10 13:15 | |
![]() | På tal om olika hiphop, här är ett annorlunda smakprov: www.cdbaby.com/cd/theomus ic2 | |
| sirspellalot - Ej medlem längre | 2006-05-10 15:18 | |
![]() | Hip hop är inte bra men indie-pop är fan värst. | |
| odin - Administratör | 2006-05-10 18:41 | |
![]() | Jag tyckte också hip hop var crap tills jag hörde Jedi Mind Tricks, en.wikipedia.org/wik...in d_Tricks Skitsköna låtar, rekommenderar dem varmt! Man bör våga prova något nytt och tro mig, de är BRA. | |
| noRnoS | 2006-05-10 18:50 | |
![]() | Svensk hip-hop som Petter, Latin Kings, Fille mfl känns riktigt mossigt idag. Det går bra nu är väl ett riktigt understatment (ironiskt). Det säljer nog inte så bra nu :-). Byter kanal om jag råkar höra dem på radio. Det finns dock bättre hip-hop från US. Sedan finns det ju alltid undantag, som ODIN hittat. | |
| noRnoS | 2006-05-10 18:52 | |
![]() | ursäkta felstavningarna ovan, önskar en funktion så att det går att editera sina egna meddelanden. | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2006-05-10 18:54 | |
![]() | Petters "Det går bra nu" är ju dööösköööön!!! | |
| Klockan 12 - Ej medlem längre | 2006-05-10 19:10 | |
![]() | vill ni lyssna på hip hop det ska låta så rota lite bland släpp från 1991-1995 från NY. Artifacts, Das Efx, Big L, Ultra Magnetic MC´s, Tidiga KRS-ONE släpp, EPMD, Rakim...listan kan göras lång. | |
| Johnny_R - Ej medlem längre | 2006-05-10 19:38 | |
![]() | Måste hålla med Odin, JMT är det bästa som hänt undergroundscenen. har lyssnat igenom tre album, gamla som nya, har bara stött på ett fåtal låtar som får klassas som dåliga. Jag tycker att HerrTrådskapare ska säga vad du lyssnar på så är det upp till Domedagsjuryn här att bestämma om det är skräp eller inte. | |
| RedlineRocks - Ej medlem längre | 2006-05-11 01:40 | |
![]() | Asså, jag sitter här och undrar vad ni lyssnat på för hiphop, mörkhyade som sjunger en slags sladder-amerikanska som du har svårt att höra kanske? Även har handling, även om det mest är "Jag älskar den där bruden/Vill sätta på henne" eller "På vår gata dödas folk/Vi dödar folk på vår gata" Sen finns det ju den här "Fjortis hiphopen" 17 åriga svenskar gör och trycker upp dom så fort som möjligt på frizon.info, vad nu sidan heter. Tlk, eller The latin kings vet ju alla vilka dom är, har lyssnat på dom sen jag va 8år tror jag, visst lyssnar inte längre eftersom dogge sjunkit i mina ögon ganska rejält, han vill inte ens va hiphopare han vill vara skådis och använt musiken för att komma dit. Men det är också så jag anser det som. Ett tips är att lyssna på texterna även om beatet utgör en hel del. Sedan beror det på dig som person eller som "hip-hop hatare" väljer att hålla för öronen bara för att ni bestämt er för att hiphop ska suga. Jag skulle vilja be er lyssna på seriösa artister och då även vissa svenska, petter suger likaså timbaktu. Loop troop och även 4e världen har bra musik. Eminem är inte hip hop glöm han. Sen finns det massor, tänker inte rabbla upp dem alla i onödan men jag tycker ni borde ändra syn på musiken. Och lyssna på texten, det är det som utgör denna slags musik!! | |