Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 380 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Maja G | 2009-11-26 19:57 | |
![]() | Speciella julsaker? Har Du någon speciell julsak som du är extra rädd om, eller något som betyder extra mycket för Dig? Håller på att plocka fram julsakerna som jag ska ha till 1a advent och hittar inte min kära kyrka:(( Den har jag fått av svärmor en gång och den är gammal. Håller knappt ihop, men speldosan fungerar..Och nu hittar jag inte den och funderar hur jag ska klara julen utan den:((( | |
| migränn | 2009-11-26 20:02 | |
![]() | Julgranen, den blir mera ömtålig för varje år som går. Undrar hur länge jag kan ha den kvar. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-11-26 20:12 | |
![]() | Inga köpesaker kan bli så fina, som de franskarameller och trolldegstomtar barnen gjorde när de var små. Jag blåser dammet av dem och vårdar dem ömt :) Samma med en liten röd duk, som mamma virkade. Kyrkan med speldosa tycker jag också mycket om. I den ligger ett fint, litet Jesusbarn, som äldsta sonen gjorde när han var 7 år. Hoppas att du hittar din kyrka, annars får du kanske köpa en ny. | |
| Mincie | 2009-11-26 20:43 | |
![]() | En tomtedocka har vaktat julklapparna under granen i mer än 35 år...det magiska med den är att den vaknar till liv natten till julafton och hämtar ännu mer julklappar... det trodde jag som barn och nu tror min 8-åring på detta :-) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-11-26 20:43 | |
![]() | Njae.. jag hade en del, men sen gick jag igenom en bodelning där mycket saker läämnades kvar. Julen sitter inte i sakerna. Och jag har planerat att göra en pepparkakskyrka för den som är förlorad ihop med barnen... | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-11-26 20:44 | |
![]() | Alltså... Jag ska göra en kyrka som är förlorad i hop med barnen. Inte en kyrka som är förlorad ihop med barnen. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-11-26 20:45 | |
![]() | arrrggghhh... får det inte rätt.. men ni förstår nog :-) | |
| Nasty Nimrod | 2009-11-26 20:46 | |
![]() | Jag är helt förlorad... Vad menar du? ;) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-11-26 20:46 | |
![]() | Ingen aning, tappade bort mig själv :-) | |
| migränn | 2009-11-26 22:09 | |
![]() | Förtappad alltså Tvålis? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-11-26 22:12 | |
![]() | Vanligt i badkar... | |
| sanlin | 2009-11-26 22:19 | |
![]() | Hmm Tvålis. Hänger inte heller med dig där. ;) Annars så är jag väldigt rädd om två speciella jättegamla julgranskulor som är min mammas (har fått låna dem eftersom de inte sätter upp någon gran längre). Hon fick dom av sin pappa för dryga 40 års sedan ungefär. :) | |
| mrperfect | 2009-11-26 22:22 | |
![]() | jag har också två kulor jag är rädd om... | |
| mrperfect | 2009-11-26 22:24 | |
![]() | jag tycker att ett litet trähus som min morbror gjort är så kul, det passar så bra att sätta tomtar och troll kring -och på - den :) | |
| migränn | 2009-11-26 22:25 | |
![]() | Som Mr perfekt endast tar fram vid jultiden och lägger dem varsamt tillbaka i en skokartong vid trettondag jul? | |
| -Butterfly- - Ej medlem längre | 2009-11-26 23:18 | |
![]() | Jag har en vit kyrka med belysning, stora fönster med glas klätt i nåt slags rött papper som ger ett varmt fint sken, ca 50 cm hög och 40 cm bred, som min morfar gjorde för över 50 år sen. Den tar jag alltid fram till 1:a advent. Sen har jag en porslinstomte som alltid ska stå på köksbordet. Den är lite drygt 10 cm hög och håller fram ett litet lerfat. När min nu 25-årige son var 4 år fick han för sej att ge tomten lite skinka på fatet...och sen blev det en tradition.... :) | |
| Maja G | 2009-11-27 08:24 | |
![]() | Vad roligt att höra vad ni har för speciella saker som är viktiga för Er... Nu är det ju inte grejer som gör julen, men vissa saker är viktiga i ens liv. Har inte hittat kyrkan ännu, men ska rota i källaren idag. brukar inte lägga ner julsakerna där, men kanske jag la ner just den kassen där? Tyckte det var gulligt det -Butterfly- skrev här ovan om sin son...:)) | |
| mrperfect | 2009-11-27 12:34 | |
![]() | migränn, just det :D | |
| Maja G | 2009-11-27 17:16 | |
![]() | Smakar på årets första glögg just nu..Och det är också något speciellt!:) P.s fin bild, mister! | |