Spelrum
Giraffen24
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade50
Mobilspel
Pågående21 034

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mc haakon2006-05-11 09:21
Antal inlägg: 34

Ulf Larsson är han som ser ut som Linda Rosing fast med mindre hår.
 
nina73 - Ej medlem längre2006-05-13 19:53
Antal inlägg: 2694

ja , oj.. .han ser helt plötsligt äldre ut, än 50... nä, han borde skaffa sig lite mer kött på benen, o bygga upp en aning muskler, så ser han nog normal ut... men men, huvudsaken är att han mår bra.. Å bra gjort ! , fast det blev lite för mkt viktnedgång.
 
Fjupplisa2006-05-15 10:55
Antal inlägg: 2010

Blev nog nåt kilo för mycket där kanske, benen ser ju ut som tändstickor
 
monk - Administratör2006-07-11 21:49
Antal inlägg: 2370

tänkte väcka liv i den här gamla tråden med en ny artikel :-)
www.aftonbladet.se/v...01 ,00.html
 
västgöten - Ej medlem längre2006-07-11 22:01
Antal inlägg: 1135

fy fan va äckligt! ge karn en gräddtårta och ett storpack snickers!
 
Bitte - Administratör2006-07-11 23:28
Antal inlägg: 23932

När man går ner fort och mycket så tappar man initialt muskelmassa och om kroppen sedan konstant får för lite energi så tar det ännu mera från musklerna,, det gäller attså att hålla en bra nivå mellan kost och motion då man viktminskar.

Sedan vill jag säga att det är INTE BARA ATT ÄTA RÄTT OCH/ELLER MOTIONERA.

Det finns en sjukdom som heter obecitas och det är då man är gravt öveviktig, man har kommit fram till att om man har BMI 40 och över det så är kroppen sjukligt inställd och det enda som hjälper är en operation, Det finns ett flertal varianter på det,,

Om du är intresserad läs mer på www.viktop.se Ett forum för oss opade och sånna som funderar eller bara är intressead av att läsa mera Jag har personligen tappat 40 kilo genom min op för snart 3 år sedan och efter det genomgått 2 bukplastiker
 
oeronbarn - Ej medlem längre2006-07-12 00:40
Antal inlägg: 2288

ser han sjukt smal ut eller är det bara kontrasten?
 
pelikanen - Ej medlem längre2006-07-12 01:32
Antal inlägg: 2670

Många som går ner i vikt ser till en början väldigt oproportionerliga ut men det brukar rätta till sig efter ett tag, åtminstone delvis.
 
lelou - Ej medlem längre2006-07-12 11:16
Antal inlägg: 2025

men monk...detta kan ju inte vara samma människa??? herregud.
 
AnnikaP - Ej medlem längre2006-07-12 11:37
Antal inlägg: 207

Tror att man reagerar bara för att man vet hur han såg förut och tycker skillnaden är stor. Hade man aldrig sett Ulf som tjock hade man väl inte tyckt han såg så konstig ut....han ser väl ut som vilken normalviktig 50-åring som helst. Som han själv sa så har han fått väldigt bra värden..blodtrycket har sänkts mycket. Är nog viktigare att insidan mår bra än utsidan....
 
Jibbarn - Ej medlem längre2006-07-12 12:31
Antal inlägg: 386

Alltså, god damn. Vad hände med alla "förnuftiga" predikningar om att det är insidan som räknas? Blev dom till dubbelmoraler istället eller? Vart en annan tråd om övervikt och övervikt är 100 ggr väre än Ulf Larssons nuvarande vikt, och där skrevs det hela tiden att man ska va nöjd med vem man är och inte va utseendefixerad. Nu har snubben gått ned till en bra vikt 80 kg, ingen undernärdhet, och vad jag ser så är bilderna tagna med konstig vinkel, och dessutom är det väl typ 15 år mellan bilderna, han åldras väl som alla andra. Well, hur va de med insidan nu då?? Dessutom fattar ni väl att om man tappar 50 kg så ser man inte likadan ut?
 
AnnikaP - Ej medlem längre2006-07-12 12:38
Antal inlägg: 207

BowmoreFinoC: Ja jag håller verkligen med dig. Tycker Ulf har gjort ett strålande jobb. Jag har skrivit en del i en annan tråd om övervikt men det är ett känsligt ämne och folk blir fly förbannade när man försöker förklara att det INTE är hälsosamt med övervikt.
 
Jibbarn - Ej medlem längre2006-07-12 12:45
Antal inlägg: 386

Ja det är lite smått tragiskt vad folks moraler kan svänga fort.
Han mår bättre, hans testvärden är bättre, han är av med sin övervikt...liksom vad är problemet??

Tycker fler borde ta tag i sin övervikt och se till att dom inte drabbas av hjärt- och kärlsjukdomar.
 
AnnikaP - Ej medlem längre2006-07-12 12:46
Antal inlägg: 207

Ja du...skriv om det i tråden Power to the fat people...så ska du se hur populär du blir då =)
 
Jibbarn - Ej medlem längre2006-07-12 12:51
Antal inlägg: 386

Hehe, ja men i den tråden är de ju "ok" att se ut som man gör, det är ju "insidan som räknas".

Men i denna tråd är de visst tvärtom, här skiter man i bra blodvärden och bra välbefinnande och klagar på en normalbyggd kropp. Well...dubbel...moral?
 
lelou - Ej medlem längre2006-07-12 15:35
Antal inlägg: 2025

men ....jag klagar inte, jag är bara märkbart förvånad vilken skillnad det är på honom tjock /inte tjock.
Sen tror jag inte det skiljer spec många år mellan bilderna heller. Han ser def äldre ut som tunnis.
 
Pekkis2006-07-13 14:51
Antal inlägg: 1173

Oavsett så kan det inte vara bra för kroppen att gå ner såpass mycket på så lite tid.
Inte bara med bättre kost och motion, utan med hjälp av bantarpiller.

Bowmore, han ser inte normalbyggd ut.
 
AnnikaP - Ej medlem längre2006-07-13 15:38
Antal inlägg: 207

I en månads tid åt han ett receptbelagt viktminskningspreparat som gjorde att han kände sig mätt fortare vilket fick honom att äta mindre portioner. Så största förtjänsten beror nog på bättre kost och motion.

I dagens Kvällsposten står det att läkarna menar att övervikt kan ge upphov till en rad följdsjukdomar och vara direkt dödligt och att Ulf Larsson gjorde helt rätt när han tog tag i sin kfraftiga övervikt.

Han har gått ner ca 50 kg på ett år vilket innebär 1 kg/vecka. Räknas det verkligen som snabb viktminskning ?

Problemet är nog att det kan vara svårt att stoppa viktminskningen när man lyckats gå ner så mycket. Man är helt enkelt livrädd att gå upp igen och det är svårt att hitta balansen....hur mycket man kan äta för att bibehålla sin nya vikt utan att gå upp.
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?