Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade59
Mobilspel
Pågående19 438

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ramsay - Ej medlem längre2009-12-19 18:48
Antal inlägg: 9204

julklappsdilemma
jag har fått höra av min bästa väninna att mannen jag träffar har köpt en ring till mig i julklapp. en mycket dyr ring också.

jag blev överlycklig när hon berättade det men hon var dämpad och undrade hur jag tänkte göra? hon menar att dels är det en ring, vilket har ett symbolvärde, dels är den så dyr så jag borde inte acceptera den om jag inte känner att jag är seriös med honom!?

själv anser jag att han väl valt att ge mig den och han vet att jag är rätt lös i mitt komittment, så jag ska självklart ta emot den utan några som helst samvetskval! hur resonerar ni?

Tvålis - Ej medlem längre2009-12-19 18:53
Antal inlägg: 4429

Spontant undrar jag hur din bästa väninna kan veta det? Sen kan jag fundera över hur länge ni har träffats och i vilka åldrar ni har. Men å andra sidan, så blev är jag fel person att ställa frågor givet mitt liv.

Ta ringen! Oavsett vad. Det är han som bestämmer vad han vill ge.

Dödmetallörn - Ej medlem längre2009-12-19 18:56
Antal inlägg: 705

Din väninna var "dämpad" :)? Hon låter snarare lite missunnsam. Han vet att du är "lös", gillar att flasha sina pengar och har nåt fuffens med din bästis, låter som ett kap! Du ska så klart ta ringen utan samvetskval.

ramsay - Ej medlem längre2009-12-19 19:01

va faan, dödmetallörn, haha:D och tvålis, han bad henne om råd.

jo, jag kommer att ta ringen! tycker mest att det är intressant att hon tyckte så olika. kanske är hon lite missunsam, inget fuffens mellan dem dock, hon är gay dessutom. men hon är en sådan där (underbar men) ordentlig tjej som inte gillar onödig lyx.

men det var hon som valde ut den till mig och hon gjorde ett superjobb!:)

kajix2009-12-19 19:07
Antal inlägg: 7767

ja, det var ordentligt av henne att berätta julklappshemligheten.

Robbanov - Ej medlem längre2009-12-19 19:08
Antal inlägg: 648

Ha ha

ramsay - Ej medlem längre2009-12-19 19:10

ja hon ville försäkra sig att hon valt rätt, bra av henne. jag vill bli nöjd:)

Robbanov - Ej medlem längre2009-12-19 19:11

Det är bra. Utnyttja snubben. :-)

ramsay - Ej medlem längre2009-12-19 19:13

nej va för att han vill ge mig presenter? knappast.

Robbanov - Ej medlem längre2009-12-19 19:14

Du vet väl att det inte finns några gratisluncher?

ramsay - Ej medlem längre2009-12-19 19:16

äsch, vad e det för proletärsnack!:)

Robbanov - Ej medlem längre2009-12-19 19:17

Ha ha ;-P

Miss_jk2009-12-19 19:24
Antal inlägg: 8941

Hur är erat förhållande? Känner din kompis din kille? I så fall kanske hon låter dämpad för att hon vet att du inte är lika seriös som han och därmed blir hon ledsen för han skull?

Så länge han vet var du står i förhållandet så är det upp till honom vad han vill ge, så det är klart att du ska behålla den i så fall.

ramsay - Ej medlem längre2009-12-19 20:24

jo, hon tänker väl lite så miss_jk...

Dödmetallörn - Ej medlem längre2009-12-19 20:30

Ärligt talat Ramsay, är ni tre eller två personer i det här förhållandet? Säg till din väninna att sköta sin egen beeswax. Han kunde lika gärna frågat dig vad du gillar för ringar istället för att lita på den där skvallerbyttan, slutresultatet blev detsamma: Ingen överraskning!

mollee - Ej medlem längre2009-12-19 20:34
Antal inlägg: 6087

Jag skulle ödmjukt ta emot ringen.
Är lite oartigt att inte göra det när någon ansträngt sig så.
Däremot om jag inte var ordentligt intresserad skulle jag på ett smidigt och snyggt sätt förklara det för killen.
Uppenbarligen är du mycket värdefull i hans ögon, därav den dyrbara ringen.

Men vet han hur du är som person och att du inte är redo för ett seriöst förhållande, så är det ju inget att tala om!

Han vill nog bara visa sin uppskattning för dig :)

Dödmetallörn - Ej medlem längre2009-12-19 20:35

Men hur dyr vore en för dyr ring i sammanhanget? När kickar det dåliga samvetet in? (För den som eventuellt anser att man förväntas ha det.)

mollee - Ej medlem längre2009-12-19 20:40

Men, allt handlar ju om ömsesidig förståelse.
Vet killen hur läget ligger men ändå vill ge bort ringen, varför då inte ta emot den?

Att tacka nej till en gåva, är enligt mig det fulaste man kan göra.

Skulle jag lägga ned pengar och tid på en present till någon jag gillar, skulle jag nog vilja att personen tacksamt tog emot den oavsett pris.
Han har ju uppenbarligen pengar att lägga ut, annars skulle han inte göra det.

ramsay - Ej medlem längre2009-12-19 21:28

ja då, han "vet hur det ligger till". faktiskt vet han det kanske bättre än mig... för jag är trots mina motstånd väldigt väldigt förtjust i honom och kommit tillbaka trots att jag ansåg honom för ung för mig och drog mig ur. han brukar säga att han är säker nog för oss båda!:)

ringen kostar 25,000:- ca och det är dyrt för honom men visst, han har råd annars skulle han ju inte köpa den. mitt dåliga samvete skulle väl inte kicka in alls iofs, endast om jag utnyttjat en psykiskt sjuk människa då men det är ju något helt annat.

jag tänker f ö precis som mollee. jag ser fram emot julafton:)

mollee - Ej medlem längre2009-12-19 21:50

Bra Ramsay, tycker du gör helt rätt faktiskt.
Och vilken underbar karl! Kanske är värd att satsa på?;)

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?