Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 486 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| TheGoster | 2009-12-25 19:32 | |
![]() | Vad är ett förhållande för dej? Den här enkla frågan fick jag idag och blev helt ehhh men du vet hmmm helt enkelt ehhh etcetcetc. Så, hur hade ni förklarat det, undrar jag? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-12-25 19:33 | |
![]() | Vilken sorts förhållande? | |
| TheGoster | 2009-12-25 19:33 | |
![]() | Med en partner ^^ | |
| ANDERStG | 2009-12-25 19:35 | |
![]() | Förhållande är lite luddigt men jag kan exakt beskriva en relation. Relation: En delmängd av en kartesisk produkt.§ | |
| Mr Torebjer | 2009-12-25 19:38 | |
![]() | En facebookinställning. | |
| nettan23 | 2009-12-25 20:06 | |
![]() | Ett förhållande med en partner, får ju båda ge sitt samtycke till. Man diskuterar när dejtingperioden går över till ett förhållande helt enkelt | |
| Lenilen | 2009-12-25 20:12 | |
![]() | Ett förhållande är ett partnerskap av något slag. Att förhålla sig till någon... Med kärlek (förhoppningsvis) till sin partner, eller med vänskap till sin vän. Om det är förhållande till en livskamrat eller vän så förutsätter det ett visst mått av tillit och tilltro mellan personerna (för ett gott förhållande). Det är minsann inte lätt att definiera, känner man sig osäker kan man välja "it's complicated". | |
| El Gronde | 2009-12-25 22:13 | |
![]() | Tillit. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-12-25 22:18 | |
![]() | Ett förhållande för mig, idag, är en ömsint respektfull relation där partnerna får var dom de är. Det är kärlek i se små gesterna. Att köpa osten som man vet att den andre älskar. Det är någon man får vara arg på utan att bli bannlyst, någon som ger dig bra kritik om det du kan bli bättre på. När man har samma förhållningsätt och mål så har man en god relation. Sen finns det ju andra som har en relation men ingen dialog.... | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-12-25 22:19 | |
![]() | och att älska varandra!!!!!! | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-12-26 14:36 | |
![]() | TheGoster, försök precisera din fråga lite. Som du vet har man olika slags förhållanden till olika människor i sitt liv. Pratar du om pojkvän/flickvän, sambos, äkta makar? Vilken syftar du på? För jag antar att du inte menar förhållanden mellan familjemedlemmar eller vänner, eftersom du skriver "med en partner". Begreppet "förhållande" är lika mångfacetterat som begreppet "kärlek". Du älskar inte en partner på samma sätt som nästa eller någon före dig. Och du har inte exakt likadant förhållande med denna som du haft tidigare med någon annan. För mig är det skillnad på att ha ett förhållande med kille jag dejtat några gånger, och att leva tillsammans med någon. Nu menar jag inte fåniga "regler" utan helt enkelt känslan av samhörighet. Nivån. | |
| Noctera | 2009-12-29 12:00 | |
![]() | Förhållande är något som går åt helvete och lämnar en med krossat hjärta... | |
| Putte_1661 | 2009-12-29 12:09 | |
![]() | Så rätt..... | |
| Mikael | 2009-12-29 12:16 | |
![]() | Skulle vilja testa det där med krossat hjärta nån gång... | |
| Noctera | 2009-12-29 12:21 | |
![]() | Mikael: Det är jätteroligt... Det gör nästan inte ont alls - mest när man skrattar, vilket man inte gör så ofta efter att hjärtat blivit krossat så det är rätt ok. Vissa påstår att man även kan bli bitter och pessimistisk efteråt - men jag förstår inte vad de talar om. Alla former av känslor blir ganska diffusa. Förutom saknaden då... och sen ilskan.... kanske ibland hatet över att man inte kan glömma personen... Men på det stora hela är det superfestligt! | |
| mrperfect | 2009-12-29 12:38 | |
![]() | Det är väl ganska personligt, en del vaktar sin andra hälft på grund av t ex svartsjuka eller maktbegär och tillåter inte att man umgås med andra personer. Andra kan ha ganska lössläppta förhållanden och ge sig in i partnerbyte etc. Mina egna regler är enkla: -respekt -otrohet betyder ajöss -umgås med andra är ok eftersom jag vet att jag är så otroligt oemotståndlig att jag alltid kommer i första rummet -brottslighet betyder också ajöss ( om du går mot röd gubbe så får du sova på balkongen en vecka ) -mina vänner är dina vänner -ha kul :) De resterande 287 punkterna lämnar jag för det blir för långt :) | |