Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 481 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-12-30 11:34 | |
![]() | tankeexperiment! Lyssna på dina egna tankar en stund. vad hör du? Vilken del av dig är det som hör tankarna? kan du välja att sluta tänka? ge det 5 minuter och reflektera sedan så lite som möjligt över dina svar. Skriv här. | |
| Ässät | 2009-12-30 11:50 | |
![]() | Mitt eget ältande.. hela jag hör skiten. Jag kan sluta en stund men sen kommer det tillbaka..går av bara farten | |
| pion ekrot | 2009-12-30 12:17 | |
![]() | Jag "tänker" på det jag ser just nu - en bil som lämnar parkeringen vars bakljus lyser kraftigt rött, vitfrostigt höghus, vitfrostigt naket träd och en ljus blåvitgrå himmel bakom men som nästan smälter samman till en enda platt bild. Apelsiner i en skål i fönstret - en tanke dyker nu upp som säger att det kanske är dags att ge krukväxten som står bredvid lite vatten. Jag vilar och observerar nog mest i allmänhet, så jag utgår från att jag kan "välja" att börja tänka istället för tvärtom. ;) | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2009-12-30 12:34 | |
![]() | Ett jävla kackel i huvudet.Är det inte någon låt, är det osammanhängande babbel. Ständigt. | |
| eeistan | 2009-12-30 12:38 | |
![]() | det är tyst... | |
| nippertippan | 2009-12-30 12:53 | |
![]() | Tänker på vad jag ska säga till min kompis som svikit mig. Jag skäller ut henne i mina tankar. | |
| Trixxie | 2009-12-30 12:57 | |
![]() | Scarpetta: HAHAHAH... Only nonsense and disco music... roligt! | |
| caughtbock | 2009-12-30 13:15 | |
![]() | Jag tänker att jag glömde att göra sitt-testet med kjolen jag köpte igår. Den lär åka upp/spricka. Jag tänker också att jag har mycket att göra idag inför min nyårsmiddag imorgon. Undrar om jag ska gå till tvättstugan. Ska jag tvätta mina lakan? Ja det ska jag. Kan slänga in dem tillsammans med lite annat som jag har här.... *försöker sluta tänka* Det går inte... Jag behöver nog åka till Ikea. Eller behöver och behöver, jag vill. Kanske har Ö&B också nåt sånt. Då promenerar jag dit. Jättefint väder idag. | |
| caughtbock | 2009-12-30 13:16 | |
![]() | Det är ett j*vla kackel med andra ord. :P | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2009-12-30 13:37 | |
![]() | Trixxie: Ignorance is bliss ;-) | |
| eeistan | 2009-12-30 13:40 | |
![]() | det är fortfarande tyst... | |
| ANDERStG | 2009-12-30 15:49 | |
![]() | Försökte gå till skolan/jobbet någon gång utan att låta tankarna samla sig till skärpa på någonting, rätt svårt. Det är väl som med att hålla andan, någon är alltid bättre img.moronail.net/img...8/ 2378.jpg | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-12-30 15:59 | |
![]() | En sån här övning är för mig helt omöjlig att genomföra på kommando. Jag måste försättas i situationer som gör att jag inte har nåt att välja på. Typ duscha eller sitta fast i trafiken eller så. Alternativt alla timmar när man missar nattsömns tåget. Men när det händer, så brukar en del bra grejer komma. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-30 16:12 | |
![]() | En liten stund går det att ha helt tankefritt i skallen. Handlar dock om några sekunder åt gången - har aldrig tagit exakt tid. Det är _jättevälgörande_ att tömma tankarna, så det kan man med fördel göra flera gånger om dagen. Och det kan man, efter lite träning, göra lite varstans...när man sitter i telefonkö, promenerar, diskar, överhuvudtaget gör något monotont som inte kräver ens uppmärksamhet. TS, du frågar; "Vilken del av dig är det som hör tankarna?" Där skulle jag vilja lägga till att "i vilken del av dig känns dina tankar." | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-12-30 17:17 | |
![]() | ok. vi utvecklar experimentet. vad händer med kroppen när du lyckas vara tom i huvudet? känns det annorlunda än när du tänker? | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2009-12-30 17:29 | |
![]() | Bara för att jag skulle testa det här exprimentet så kom jag på att jag har en maskin tvätt att hänga. Tack för det! Jag som låg så skönt och höll på att somna:-)) | |
| Ruhrområdet | 2009-12-30 17:45 | |
![]() | Kelar du med den tjattrande apan, carlmartin. (Att åka till ikea torde vara lika verkningsfullt som att slå sig själv med en hammare på tummen efter att man just bitit sig hårt i tungan). | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-12-30 17:52 | |
![]() | ruhr- menade du det som en fråga? om det var det - vad menar du med frågan? | |
| pion ekrot | 2009-12-30 17:57 | |
![]() | När jag gjorde experimentet, och senare under dagen så kopplade jag ihop mina tankar ganska mycket med en känsla av lätt stress/obehag. Det jag tänkte på mest blev framtiden: nyår - födelsedag - och snart börjar jobbet som ska pågå ända fram till mitt i sommaren - då äntligen blir det nåt helt annat (jag som inte ens direkt otrivs där) - och vips så befinner jag mig i juli 2010 och försöker på nåt vis få grepp om ett enda stort svep av tid, liv och rymd som är helt omöjlig att vettigt förhålla sig till mentalt annat än att konstatera "Ja det blir bra det" och sedan återgå till här och nu. | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2009-12-30 18:47 | |
![]() | *har en hund i knät som tycker betaforum är en världslig sak* Brukar vid enstaka tillfällen kunna försätta mej själv i något tranceliknande tillstånd. Hjärnan töms, pulsen går ner & kroppen hamnar i ett nästan sovande tillstånd fast jag är helt klar i huvudet. Jätteskönt. Slutsatsen jag drar är att tankarna sätter sig som spänningar i kroppen. | |