Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 19 500 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lycopersicon | 2010-01-02 11:03 | |
![]() | Skor inomhus? För ett år sedan köpte jag en lägenhet som jag totalrenoverade. Då hem och heminredning är ett väldigt stort intresse lägger jag ner ganska mycket tid och pengar på att åka runt och välja ut inredning som faller mig i smak. Genomgående i hela lägenheten (74 kvm) har jag lagt ett vitlackat askgolv som är i hela plankor. Det kostade ca 750,-/kvm. Det är i mitt tycke väldigt vackert. På nyårsafton hade jag bjudit hem lite vänner varav ena väninnan alltid går runt med väldigt högklackade och spetsiga skor inomhus. När hon dök upp i torsdags frågade hon om det var ok att hon behöll skorna på och då sa jag nej. Det är inte första gången, hon frågar varje gång och jag säger nej varje gång. Flera gånger under kvällen muttrade hon för att hon inte fick ha skorna på. Det såg fult ut till klänningen, det var halt att gå, hon frös om fötterna osv. Ingen annan av de 12 personer som var hos mig hade några problem med detta. Vad är er inställning till skor inomhus? | |
| annelille | 2010-01-02 11:08 | |
![]() | ...jag har gärna skor inomhus på fest om värden/värdinnan tillåter det!! då har jag ofta ett par skor som jag enbart har haft inomhus... | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2010-01-02 11:11 | |
![]() | Om man som man inte får bära skor till kostym så går jag hem. | |
| myra64 - Ej medlem längre | 2010-01-02 11:13 | |
![]() | usch! Rent spontant... måste bli skitigt inne.. tänker ofta på det när jag tittar på serier från amerika där det alltid verkar bäras ytterskor inne. Man kan väl i så fall har ett par, med vänligare klack, med sig om man varit med förut och vet att man inte får ha "stilletterna" på sig.. Jag brukar erbjuda mina gäster tofflor eller raggsockor eftersom jag vet att jag har kalla golv.. Sen kan jag ju tycka att golvet är till för att användas, men jag förstår dig också om du lagt in ett golv som du vill vara rädd om. Hur gör du med möbelben? Har du tassar under allt? Ps:Erbjud damen ett par tassar att ha under klacken nästa gång, vetja... så får du se om om nappar på det ;) | |
| PowerYoga | 2010-01-02 11:17 | |
![]() | Jag undrar om det inte bara är vi nordbor som tar av oss skorna när vi besöker folk. Jag vet ingenstans i europa där detta görs. Iofs så är det väl ingen som klampar in med snöiga, leriga eller blöta skor men vid festligare tillfällen tar man inte av sig innerskorna. Jag antar att hon hade ett par nätta (förvisso högklackade) innerskor till sin nyårsklänning. Jag undrar, torde inte ditt askgolv tåla ett par klackar, är inte ask ganska hårt? Jag säger ja till skor inomhus :) | |
| lycopersicon | 2010-01-02 11:17 | |
![]() | Jag har väldigt varmt och gott i lägenheten så några kalla golv är det inte. Problemet är alltså sylvassa klackar som gör riktigt fula märken i golvet. Män bär oftast inte såna till sina kostymer. Håller med myra64 om att golven ska användas men man behöver inte utsätta dom för helt onödiga påfrestningar. Jag har tassar under det mesta ja. Bra tips att erbjuda tassar till hennes klackar :) Har faktiskt funderat på det själv. | |
| lycopersicon | 2010-01-02 11:19 | |
![]() | PowerYoga: Nej, hon hade inga inneskor med sig utan ville behålla de hon kom utifrån med. En liten stövlett var det. Inneskor med en snäll klack är självklart helt ok. Ask är hårt och ganska tåligt men det finns gränser för hur man kan misshandla det :) | |
| 850710 | 2010-01-02 11:22 | |
![]() | Tycker du gjorde helt rätt, det är stor skillnad på inne & ytterskor. Varför då som du säger låter henne köra med ytterskorna under kvällen? Det är dock sjukt det där med Amerika, de tar ju aldrig av sig skorna, det roliga i det hela är att även dem har ju kvar trenden med heltäckningsmatta :) | |
| bobo flux | 2010-01-02 11:23 | |
![]() | Poweryoga, har man med sig ett par inneskor till fest som man svidar om till från ytterskorna? | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-01-02 11:26 | |
![]() | Vassa klackar? Antingen måste hon vara tung eller hoppa som en hel karl. Hur vanligt är det att klackar gör märken i golv? Aldrig hört talas om. | |
| sophistry - Ej medlem längre | 2010-01-02 11:26 | |
![]() | Alla hem har egna regler. Ingen snack om saken. Är det skoförbud inne så är det det. | |
| Liftactiv | 2010-01-02 11:27 | |
![]() | Det är väl vanligt bobo flux - kommer du i vinterstövlar (som kvinna) så byter du ju i regel om till något nättare och snyggare inomhus. För karlar är det väl kanske en annan grej. Har man inneskor med sig så är det väl okej. Trist med vita golv dock om det blir svarta märken när damen i fråga börjar slira på klackarna.... | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2010-01-02 11:27 | |
![]() | Ett par botiner borde finnas i var mans garderob. | |
| lycopersicon | 2010-01-02 11:33 | |
![]() | Det är lite det jag också tycker, sophistry. Jag har full förståelse för att man kan tycka det är hur fjantigt som helst att man måste ta av sig sina skor. Däremot kan jag inte förstå att det är ett så stort problem om man nu måste göra det. Väninnans man är väldigt intresserad av sin motorcykel och kan stå och polera på den i timmar så den alltid är glänsande och skinande ren. För mig är det helt obegripligt att det är så viktigt men jag accepterar att det är viktigt för honom och skulle aldrig säga något om det till honom. | |
| Satyra | 2010-01-02 11:37 | |
![]() | Hos mig går det bra att ha skor inomhus, tycker att man kan ha det när det är fest och man i övrigt är uppklädd. Men helst inte samma skor som man kom med utifrån. | |
| amoma | 2010-01-02 11:39 | |
![]() | Varför bjuda hem gäster som man inte fullt ut accepterar? Du skrev att hon frågat flera gånger, kunde du inte löst det lite smidigt och sagt ngt innan som till exempel "jag vet ju att du gärna vill ha skor och vill naturligtvis att du ska känna dig komfortabel men skulle uppskatta om du har möjlighet att ta några som är skonsamma mot mina golv". Fina nyårsstassen och strumpfötter är ju ingen hit och vitsen med en fest är väl att alla ska ha trevligt inte att man ska visa upp sig och sitt. Om din "vän" inte köper det så är det väl bara att inte bjuda henne igen. Tycker själv inte att det känns särskilt välkommet att en bjudning inleds med förhållningsorder, men det är jag det. | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2010-01-02 11:42 | |
![]() | Blir lite som ett "Garden party" med en stor skylt där det står beträd ej gräsmattan. | |
| bobo flux | 2010-01-02 11:42 | |
![]() | Liftactiv, ursäkta mina bristande insikter gällande den kvinnliga tassbeklädnaden :) Jag kan tycka att det är upp till värden att bestämma hur h*n vill ha det i sitt hus gällande skor. | |
| kajix | 2010-01-02 11:47 | |
![]() | "ja, du får ha vilka skor du vill på dig, men blir det märken får du betala nytt golv. välkommen." | |
| Bällsan | 2010-01-02 11:54 | |
![]() | Ny affärsidé - strumpor med klack! :))) | |