Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 492 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-01-06 20:10 | |
![]() | Era barnbarn Mina barn har svårt att förstå vad vi gjorde när vi var barn. Det fanns inga datorer, en timme barnprogram om dan och... ja that´s it. Nu har jag ett helt rockband i vardagsrummet till Wii Rockband. Det här kunde jag inte se för 15 år sen, inte ens 10 år sen. Det fanns liksom inte. Vad är det som inte finns idag som era barnbarn kommer att leka med? | |
| wildman | 2010-01-06 20:24 | |
![]() | Interaktiva spel där man spelar med alla sinnen involverade. gissar jag. Och allt i 3d, med hologramliknande teknik. | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-06 20:26 | |
![]() | Gränsen mellan cyberspace och RL suddas ut alltmer. Lite skrämmande utveckliing för en gammal man. :-) | |
| Sangria | 2010-01-06 20:28 | |
![]() | Vad det än blir så kommer jag med viss tillfredställelse säkert säga till mina kära gossar att "där ser ni-nu kanske ni förstår varför jag gjorde som jag gjorde när ni var barn" och sedan kommer jag säkert låta dom små barnbarnen få precis som dom vill hos mig..... | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-06 20:35 | |
![]() | "Måste ni hålla på med det där hela tiden? Det är inte hälsosamt i längden. När jag var i er ålder lanade jag och drack Red Bull natten lång. Ack ja, det var tider det... vilken gemenskap." | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-01-06 20:40 | |
![]() | Jag skulle så gärna vilja ha den där hjärnan som kan se saker som vi vanliga inte kan förställa oss...Men jag vet ju inte vad det är som jag ska föreställa mig... | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-06 20:41 | |
![]() | Om någon hade vetat hade det redan funnits. :-) | |
| principatia - Ej medlem längre | 2010-01-06 20:45 | |
![]() | änglar | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-01-06 20:45 | |
![]() | Vad hette han som var chef för amerikanska patentverket somi slutet av 1800 talet sa... "Nu kan vi stänga ner, allt som går att uppfinna är redan gjort." | |
| potthuve - Ej medlem längre | 2010-01-06 20:53 | |
![]() | låtsaskompisar är ett minne blott när ungarna leker med hologram av sina riktiga vänner. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-01-06 20:53 | |
![]() | Nej nej nej, inte tänker på saker som ni ändå har sett i sci fi och grejer... | |
| Behringer | 2010-01-06 20:57 | |
![]() | Var det inte Einstein som sa att allting går i cirklar? Förhoppningsvis leker mina barnbarn med kottar och ägnar sig åt spontanidrott ( för er som är för unga: förr samlades barnen i grannskapet och idrottade spontant varhelst tillfälle gavs, på gatan, på öpnna outnyttjade gräsytor, sjöisar etc. Utan inblandning av vuxna ) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-01-06 21:08 | |
![]() | Behringer... Din farfar och hans farfar lekte med kottar... HISTORIA! | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-06 21:10 | |
![]() | Allt går i cirklar. Gammelmorfar var hooked på WOW. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-01-06 21:14 | |
![]() | Vem kom egentligen på det uttrycket? Varför har det blivit en vedertagen sanning? Inget går i cirklar.. allt rör sig framåt i kurvor... | |
| mrperfect | 2010-01-06 21:24 | |
![]() | Ungjävlar, ska ni träffas och spela gammapet igen i tre dimensioner, har ni inga läxor att göra? Det vore bättre att ni var hemma och träffade kompisarna på nätet så att man slapp risken för att drabbas av den nya Morotspesten, har ni inte hört att 55% av befolkningen kommer att få förvuxna öron nu när man förbjudit kötthandel i affärerna? På min tid så spelade man tennis mot garageporten och vi bodde 24 personer i en skokartong, jag minns vintern 2010, då kom det så mycket snö att vi fick skotta ända fram till nationaldagen den 6 juni och åka skidor till jobbet för att man inte hann ploga. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2010-01-06 21:44 | |
![]() | Meen Janne hahaha... | |
| Tess 08 | 2010-01-06 22:33 | |
![]() | Mister- du glömde att det var 57 minusgrader och 28 kilometer till jobbet...... | |
| Tess 08 | 2010-01-06 22:35 | |
![]() | Mina föräldrar hade en sån gammal TV som hade "luckor" på framsidan så man kunde dra för när man inte tittade på TV. Den är numer ett dockskåp (som jag hade när jag var liten) och som nu står i min källare i hopp om att minstingen kommer att gilla att leka med sånt. Min son hade svårt att förstå att vi inte hade fjärrkontroll till TVn när jag var yngre... och att man inte fick hoppa när man lyssnade på musik för då hoppade skivan... | |
| Behringer | 2010-01-07 15:00 | |
![]() | leken med kottar och spontanidrottandet sker naturligtvis interaktivt i minst tre dimensioner medelst elektroniska hjälpmedel och barnbarnen är naturligtvis befriade från all reell kontakt med lekkamraterna. JAG lekte med kottar | |