Spelrum
Giraffen24
Krokodilen1
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade39
Mobilspel
Pågående19 571

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tvålis - Ej medlem längre2010-01-28 21:28
Antal inlägg: 4429

Repellering
Det är så här att jag har startat upp ett marknadsföringsjippo för mitt företag med en grym repellering på 70 meter drygt. Nu har jag blivit utmanad att delta i denna av min kontakt som är utförare. Nu fungerar jag så att jag har mycket svårt att säga nej till utmaningar.

Någon här som har repellerat? Berätta?

babatrik2010-01-28 21:51
Antal inlägg: 100

Jag har repellerat en laddad aluminiumfolieboll med en dito ebonitstav. Knappt 3 cm.

Valvinge - Ej medlem längre2010-01-28 21:58
Antal inlägg: 27

Det är skillnad på repellera och repellera...

everthorns2010-01-28 21:59
Antal inlägg: 74

Repellerade under värnplikten. Det mest skrämmande var när man fick på sig selen och "order" om att kliva fram mot kanten. Sedan började man sjunka ned över kanten och därifrån var det bara jobb; för att undvika olyckor spände de nämligen linan rätt ordentligt, ergo fick man ARBETA för att ens komma nedåt.

Man hänger nämligen i ett "replås", och ena änden av repet går uppåt. Sedan kan man enkelt "låsa" repet och därmed bli kvar på den höjd man är genom att trycka den andra änden nedåt. Inte alls svårt, faktiskt, så man kan känna sig trygg.

I mitt fall var det är en person längst ned i repet som spände repet, och dessutom blåste det mycket (kust-vindar) så att jag flög ut åt sidan och repet därmed spändes. Så istället för att bromsa fick jag jobba med armarna för att LYFTA repet tillräckligt för att släppa replåset och kunna komma ned. Så det kändes inte alls farligt när man väl var igång. Nästan lite av en besvikelse.

Det jobbigaste var alla dessa människor som lutade sig ut över kanten ovanför en och skulle lugna ned mig och berätta för tionde gången att det inte var någon fara och hur jag skulle göra. Vid det laget var jag i vinddraget (mycket vind vid kusten den dagen...) och hörde inte längre vad de sa, trots att jag var kanske en två meter ifrån dem, och blev mest irriterad över att min inneboende artighet tvingade mig att stanna upp och möta blicken när jag råkade se att de talade till mig, även om det enda jag tänkte var "håll käften och låt mig jobba".

Men men, jag vet inte om du får någon som spänner repet åt dig - antagligen, om du aldrig repellerat förr, det är ju en logisk säkerhetsåtgärd - men jag skulle inte oroa mig.

I stort sett var det bara roligt att ha gjort det, och jag skulle gärna göra om det.

Vi repellerade från toppen av en silo, sisådär 45-50 meter eller något, men som sagt... när man får jobba sig nedåt istället för att falla var jag nog bara glad över att det inte var 70 meter.

apbur2010-01-28 21:59
Antal inlägg: 9699

Väldigt märklig frågeställning.

Vad exakt är det du ska göra och vad har det med ditt företag att göra?

ANDERStG2010-01-29 21:39
Antal inlägg: 7560

Är det faktiskt i företags intresse att repellera människor på 70 meters avstånd? Eller har reklamfolket misshandlat ordet till oigenkännelighet?

mrperfect2010-01-29 21:42
Antal inlägg: 11437

Jag hajar ingenting, jag googlar på repellering

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?