Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 872 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| WCstol - Ej medlem längre | 2010-03-12 13:55 | |
![]() | Skall Turkiet få bli medlemmar i EU? Det finns många för och mot argument, men vad anser ni? | |
| Mårten | 2010-03-12 14:09 | |
![]() | Vilka skulle argumenten vara "för"? Att det är för dyrt att köpa vapen i undre världen och att nuvarande aktörer på den marknaden behöver konkurrens? | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-03-12 14:10 | |
![]() | Turkiet kan ta våran plats. | |
| Mårten | 2010-03-12 14:12 | |
![]() | Haha, faktiskt. | |
| WCstol - Ej medlem längre | 2010-03-12 14:15 | |
![]() | utveckla? | |
| WCstol - Ej medlem längre | 2010-03-12 14:41 | |
![]() | Det känns extremt konstigt att ett land som inte ens har en ordentlig yttrandefrihet vill bli EU-medlem utan att försöka ändra på det. Nu är det ju klart att de försöker ändra på det, men skulle de verkligen ha gjort det om inte EU fanns eller skulle Turkiets regering gå överstyr? Jag tycker att man borde pusha Turkiet hårdare, i fall de verkligen vill bli medlem, | |
| WCstol - Ej medlem längre | 2010-03-12 14:41 | |
![]() | EU-medlem utan att försöka ändra på det. Nu är det ju klart att de försöker ändra på det, men skulle de verkligen ha gjort det om inte | |
| kajix | 2010-03-12 14:47 | |
![]() | inte en ordentlig yttrandefrihet? | |
| micro113 | 2010-03-12 15:50 | |
![]() | Jag sällar mig till skaran som tycker Turkiet kan få vår plats .... en utmärkt ide. | |
| remvanrijn | 2010-03-12 17:30 | |
![]() | klart Turkiet inte har i EU att göra. bara deras reaktion när andra länder kallar ett folkmord för ett folkmord visar vilka självgoda nationalister de är. Hur är det med kurderna och kurdisk kultur? Som tur är det inte en svensk kommissionär som har ansvar för EU´s utvidningsprocess. I vilket fall så få man hoppas att länder som Frankrike, Holland och Tyskland sätter effektiv stopp för Turkiets närmande.. | |
| Hr Winbladh | 2010-03-12 18:47 | |
![]() | Nej. | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2010-03-12 19:04 | |
![]() | Absolut INTE! | |
| O Ture | 2010-03-12 19:33 | |
![]() | Håller med Grundsnygg!!! | |
| Hr Winbladh | 2010-03-13 09:34 | |
![]() | Frågan är när EU är tilllräckligt stort? Ska gruppen av länder ständigt utökas? Vilka nationer står på tur härnäst? Island först och sedan Kanada? Tunisien, Marocko och resten av Nordafrika? Alla de där smånationerna som uppstått ur Sovjetunionen? Fortsätter det i den här takten har vi snart 78 språk som alla dokument ska översättas till och mängden parlamentariker som ska ha EU-lön blir som en mindre stad. Det räcker nu! | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2010-03-13 09:41 | |
![]() | Alltså själva grundidén måste väl vara att det är ett europeeiskt land. Sen att Turkiet inte klarar sig på politiska faktorer heller är en sekundär fråga men minst lika viktig. Det finns inget skäl i världen till att Turkiet ska få bli en del av EU någonsin. Om Eu utvecklas till något annatom spänner över ett annat geografisk område så kan det diskuteras. Men självklart måste de i så fall ändra sin politik drastiskt så att den är acceptabel ur ett människorättsperspektiv. | |
| -Nephelia- | 2010-03-14 08:28 | |
![]() | En del av Turkiet är europeiskt. Visserligen en väligt liten del, men ändå. Och nej, jag tycker inte Turkiet ska vara med i EU. | |
| garder | 2010-03-14 09:35 | |
![]() | Ibland kan det vara lättare att påverka inifrån. Om/när Turkiet är med i EU, har europa bättre insyn kanske, och fler möjligheter att förbättra människorättigheterna. Att man som minoritetsgrupp, kurd tex, inte får tala sitt eget språk är för mig helt oacceptabelt. Att straffas för att man uttryckt "obekväm" samhällskritik är också oacceptabelt. | |
| kickazzes | 2010-03-14 10:18 | |
![]() | det är bara 3 % av Turkiets yta som ligger i Europa. Nej - de ska inte vara med pga alla argument tidigare | |
| YamahaJet | 2010-03-14 11:48 | |
![]() | Jasså? Ni vill inte ha Turkiet i EU? Det trodde jag, med tanke på hur många av dem och deras religionsfränder från närliggande länder som ni tagit in i Europa för att berika vår kultur. Flera hundra års serbiskt blodspill i onödan... | |
| micro113 | 2010-03-14 11:56 | |
![]() | YamahaJet Du menar att om ni bara hade vetat att vi inte ville ha in Turkiet i EU så hade serberna kapitulerat för Turkarna redan för flera hundra år sedan --- och därmed sparat en massa serbiskt blod? Intressant teori .... jag tror dock att väldigt få serber skriver under på det. | |