Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 920 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sedusiant | 2010-03-12 17:27 | |
![]() | Hus i Paradiset Jag har funderat på en sak.. Stan eller landet? Jag har en lägenhet i stan och ett hus på en lantgård långt in i skogen. I skogen kvittrar det fåglar, rävar går omkring, rådjur skuttar och hästarna betar..och luften känns så ren. I stan finns ett annat slags liv..shopping, fika, bio och massa härliga människor..och avgaser. vad är ert paradis, er plats som ni kan slappna av på? | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-03-12 17:30 | |
![]() | Hemma på min gata i stan... 2 kvarter från Hornsgatan o ändå fridfullt. (Utom när grannen kör träskovalsen ;)) | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-03-12 17:31 | |
![]() | Stan stan stan! Som inbiten stadsbo skulle jag aldrig kunna tänka mig att flytta ut till nån jäkla ladugård som stinker koskit. Men det är ju jag det. ;) | |
| Tess 08 | 2010-03-12 17:31 | |
![]() | Har en kompis som bor i Paradiset. Jag bor i villa rätt centralt, det är mitt halvparadis :) Skulle helst vilja bo i ett lite större hus (villa eller gård) strax utanför stan med en störe tomt, granne med skogen (eller liknande) och med lite uthus... | |
| bobo flux | 2010-03-12 17:32 | |
![]() | Landet, utan tvekan! Jag hälsade på en släkting och hennes gubbe häromåret som bor i en liten stuga mitt ute i skogen med ett tillhörande gårdshus. De har egna små grönsaksodlingar, skogen runt knuten och en doft av barr som är underbar...När jag var där kändes det som att tiden gick långsammare, och det var en fantastisk känsla :) | |
| remvanrijn | 2010-03-12 18:15 | |
![]() | nära stranden i Mexico | |
| grusplan | 2010-03-12 18:21 | |
![]() | Åh..... en liten stuga på landet mmm | |
| emmylicious | 2010-03-12 18:27 | |
![]() | Finns en stadsdel här som heter Paradiset. Min pappa har bott där. Jag har inte riktigt hittat mitt paradis ännu, det finns så många ställen! Men jag hoppas hitta det nån gång! :) | |
| Katitzi65 | 2010-03-12 18:34 | |
![]() | Min dröm är ett ganska stort hus eller en gård på landet, nära en skog, ett berg och en sjö max 15 min från en stad! men det stället har jag inte funnit ännu! Mitt paradis däremot är vår stuga på en liten holme i en sjö 5 mil härifrån! Utan el, vatten eller andra bekvämligheter, 5 m till vattnet från verandan! Toppen! | |
| vulcan | 2010-03-12 18:35 | |
![]() | Förorten - det bästa av det mesta och den perfekta kompromissen mellan stad och land. Viva Vällingby! | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-03-12 18:37 | |
![]() | Jag trivs bäst i min trollgrotta. | |
| skogstorparn | 2010-03-12 18:46 | |
![]() | "Förorten - det bästa av det mesta och den perfekta kompromissen mellan stad och land. Viva Vällingby!" kanske det,men vedervärdigare namn får man väl leta efter.. | |
| bj-olle | 2010-03-12 19:12 | |
![]() | cinque terre, någon? bli stenrik på v75 och köra ut alla turister och måla gråtande barn och/eller blogga om tågtider? | |
| Miss_jk | 2010-03-12 19:18 | |
![]() | Just nu är det nog hemma hos mamma och pappa. De bor i ett hus vid vattnet i Stjärnhov utanför Flen. Lugn, ro, båt och så självklart mamma och pappa! Där kan jag koppla av och bara njuta. Men jag skulle aldrig klara av att bo så. Trivs galet bra här i Vasastan och vill inte flytta härifrån. Men ett landställe vid en sjö eller havet är ju drömmen. | |
| Sedusiant | 2010-03-12 19:20 | |
![]() | "Stan stan stan! Som inbiten stadsbo skulle jag aldrig kunna tänka mig att flytta ut till nån jäkla ladugård som stinker koskit. Men det är ju jag det. ;)" Egenskap: Då vet du inte mycket om landet genom att säga något sådant..tänk före innan du skriver.. | |
| bj-olle | 2010-03-12 19:20 | |
![]() | dina grannar kan ju flytta ut i havet och röka vattenpipa... | |
| speedwagon - Ej medlem längre | 2010-03-12 19:40 | |
![]() | Jag har det precis som TS, en lya i stan och en villa på landet vid sjön... mitt paradis, eller vad man nu ska kalla det. Det är en himla kontrast mellan de två ställena och jag tror att fler skulle behöva ha det. Alltså lugnet på landet för att samla krafter och hinna andas.. Inte ha alla bekävmligheter hela tiden utan få jobba lite på det. Det är skönt att bara kunna sätta sig på altanen och sola, men har jag gjort något arbete så känns det ännu bättre när jag väl får sätta mig. =) PS: Min granne där uppe är stockholmare och i början så hade hon mobilen klistrad i örat vart hon än gick, stressade som sjutton och gick inte ens ut med hunden utan att ha fixat till sig. Året efter så hade hon den bara ibland och gick runt i sommarkläder. Nu säger hon "äh, den ligger väl i köket eller så" och går vidare i morgonrocken för att hämta tidningen och rasta hunden =) | |