Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 783 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lalita | 2010-03-28 14:12 | |
![]() | Bröllopsinbjudning Jag funderar hur man ska skriva en bröllopsinbjudan där de inbjudna inte kommer att var med på vigseln utan bara middag och fest efteråt. Jag har ju inte gjort detta förr och inte heller varit på så många bröllop. Det känns fel att skriva " Ni önskas välkomna till XX & YY's bröllopsfest....." Jag har surfat runt, jag har läst etikettregler, men oftast handlar det om kyrkvigslar, eller allmänt där folk är med på vigsel också. Vad har ni för förslag? Hur gjorde ni, eller vad skulle ni tycka var en ok inbjudan att få? | |
| wildman | 2010-03-28 14:18 | |
![]() | Hmmm, får man vara nyfiken att fråga varför man bjuder in bara på fest men inte till vigsel? Känns udda i mina ögon. | |
| wildman | 2010-03-28 14:19 | |
![]() | (Hade förstått det omvända mer) | |
| Lalita | 2010-03-28 14:21 | |
![]() | Det är något som känns väldigt privat, men absolut närmaste familjen kommer vara med såklart, men inte resterande. | |
| wildman | 2010-03-28 14:21 | |
![]() | Men annars hade jag nog skrivit något som beskriver vad det är fråga om i inbjudan. Typ: Anna och Peter tänker gifta oss den 1 juni. Vi tänker ha en liten privat ceremoni för vigseln men vill sedan fira den tillsammans mer ER och vill härmed inbjuda Er till denna fest bla bla bla. | |
| wildman | 2010-03-28 14:22 | |
![]() | Eller så kan man ju hålla vigseln helt hemlig och bjuda in till en fest för något annat och sen låta folk få veta det när dom kommer dit. | |
| wildman | 2010-03-28 14:23 | |
![]() | Utan att veta exakta detaljer är det svårt att komma med en perfekt lösning ;-))) Men ovanstående kanske ger någon ide? | |
| Lalita | 2010-03-28 14:43 | |
![]() | Absolut! Det är trixigt och svårt, bra förslag är alltid välkomna. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2010-03-28 14:47 | |
![]() | Jag håller med wildman om att du måste skriva i inbjudan att vigselceremonin sker enbart med den närmaste familjen, annars kommer ju alla bara att gå och undra över det. | |
| Lalita | 2010-03-28 14:49 | |
![]() | Ja, det har jag ju själv fattat också, frågan är ju bara hur man skriver det snyggt. Wildman hade ett mycket bra förslag tycker jag. :) | |
| wildman | 2010-03-28 14:52 | |
![]() | Jag tror de flesta köper ovanstående, om det verkligen bara är den närmaste familjen som kommer vara där. Att bjuda in till bröllop r knepigt. Det är en form av cirkelreferens som gäller. Bjuder jag in den vännen så kommer en annan vän bli besviken eftersom denne betraktade sig som lika bra vän som nr 1 osv. Så det är banne mig inte lätt att få det helt rätt ;-) Problemet för dig är ju om det tex är vissa vänner som ska få vara med på vigseln men andra inte ska det. Då har du ett pedagogiskt problem ;-) Men som sagt, håller du det till typ syskon/föräldrar så kommer nog de flesta andra acceptera det utan knussel. | |
| Lalita | 2010-03-28 14:59 | |
![]() | Ja, det blir verkligen bara föräldrar, syskon och ev. mormor under vigseln. Festen blir ju då ett tillägg av närmste vänner och inga barn över 1 år. Vi har satt väldigt hårda gränser annars blir det som wildman säger, att man bjuder kusin 1 men inte kusin 2 osv..bara tjafs och sånt. Vi tänker att de vi umgås med mest och tycker om blir bjudna...dagen är ju för vår skull, inte för de andras skull om man ska vara krass. | |
| wildman | 2010-03-28 15:05 | |
![]() | NEj, men det kommer ju ett liv efter bröllopsfesten så man får ju försöka vara lite smidig ;-)Men då vidhåller jag att det enklaste är att skriva hur det är ärligen ligger till i inbjudan, det borde fungera för de flesta. Jag hade iaf köpt det utan knussel. | |
| Lalita | 2010-03-28 15:19 | |
![]() | Haha..självklart, och någon är det ju alltid som blir sur tyvärr. Men absolut att vi kommer skriva hur det är. Jag ville mest ha uppslag hur man skriver det snyggt och inte som om man gör en inbjudan via FB eller nåt annat hemskt. | |
| wildman | 2010-03-28 15:24 | |
![]() | Ok, då är det väl näst intill obligatoriskt att skicka det på någon form av fint papper. Den fyndigaste inbjudan jag själv fått är en flaskpost, men då krävs det ju nästan att man själv orkar åka runt och smuggla in inbjudan i folks brevlådor eller utanför dörren till folk. | |
| Lalita | 2010-03-28 15:35 | |
![]() | Haha..det var en kul grej! Jao, jag kommer nog göra korten själv, mest för att det är lite mer personligt. Jag har sett riktiga missar, som några som missade att skriva vilka som skulle gifta sig och skrev bara ut vilka som skulle vara toastmasters. Det känns väl som att alla har en åsikt om hur dom skulle ha gjort, men huvudsaken är att man inte skriver nåt helt felaktigt eller knasigt. | |
| Betty_Boop | 2010-03-28 15:58 | |
![]() | Kolla på www.brollopstorget.se | |
| nettan23 | 2010-03-28 16:10 | |
![]() | Tycker det e konstigt att människor som man aldrig pratar med, men som är släkt till en, förväntar sig att bli bjudna på bröllop, begravning, dop osv. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2010-03-28 16:17 | |
![]() | Men det är minst lika konstigt att få en inbjudan till ett bröllop från någon man aldrig umgås med. | |