Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade13
Mobilspel
Pågående22 393

Forumkategorier

Användare Inlägg  
smurvlan2006-05-22 17:33
Antal inlägg: 840

Unga betapetare
Jag får känslan av att det är väldigt många unga som spelar här inne ... kan det stämma att dom har "övertaget"? =)

Vet ni "bossar" om det finns nån statistik på detta?

Jag blir snarare förvånad om jag möter en medlem som är över 30..... håller ni med mig?
 
mammamu - Ej medlem längre2006-05-22 17:34
Antal inlägg: 1286

Så vi över tretti är inte unga menar du?:P
 
Gustavicus - Ej medlem längre2006-05-22 17:43
Antal inlägg: 114

hoho.
Jag tycker det verkar ganska jämnt fördelat, men det beror ju också på hur man definerar ung och gammal, vilket du missade... =)
 
mamman - Ej medlem längre2006-05-23 07:33
Antal inlägg: 6379

Spelade mot en som hade spelat mot "mammor" hela den dagen.... Men man kan väl vara ung även om man är mamma...
 
Blue Ztar2006-05-23 07:39
Antal inlägg: 1065

I höstas handlade en medlemsomröstning om åldern

www.betapet.com/vote...0& amp;view
 
SkallerOrm2006-05-23 07:44
Antal inlägg: 25

Åldern har ingen betydelse heter det....men det är roligare att möta en som är över 30 för den har ett större ordförråd i dom flesta fall än en som är 20..=)
 
solbruden712006-05-23 07:52
Antal inlägg: 78

Tror inte att det är så att en på 20 har mindre orförråd faktiskt..
 
smurvlan2006-05-23 08:11
Antal inlägg: 840

hehe.... trodde itne att ni skulle skriva nåt här så jag definierade ej åldern =)

Jo jag möter mest medlemmar som är födda kring.... 88-89-86 osv!!

inget fel med det, men jag tycker att chatta vid sidan av är lite mysigt, och det funkar inte riktigt med de yngre (för mig)
 
Kerstin H2006-05-23 10:58
Antal inlägg: 187

Jag är 57
Håller med solbruden71 tror inte att dom som är yngre har sämre ordföråd. Jag spelar ju oftast med dom som är yngre eftersom vi "äldre" inter är så många.
Många jag spelar med har t.o.m bättre ordföråd än vad jag har eller så är det så att dom hittar ovanliga ord på något sätt.
Däremot är det många yngre som blir chockade när dom ser min ålder. Varför det? Är det konstigt att man tycker att det är kul med Betapeta fastän man inte är så ung?
 
Vindrosen2006-05-23 12:34
Antal inlägg: 172

Vårt ordförråd ökar normalt med stigande ålder och livserfarenhet, men det är också beroende av vilken etnisk och kulturell sfär vi lever i samt vilka speciella intressen vi har. Det har slagit mig, som är 59 och har studerat mer än halva mitt liv och har en klart språklig begåvning (*L*), hur otroligt många ord jag aldrig hört talas om! SAOL är full av (gamla) vetenskapliga termer, facktermer från hantverk av olika slag samt en mängd provinsiella ord. Behöver jag säga att jag bläddrar flitigt i SAOL och antecknar alla nya ord jag stöter på? Det är också givande att spionera på ”högrankades” matcher.
Jag har spelat mot 20-åringar som blivit upprörda över att vardagliga begrepp i deras vokabulär inte accepteras, men väl en massa konstiga ord som de aldrig har hört talas om. (En ung man förvånade mig med att fråga när jag lagt TYSTNA: ”Får det heta så?” AZUR har också krävt en förklaring.)
Därmed vill jag inte säga att de yngre har sämre ordförråd utan bara: Det beror på!
 
Ropsten - Ej medlem längre2006-05-23 15:16
Antal inlägg: 153

Jag är tretton år och är nog en av de yngsta betapetarna här tror jag. Har dock bara varit här några månader men tycker att jag funnit mig bra.

Sedan att spelet är så enormt beroendeframkallande och roligt gör ju inte saken bättre. Nej, länge leve betapet!

Fast, det är klart. Är man äldre så har man bättre ordförråd, det är faktum.
 
metmasken2006-05-23 19:27
Antal inlägg: 101

Gällande ordförråd så tror jag inte att åldern spelar någon större roll. Nja, kanske 12 åringar ännu har ett lite mindre ordförråd?
Det beror nog mera på hur aktivt man läser tidningar o böcker samt spelar betapet :)
 
glåpord - Ej medlem längre2006-05-23 23:00
Antal inlägg: 66

visst har många riktigt unga (födda 1986 eller tidigare, om man frågar efter min definition) spelare ett ibland häpnadsväckande ordförråd, speciellt killar. överlag har jag, alltsedan jag landade på denna lärorika och farligt beroendeframkallande sajt, förundrat mig över att det är så många killar som huserar på ratingtopplistan. beats me. likt smurvlan trivs jag med ett visst mått av snack vid sidan om spelet men ibland har det kännts som att vi rört oss på lite olika våglängd, vilket förstås kan förklaras av andra omständigheter än bara åldersskillnad.
 
lelou - Ej medlem längre2006-05-24 12:23
Antal inlägg: 2025

jag tycker det är rätt många unga och jag är imponerad av deras ordförråd faktiskt. Kul att se :)
 
Nemi2006-05-26 11:04
Antal inlägg: 5952

Ju kul att det är unga personer här, visar att de vill utöka sit ordförråd :)
Eller spela. Eller både och :)
Jag är så glad att åldern kvittar här, finns så många bra spelare i alla åldrar, handlar ju om en blandning av taktik,ordkunskap och snabbhet i tänkandet :)
Peace,
Nemi - spelar bara för skojs skull och njuter gärna av att se på när t ex gubbi och elmis spelar irl *mjumm*
 
jenns2006-05-26 15:25
Antal inlägg: 444

Jag då igen har alltid tyckt att det är fler "gamla" här men tydligen inte :)
 
Hunkalunk2006-05-26 21:35
Antal inlägg: 177

alla jag möter är gamla iaf.
 
smurvlan2006-05-28 10:19
Antal inlägg: 840

kul att ni svarade här och reflekterade, jag har inte sagt nåt om yngre förmågors ordförråd... tyckte bara att det är många yngre!
 
Nemesis_872006-05-28 11:52
Antal inlägg: 345

Ordförrådet har inte mycket med åldern att göra. Ordförråd växer om man läser mycket. Och ordförrådet växer mkt snabbt om man spelar betapet ofta. Jag är 18 år gammal, och mitt ordförråd är inte sämre än nån av de jag spelar mot, som ofta är 35-50 år gamla.
 
kottelina2006-05-28 16:25
Antal inlägg: 154

Heey jag e en av dom yngre jag e född 96
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?