Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 19 611 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bittekrstd | 2010-05-04 20:51 | |
![]() | Universum och livet efter detta! Min sambo och min son sitter och pratar om hur stora vi är i universum,och om livet efter detta,vad tycker du? och tror du på livet efter detta? | |
| Lillstölla | 2010-05-04 21:01 | |
![]() | Tror inte att man kommer till himmelen eller helvetet men jag tror inte att döden är slutet. Mer än så kan jag nog inte säga eftersom jag inte kan definiera det närmare för mig själv än så ännu. | |
| WCstol - Ej medlem längre | 2010-05-04 21:02 | |
![]() | Jag tror att när man dör blir det som före man föddes. Man finns inte. | |
| bittekrstd | 2010-05-04 21:11 | |
![]() | Hej! Kul att du svarade...inte många som vågar svara tror jag,,Tror själv på livet efter detta..är inte troende..mer frågande .Tror ialla fall på att det finns liv på andra planeter och på livet efter detta! | |
| bj-olle | 2010-05-04 21:13 | |
![]() | om det finns en himmel, så är jag säker på att alltihop är koreograferat av busby berkeley. det är allt jag vet. | |
| Lillstölla | 2010-05-04 22:08 | |
![]() | Jo det känns inte riktigt rimligt att vi ska vara det enda livet i universum. | |
| ingson | 2010-05-04 22:12 | |
![]() | Det krävs inte mycket naturvetenskaplig bildning för att inse att detta vårt liv är det enda vi har. Så ta vara livet och gör det så njutbart och trevligt du kan för dig och dina kära medans tillfälle fortfarande finns. | |
| Chrull_4 | 2010-05-05 13:53 | |
![]() | jag var igelkott i mitt förra liv | |
| Linders - Ej medlem längre | 2010-05-05 13:57 | |
![]() | Jag tycker inte vi är speciellt stora. Och självklart finns det liv på andra planeter, det krävs inte mycket för det ska finnas möjlighet till liv. Närmsta livet har vi nog på en av Jupiters månar, Europa. | |
| Lillstölla | 2010-05-05 13:59 | |
![]() | Ingson: Det krävs inte mycket förnuft för att inse att vetenskapen upptäcker nya saker hela tiden och bara för man inte vet sånt just nu så innebär det ju inte att man inte kommer att upptäcka det framöver. Jag personligen utesluter inget. | |
| Minta | 2010-05-05 13:59 | |
![]() | Jag tror inte heller att vi är speciellt stora i universum. | |
| Minta | 2010-05-05 14:03 | |
![]() | Livet efter detta är världens största nalle. Det är vuxna människors snuttefilt och trygghetsankare och försök att förstå en orättvis värld på jorden genom att förlägga rättvisan till ett senare tillfälle. För mig är det ingen tröst alls, det är detta livet jag kommer att sakna. Eller inte när jag är död, men nu, när jag tänker på att jag ska dö. | |
| blue_moon | 2010-05-05 14:13 | |
![]() | Lillstölla, jag delar din uppfattning! | |
| strella70 | 2010-05-05 14:34 | |
![]() | jag tror att vi inte är de enda i universum... varför skulle vi vara det? sen vill jag gärna tro att det finns liv efter detta... :) | |
| Minta | 2010-05-05 14:41 | |
![]() | Man vill tro att man möts igen, men hur sannolikt är det om man tänker efter? Jag var på en medial demonstation en gång och det var kul, mediet var trevlig och jordnära men jag har ändå svårt att tro på det. Hennes beskrivning av lovet efter detta liknar Dantes Divina Commedia, man hamnar i lika nivåer allt efter hur långt man kommit i detta liv och hur man betett sig. | |
| JennyBörlin | 2010-05-05 15:12 | |
![]() | Allt blir svart. *fniss* | |
| JennyBörlin | 2010-05-05 15:14 | |
![]() | Jo jag tror på förnuftet. Hjärnan stänger av när kretsarna inte får energi att skicka kemiska och elektriska signaler. | |
| magnusito | 2010-05-05 15:15 | |
![]() | Jenny Du var mig det mest oandliga jag stöt på. Vi är väl inte totalt platta heller...!? | |
| pion ekrot | 2010-05-05 17:36 | |
![]() | "Naturvetenskaplig bildnig" gör detsamma. Det är nog ingen som tror att ett liv efter döden innebär att man lever vidare i fysisk form, vidare i sin döda kropp. Jag tänker, tror, tycker och upplever att jag har det man kallar för själ, och ser på "själens resa" som ett oändligt äventyr. Lite som att livet på jorden är en berg och dalbana på ett stort nöjesfält som man helt enkelt bara kliver av när man dör. Alldeles oberoende vilka fysiska fakta i världen som helst. Det har inte så mycket med saken att göra, faktiskt. Because it´s OUTSIDE THE BOX. ;) | |
| Yamma | 2010-05-05 17:38 | |
![]() | Pion, jo, om man tror på zombies. =) Själv är jag agnostiker och väntar därför och ser. | |