Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 606 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jejeje - Ej medlem längre | 2010-05-06 12:49 | |
![]() | När världen är riktigt liten! Har du varit med om något helt otroligt? Jag var på festival en gång, hade sumpat mobilen men skulle möta upp en vän. Jag drog med min tjejkompis på hela campingområdet och menade på fullt allvar att vi kunde hitta honom. Hon i sin tur hade bestämt träff med sin tjejkompis och försökte få med mig till dennes camp. Efter någon timmes letande efter min kamrat gick vi till hennes kompis. Det visade sig att min kompis kompis och den kompisen jag letade efter delade tält och var sedan tidigare mycket nära vänner. Det finns absolut ingen som helst geografisk koppling oss fyra emellan och det var verkligen en sjuk tillfällighet, detta. När har världen varit liten för dig? | |
| Tess 08 | 2010-05-06 13:00 | |
![]() | För flera år sedan låg vår lilla dotter på sjukhuset i Göteborg. De enda jag visste om som bodde där nere var en kusin samt ett par som var (är) kompisar med mamma och pappa. Under en otroligt lång operation sa de åt oss att fara in till stan eftersom tiden går så långsamt om man bara sitter och väntar. Vi gick där och pratade och tittade på byggnader. Döm om min förvåning när vi träffar kusinen!! Det var varmt ute och hur mycket folk som helst, men på något sätt så lyckades vi stöta på varandra :) Det var jättekul!! | |
| Pseudonymf | 2010-05-06 13:12 | |
![]() | Jag mötte några norska typer på Mallorca år 1999 som min klasskompis och väldigt bra vän hade träffat året innan på Gran Canaria. Det var otippat. | |
| Yamma | 2010-05-06 13:18 | |
![]() | Jag chattade med en kille på internet, random tysk som jag bara stött på i en hårdrockskanal. Något år senare skulle vi på klassresa till Tyskland och träffa elever från en annan skola... och visst visade det sig vara tyskens skola vi skulle till! Av alla skolor i hela Tyskland. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-05-06 13:34 | |
![]() | En vän till mig kände båda mina ex. Om man kan kalla det ex när man var typ 13. Men iaf. Och exen kände inte varandra. | |
| jejeje - Ej medlem längre | 2010-05-06 13:34 | |
![]() | Satt på en flygplats med en vän när vi konstaterade att vi båda två träffat på en trollkarl. I mitt fall var det på krogen, och min vän hade stött på en vid en tunnelbanestation. De här trollkarlarna hade trollat och spexat ganska mycket och vi diskuterade diverse trolleritrick och förbryllelsen däröver. När han senare plockade fram en bild ur sin mobil för att visa _sin_ trollkarl var det samma vi hela tiden pratat om. Vi båda bor i stockholm men lite småkul är det faktiskt att vi snubblat över samma magiker, och detta med en årstids mellanrum. | |
| massaprov | 2010-05-06 14:18 | |
![]() | Oj, häftiga historier ! | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2010-05-06 14:42 | |
![]() | Satt i en bastu i en fjällstuga med ett antal andra killar, drack bärs och snackade brudar, en av killarna berättar om ett ex. varav en annan utbrister -det är min syrra du snackar om. Vart lite tryckt stämning efteråt | |
| Bitte - Administratör | 2010-05-06 20:02 | |
![]() | På stranden i Candolim lär vi känna vår strandpojke Rames, han ber oss ta med ett brev hem och posta , ringer upp de som brevet är till dvs en annan familj i Norrbotten. men i en annan stad pratar med mannen efter en stund ringer telefonen och den är kvinnan från den familjen som ringer,, det visar sig då att hon är en kusin till min man, vi har alltså lyckats att lära känna samma kille på samma semesterort och detta i ett mångmiljon land Bitte | |
| F_Errari | 2010-05-06 20:26 | |
![]() | Vem slår detta: Jag var au pair i Australien i slutet av 1980-talet. Min svenska au pair-kompis kompis hade en italiensk pojkvän som jag tyckte var jättesnygg. Jag åkte tillbaka till Sverige och flyttade senare till Italien. Min svenska kompis där hade en italiensk kille (inte lika snygg den här gången!). Jag flyttade hem till Sverige igen, fick barn och allt det där. Killen från Italien ringde och berättade att han flyttat till Sverige. Han ville komma och hälsa på och skulle ta med sig en kompis. Gissa min reaktion när det ringde på dörren och där står han och hans kompis. Kompisen var den snygge italienare som jag träffat i Australien ca 12 år tidigare. | |
| cokki | 2010-05-06 20:33 | |
![]() | Min och min brors fam var i Thailand. När vi skulle ta båten över till Phi phi så gick motorerna sönder. Där satt vi mitt ute till havs och kom ingenstans. Då kom en annan turistbåt till vår hjälp. När vi ska gå på den båten så sitter min brors värsta konkurent precis vid gången vi går över. Och dom är inga såta vänner. Hur stor är chansen att man möter nån mitt ute till havs i Thailand. Dessutom nån man absolut inte vill träffa.. | |
| WCstol - Ej medlem längre | 2010-05-06 20:37 | |
![]() | Jag älskar verkligen johnny cash, och igår när jag gick i stan och lyssnade på ipoden (på johhny såklart;) så kom han gående bakom mig!! jag fick hans autograf och en kram! bästa dagen i mitt liv. | |
| Baphomet_ - Ej medlem längre | 2010-05-06 20:43 | |
![]() | Bitte-På stranden i Candolim lär vi känna vår strandpojke Rames Måste bara få fråga vad en strandpojke är Bitte? Är uppriktigt nyfiken faktiskt. | |
| Bitte - Administratör | 2010-05-06 20:46 | |
![]() | En kille som jobbade på en av schaken som hyrde ut solsängar,, kom med frukt och dricka att köpa mm, Bitte | |
| Bennechi | 2010-05-06 21:03 | |
![]() | Vi var på Disney Land i LA på julafton för typ tio år sen. Varendaste Amerikan var där, kändes det som. Grymt mycket folk alltså. Pappa säger, halvt på skämt, "vi har inte sett några Pitebor idag!" Vi skrattar åt honom. En halvtimme senare stöter vi på en familj från Munksund i Piteå. Då kändes världen extremt liten. | |
| Zmurfy | 2010-05-06 21:06 | |
![]() | Det här var en rolig länk. Uppskattar era berättelser. Men F_Errari leder nog ändå...än så länge..:) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-06 21:10 | |
![]() | Jag bor vägg i vägg med ett ex från 90-talet. det får mig att känna att världen är liten... | |
| gnill | 2010-05-06 21:16 | |
![]() | 1. Jag har bott på många adresser i Stockholm. Aldrig tidigare träffat någon som som bor eller bott i samma hus (ja, det är ju klart att man träffar sina grannar men jag menar i ett annat sammanhang träffat någon som visat sig bo eller ha bott i samma hus). Men så blev jag medlem i en förening med ca 500 medlemmar runt om i landet. Och där har jag träffat fyra medlemmar som nu bor eller har bott i just det huset (på Östgötagatan på Söder). 2. Skulle träffa ett par kvinnor som var gravida samtidigt som jag var det, för några år sen. En av dem visade sig vara född samma år, samma dag som jag, och har blivit gravid samtidigt på samma (ovanliga) sätt. Dessutom har vi samma förnamn (även om jag inte har hennes namn som tilltalsnamn utan som tilläggsnamn). | |
| Szechuana | 2010-05-07 07:26 | |
![]() | När jag var liten åkte jag färja över till England med min familj. På båten träffar mamma och pappa två gamla kursare till dem som de inte träffat på över 15 år. När vi kört av färjan i New Castle åker vi bil i flera timmar och stannar sedan till i en småstad för att äta. När vi sedan lämnar Fish n chips-haket (ett av många i staden) möter vi deras kursare i dörren. Två veckor senare är vi i London, vilka tror ni vi möter i kön till den berömda vaxkabinetten? Jo, de gamla kursarna såklart! Några dagar senare står vi och väntar på att få gå över gatan vid ett rödljus och då kör hela deras familj förbi i bil. Mamma och pappa har inte träffat dem igen sen dess, det är 16 år sedan nu. | |
| Drejo | 2010-05-07 08:14 | |
![]() | Jag klev på en spårvagn i Göteborg och fick syn på min gamla handledare från utbildningen i Umeå. Han råkade vara i stan för att besöka sin dotter. Han berättade att han skulle sluta på sitt jobb och att de letade en efterträdare. Veckan innan hade de pratat om just mig som lämplig efterträdare, men ingen visste var jag fanns. Så om jag inte hade klivit på den spårvagnen hade jag inte fått jobbet och flyttat till Umeå. | |