Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 615 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Annica_s78 | 2010-05-12 09:30 | |
![]() | Ultraljud Idag ska jag och min man på ultraljud. Vi har bestämt oss för att, om det går, ta reda på om det är en flicka eller pojke vi väntar. I mitten av oktober är det uträknat till att barnet kommer och jag är för nyfiken för att vänta så länge för att få veta :) . Hur gjorde ni och varför? | |
| plimplim | 2010-05-12 09:33 | |
![]() | Vi väntar en flicka och ville veta det, fick ligga på och tjata om att de tog reda på könet men till slut fick vi! Lycka till och grattis till barnet! :) | |
| Evil Angel | 2010-05-12 09:35 | |
![]() | Stort grattis för det första =) Har själv inga barn men min svägerska och henns kille ska också ha barn i mitten av oktober. Hon ska göra sitt första ultraljud om 1½ vecka och är enormt nyfiken på att försöka ta reda på vad det är för kön. Jag vet flera som tog reda på innan barnet kommit var det var för kön just så att dom kan planera så mycket som möjligt. Man kan fixa till ett barnrum till antingen pojke/flicka, köpa kläder som är mera flickiga/pojkiga och självklart tänka ut namn. Hoppas att allt går bra för dig/er med graviditeten i fortsättningen =) | |
| plimplim | 2010-05-12 09:43 | |
![]() | Jag försöker att hålla kläder osv neutralt, just för att man ändå aldrig kan vara hundra procent säker och sedan är jag emot att man "pressar" de i sina könsroller från början. Visst är det gulligt med rosa och blått men ibland blir det så överdrivet. Så här satsas det på rött, vitt och grönt :) Men det där med namn kan jag bara instämma i, det är så mycket lättare att välja efter kön, att välja namn är ju det svåraste man ska göra förutom att få ut barnet! Det ska ändå ha det hela livet... | |
| honeydevil81 - Ej medlem längre | 2010-05-12 09:45 | |
![]() | Grattis till Bebisen :) Våra första 2 barn tog vi inte reda på könet! Det var inte heller något alternativ då. Dom talade inte om även om dom såg. Med min minsting så lät jag dom andra två barnen bestämma. Dom ville veta om dom skulle få en bror eller syster så vi kunde välja namn och saker! Var rätt skönt att veta innan!! | |
| Annica_s78 | 2010-05-12 09:48 | |
![]() | Tack för lyckönskningarna! Vi köper också kläder och allt annat som är neutrala, för som sagt man kan aldrig vara 100% säker. Jag hoppas inte det ska vara några problem i eftermiddag att få reda på könet, men vad jag förstått så lägger de inte ner extra tid bara för att kolla upp det utan ser de det när de gör undersökningen så får vi reda på det annars får vi snällt vänta tills oktober :) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-12 09:53 | |
![]() | Grattis! Jag ska ha mitt fjärde barn i november ihop med min nya man. De andra tre (tjejrna) tog jag inte reda på, och hade ingen lust att ta reda på vilket kön. Denna gången vill jag däremot göra det, men nu är det mannen som strular ...Hrmmmmmm.. Övertala mannen först och sen ultraljudspersonalen:-) | |
| honeydevil81 - Ej medlem längre | 2010-05-12 09:54 | |
![]() | Nej en del verkar vara lite anti till att tala om könet så dom lägger nog absolut inte ner någon extratid på att leta. Men det är spännande att vänta också!! Fast med just 3:an e jag glad att jag kollade! Jag var bombsäker på att det skulle bli en tjej.. Jag hade valt barnvagn med rosa detaljer och massa andra saker. Fast i magen låg en 3:e pojke visade det sig!! | |
| plimplim | 2010-05-12 09:54 | |
![]() | Äsch först sa de att det inte gick att se hos oss heller, men så puttade hon på magen och försökte rätta till läget så hon kunde se bättre. Men det var bara för att vi frågade, så vill ni veta stå på er! | |
| honeydevil81 - Ej medlem längre | 2010-05-12 09:55 | |
![]() | Tvålis: Låt dina 3 flickor vara med och bestämma om dom vill veta vad du har i magen ;) Då blir ni med största säkerhet 4-1 och din man kanske får svårare att säga nej :)) | |
| Annica_s78 | 2010-05-12 09:55 | |
![]() | Min man ville först sen ändrade han sig, men nu har äntligen fått som jag vill ;) | |
| Bim1964 | 2010-05-12 10:22 | |
![]() | Jag ville inte veta vad det var för kön på mina barn när jag väntade dom. Det är ju som en present liksom :) man vill ju inte veta vad det ligger i paketet i förväg. Mitt första barn var jag säker på att det var en grabb och det var rätt. Nästa barn var jag rätt säker på en flicka ända in i sista mänaden. Då ändrade jag mig och trodde att det var en grabb vilket stämde det med. Men vi är alla olika hur man vill ha det, och tur är väl det. Lycka till med allt som väntar dig. | |
| Annica_s78 | 2010-05-12 10:29 | |
![]() | "Det är ju som en present liksom :) man vill ju inte veta vad det ligger i paketet i förväg." Jag fyller år idag och jag frågade min man om jag kunde få paketet igår :D. Så jag får gärna reda på vad som finns i innan :) | |
| plimplim | 2010-05-12 10:32 | |
![]() | Dubbelgrattis! | |
| Annica_s78 | 2010-05-12 10:33 | |
![]() | Tack :) | |
| Stenknäck | 2010-05-12 10:35 | |
![]() | Jag blir förvånad när moderna, unga och medvetna, jämnställda (hoppas jag) har sådana åsikter att det viktigt veta könet så att man ska kunna planera färger på kläder och utrustning för sin kommande baby. Jag är själv 63 år och har aldrig brytt mig om färger. För övrigt så avskyr jag rosa om det så är på flicka eller pojke. Löjligt. | |
| Engelein | 2010-05-12 10:38 | |
![]() | Vi fick vår dotter 22/10 och vi var på 3 ultraljud men tog aldrig reda på könet. | |
| Engelein | 2010-05-12 10:38 | |
![]() | Lycka till :) | |
| Annica_s78 | 2010-05-12 10:42 | |
![]() | Tack :) | |
| nilsse | 2010-05-12 10:55 | |
![]() | stämmer in i gratulationerna. när vi väntade vår son (fyllde ett år för några veckor sedan) tog vi reda på könet vid ett andra ultraljud på en privat mottagning (vi var båda för nyfikna). Nu när vi väntar andra barnet (beräknat till slutet av september) vill vi inte veta könet utav den enkla anledningen att vi vill att det ska bli en överraskning :) | |