Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 615 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2010-05-13 11:25 | |
![]() | Överse med ständig otrohet? Inte i den egna bekantskapskretsen, men en bit längre bort, finns en man som förmodligen varit ständigt otrogen under hela sitt äktenskap. Tillsammans med frun har han idag vuxna barn, villa, bra jobb och ett ordnat liv sett utifrån. Men att han vänstrar här och där, även med män, torde vara allmänt känt för de flesta som känner till honom och hans familj. Jag har funderat över kvinnan han lever med, hur hon står ut med detta? Att hon skulle varit ovetande går helt bort, det här känner ju alla till som är det minsta intresserade av sin omgivning. Men hon är kvar i hemmet, år efter år, energisk och glad, håller fasaden uppe och spelar rollen som glad hustru med glans. Jag kan tycka det är tragiskt. Några frågor om detta ämne i stort. Kan man bli lycklig med någon som är otrogen? Gör vissa kvinnor/män vad som helst för att slippa ensamheten? Eller kan man leva helt oberörd av att mannen är känd som "bocken i byn" ? Stora frågor förvisso, säkert inga givna svar, men en fundering kan man alltid ha, eller? | |
| Midna79 | 2010-05-13 11:26 | |
![]() | Det beror nog på den egna inställning till det hela. För mig är svaret enkelt: nej, aldrig. | |
| Stubin | 2010-05-13 11:27 | |
![]() | Dom kanske har ett öppet förhållande? | |
| Bitte - Administratör | 2010-05-13 11:29 | |
![]() | Känns lite som om du lämnar ut personer som inte kan försvara sig , Bitte | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2010-05-13 11:30 | |
![]() | Det är väl knappast någon som kan lista ut vem det handlar om? | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2010-05-13 11:33 | |
![]() | Själv skulle jag inte vilja leva så, men hur paret i fråga har bestämt sig för att leva kan man inte veta, som sagt så kanske de har ett öppet förhållande. Frugan kanske sticker till gambia under vinterhalvåret och har kul på egen hand? | |
| granit69 | 2010-05-13 11:47 | |
![]() | Hur vet vi vad som är rätt och fel? Det finns hur många som helst som lever så.Kanske har hon byggt upp ett eget liv,trots att de lever under samma tak. Personligen skulle jag välja att gå. | |
| Bim1964 | 2010-05-13 11:52 | |
![]() | Personligen skulle inte jag vilja leva så. Men dom kan ju ha en uppgörelse eller så lever hon lika vidlyftigt men betydligt mer diskret. Eller så är det pengarna och bekvämligheten som styr. | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2010-05-13 11:52 | |
![]() | Jag har svårt att tro på det fria äktenskapet, hon är inte alls den sorten. För övrigt känns den definitionen väldigt urban med mina mossiga landsbyggds preferenser. Dela glatt och villigt? Då bör man nog inte vara behäftad med svartsjuka i vart fall, jag skulle då aldrig klara det. Men hon ser glad ut, alltid. Får väl tro att hon faktiskt är det då, även om jag nog fiskade efter en lite djupare diskussion om otrohet och dess konsekvenser. | |
| honeydevil81 - Ej medlem längre | 2010-05-13 12:08 | |
![]() | Skriver som dom flesta andra, personligen inget för mig! Dock kan man ju aldrig veta vad dom har för uppgörelser eller liknande. Men hon stannar ju då uppenbarligen så det måste väl fungera för dom antar man! | |
| Bim1964 | 2010-05-13 12:10 | |
![]() | Jag har en bekant som är i en liknade situation. Han är vidlyftig går på krogen flera gånger i veckan.Och enligt andra ständigt flörtande med andra kvinnor. Till saken hör att han går på vår kvarterskrog där alla känner alla. Han är egen företagare och tjänar bra och resande emellanåt. Hon är arbetslös och dessutom ett par år äldre än honom. I hennes fall är det ren bekvämlighet han tjänar pengar och hon tycker det är bra att han drar in pengar. När jag frågar henne hur hon kan ha det så rycker hon på axlarna. Vadå jag ställer upp på sex då och då lagar mat och håller det rent och snyggt och tvättar hans kläder.Han ger mig pengar säger hon. Så visst finns det märkliga förhållanden. | |
| typ3 | 2010-05-13 12:37 | |
![]() | Usch, finns inget tristare än folk som moraliserar över hur andra lever sina liv tillsammans! | |
| AH1N1 | 2010-05-13 12:53 | |
![]() | ....Ålandspojken ...du kan ju bjuda ut henne själv och testa om deras förhållande är öppet eller ej.... =P....... då får du nog svar på frågan... | |
| rufs | 2010-05-13 12:56 | |
![]() | Jag slutar aldrig över att förvånas över dessa ständiga pucko som envisas med att överhuvud taget ha sex med gifta män :) för det verkar ofta som om den otrogne inte behöver gå långt från sitt hem för att få sig ett ligg , överallt verkar finnas villiga kvinnor ( och män) men i fallet som sådant så är det väl helt upp till varje förhållande att välja sin egna situation | |
| apbur | 2010-05-13 12:59 | |
![]() | Kåt=korkad. Håller med. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-05-13 13:05 | |
![]() | De ständiga puckona kanske inte vet om att den de har sex med är gift, rufs. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-13 13:18 | |
![]() | Det är inte ovanligt att familjen är heligt ovetande om omfattande otrohet från en partner. Jag vet ett fall där hela bekantskaps kretsen utom hon visst om att han sedan många år varit öppet otrogen med en annan man. När hon fick reda på det skilde hon sig direkt. Så hur uppenbart det än må vara för omvärlden, så kan hon vara "lyckligt ovetande". | |
| malman | 2010-05-13 13:19 | |
![]() | det finns inga större svek än otrohet jag tycker det är förjävligt. jag tror att otrohet blir mer och mer vanligt, och att folk förlåter det oftare än vad man gjorde förut | |
| Gautama | 2010-05-13 13:20 | |
![]() | Om man har en närmare relation med vederbörande kan man ju föra det på tal. Jag skulle bli mycket besviken och känna mej så dum om det uppdagades att min man var otrogen och dessutom att flera människor i vår omgivning vetat om det utan att säga något till mej. | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-05-13 13:39 | |
![]() | Håller med dig Gautama. | |