Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 19 525 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Konradkorp | 2010-05-19 16:34 | |
![]() | Åtvidaberg Wikipedia marknadsför inte direkt Åtvidaberg: "Åtvidaberg, lokalt även Åtvid, är en tätort och centralort i Åtvidabergs kommun i Östergötlands län. Enligt SCB hade Åtvidabergs kommun 2008 högst förekomst av depression bland ungdomar mellan 13-18 år (wikipedia.se)." | |
| Quicka | 2010-05-19 16:41 | |
![]() | HAHAHA näe, barnfamiljer lär ju inte vallfärda dit... | |
| Behringer | 2010-05-19 21:08 | |
![]() | Och wikipedia är den enda och absoluta sanningen.... | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2010-05-19 21:10 | |
![]() | Det enda jag vet om Åtvidaberg är att de fick stortorsk i måndags.. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-19 21:12 | |
![]() | Wiki om Varberg: "Om Varberg skrev Esaias Tegnér följande i ett brev daterat 19 juli 1826, vilket använts i kommunens marknadsföring: ” Varberg utan all fråga är det fulaste ställe i Sverige; det är Nordens sanddosa, icke ett träd, icke en skugga, icke en grön fläck så långt ögat räcker, blott flintskalliga berg, och salt vatten och skrivsand. „ I en äldre upplaga av Nordisk familjebok (1875-1899) står det att staden ligger i "en något bruten, men skoglös och föga vacker slättrakt, begränsad af nakna berg"." | |
| Konradkorp | 2010-05-19 22:53 | |
![]() | Behringer: Absolut inte, men normalt brukar inte statistik av det slaget förekomma i allmänna uppslagsverk. Det kan säkert vara sant, samtidigt som det kanske är sant att det Åtvidaberg är den stad där det finns en insjö som hyser flest gäddor med kvadratmeter. Wikipedia har ju blivit alltmer accepterat att referera till, till och med på gymnasier och på högskola/universitet. Därför reagerar jag, och håller alltså med dig. Dessutom vill jag framföra en ursäkt till dig, då du uppenbarligen är från Åtvid. | |
| Behringer | 2010-05-20 18:12 | |
![]() | Du behöver inte ursäkta dig, konrad. Jag hade reagerat ungefär likadant om hittat nån annan håla på Wiki Jag tolkade ditt första inlägg som en nedvärdering av Åtvidaberg, inte av wikipedia... Att universitet och högskolor ser Wiki som ett rättförs lexikon är ju lite oroande faktiskt Du kan få veta en sak till, Kanin: Åtvidaberg har, som nykomling, på 13 allsvenska matcher tagit lika många poäng som regerande svenska mästarna gjort på 14 :) | |
| Maja G | 2010-05-20 18:18 | |
![]() | Har jag klart för mig att Åtvidaberg förlorade mot J-södra igår???? J-södra.....äh, jag vet inte mycket om dom egentligen, utan ska bara dumma mig lite mot kapis!:))) | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2010-05-20 18:44 | |
![]() | Det är hur det ser ut efter 30 omgångar som gäller vettö.. | |
| Behringer | 2010-05-20 19:03 | |
![]() | I omgång 30 är Oscar Möller med från start. Han kommer då att kämpa oss kvar på er bekostnad. Väl mött på Kopparvallen i novemberrusket | |
| _-Rob-_ - Ej medlem längre | 2010-05-20 19:08 | |
![]() | Klassisk fotbollsklubb som hör hemma i Allsvenskan. Hoppas de hänger kvar. Det vore bra för 13-18-åringarnas humör också. | |
| Behringer | 2010-05-20 19:14 | |
![]() | Inte så himla pjåkigt att vara barnfamilj där trots allt... www.atvidaberg.se/ny...08 489.html | |
| Mårten | 2010-05-21 21:02 | |
![]() | Nu har jag ju flyttat från Åtvid men om jag bleve förälder skulle just Åtvid vara ett av de ställen där jag helst skulle se att de växte upp. | |