Spelrum
| Giraffen | 11 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 15 |
Mobilspel
| Pågående | 19 196 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-05-25 16:37 | |
![]() | Varför spårar alla diskussioner ur? Den här frågan kunde ju egentligen hamnat under i princip vilken tråd som helst; men jag är nyfiken på den här diskussionen i sig: Varför är det så svårt att hålla sig till sak i en diskussion, och undvika personliga påhopp? Sällan är väl alla i en debatt av samma åsikt, det vore ju de facto ingen debatt; men olika åsikter om de mest triviala ting slutar allt som oftast med ett ordkastande på sandlådenivå. Varför? | |
| Grådask - Ej medlem längre | 2010-05-25 16:40 | |
![]() | Folk är dummare än vad man tror! | |
| wildman | 2010-05-25 16:41 | |
![]() | För det är internet. Många använder anonymiteten som skydd för kommentarer dom aldrig skulle fällt öga till öga. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-05-25 16:41 | |
![]() | För att jag, och en del andra här, finns. | |
| Megaherz | 2010-05-25 16:41 | |
![]() | Det är lättare att snacka skit på internet kanske? | |
| wildman | 2010-05-25 16:42 | |
![]() | öga mot öga..... | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-05-25 16:51 | |
![]() | Egenskap> hur menar du då? | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-25 16:52 | |
![]() | I vassa fall för att vissa har ett mycket stort hävdelsebehov. I andra fall för att man helt enkelt är uttråkad och på försök vill förnedra någon annan och få den att framstå som mycket korkad. I regel handlar detta i grunden om avundsjuka som bottnar i ett dåligt självförtroende, utspelas ofta kvinnor emellan. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-05-25 16:52 | |
![]() | För att en del inte kan hålla sig och är så jävla envisa. Där räknar jag in mig själv och en del andra på beta. Sedan har ju de andra rätt, visst har det med internet att göra också. | |
| Satyra | 2010-05-25 16:53 | |
![]() | Jag säger i alla fall inget över nätet som jag inte skulle kunna säga öga-mot-öga. Är inte annorlunda här än i RL. Jo, möjligen verkar jag mildare i skrift eftersom man då slipper höra min bestämda ton i rösten. ;-) Orsaken till dispyter är väl helt enkelt att vi är människor och som sådana kännande varelser. Vore vi robotar och enbart diskuterade sådant som det fanns bara ett rätt och fel kring så skulle ju aldrig dispyter uppstå, men nu är inte verkligheten sådan. Sen har det väl också med att göra med olikheter i temperament, känslighet, sätt att uttrycka oss och våra personliga tolkningen av vad den andra säger. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-25 16:55 | |
![]() | Sen insunieras det saker åt höger och vänster, jag avskyr det. Vill man något så spotta it out, fgs! | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-25 16:55 | |
![]() | För att det ogillas med liknande trådar. Då måste man ta all relaterad skit i samma tråd. | |
| Lillstölla | 2010-05-25 16:56 | |
![]() | För att vissa här inne och även ute i "riktiga" världen pallar inte med att någon har andra åsikter än de självla har och för att de inte kan ta att någon säger tvärt emot som de själva gör så ägnar de sig istället åt att kommentera en som person istället för att respektera att alla inte tycker som just man själv gör. | |
| apbur | 2010-05-25 16:58 | |
![]() | Folk som inte kan diskutera IRL klarar inte av det på internet heller. På ett mer seriöst diskussionsforum stöter man inte på samma problem. Det är mest på såna här oseriösa forum folk får härja fritt och låtsas diskutera. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-05-25 16:59 | |
![]() | Jag tycker det är så trist bara, jag älskar en god diskussion, oavsett hur långt ifrån varandra i åsikt motparten och jag är. Men så kommer ett onödigt tjuvnyp; troligtvis pga brist på egna argument, att man tolkar in för mycket i ett inlägg eller missförstår det. Och då blir det bara trams. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-05-25 17:00 | |
![]() | apbur>> True. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-25 17:03 | |
![]() | Jag tror att generaliserande som drar mig över en kam gör mig irriterad och får mig att bita tillbaka. Sen har jag mina heliga frågor som gör att jag blir emetionellt engagerad och kan ta några studsar fram och tillbaka för att stå på mig på ett sätt som jag kan tänka mig verkar och är hetsigt för en annan läsare. Sen är jag nog lättprovocerad också :-) Därför bidrar just jag till att sänka nivån ibland. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2010-05-25 17:06 | |
![]() | Jag menar inte att jag är bättre själv (tror jag brukar hålla mig saklig, men säkert inte alltid) men tycker det är intressant hur en från början i alla fall halvt seriös diskussion ofelbart hamnar i sandlådan. | |
| Bitte - Administratör | 2010-05-25 17:14 | |
![]() | Om alla tar hänsyn till att det är en annan människa , pratar med och det man INTE säger till andra IRL det gör man INTE heller på nätet,, men att göra en sport av att jag är minsann kaxig och får tycka vad jag vill .... Har en kollega som säger tänk vad du vill men säg inte allt du tänker Bitte | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-25 17:15 | |
![]() | Jag tror även att vissa tror att en "debatt" enbart handlar om att "vända" människor snarare än diskutera och lägga fram sina argument till varför just man själv tycker som man tycker. | |