Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 19 289 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pluttisen | 2010-06-13 13:03 | |
![]() | Klädbytardag Jag och en kompis funderar på att anordna en klädbytardag i höst. Jag undrar om det finns någon som tidigare ordnat något liknande och hur har ni då gått till väga??? | |
| wobbler | 2010-06-13 13:08 | |
![]() | Jag byter gärna kläder med nån snygg tjej... | |
| monkkan | 2010-06-13 13:16 | |
![]() | Jag hade det hemma en söndag. Folk fick sätta pris lappar på sina kläder innan dom kom och ha med sig galgar. Hade flera kläd ställningar. Sen hade alla ett varsitt kuvert med namn där man la pengarna. Det blev ett himla bytande med pengar, dom gick emellan kuverten hela tiden. Det var jätte kul och alla ville göra om det nån gång men det blev aldrig av. P.S Alla fick även ta hem sina överblivna kläder | |
| pion ekrot | 2010-06-13 13:34 | |
![]() | Jag var på en klädbytardag på Lava på Kulturhuset för hundra år sen. Då var regeln att man lämnade lika många och mer eller mindre likvärdiga plagg som man roffade åt sig. Resten av det man hade med sig tog man hem igen. | |
| Pluttisen | 2010-06-13 14:02 | |
![]() | Jag har inte tänkt att det ska vara som en loppis utan man ska kunna byta till sig kläder utan att behöva betala... | |
| blankomblank | 2010-06-13 14:05 | |
![]() | Man kan också ha ett polett system där man får poletter för det man lämnar och lämnar poletter för det man tar. Det ska ju inte finnas riktiga pengar med i bilden tycker jag. | |
| Pluttisen | 2010-06-13 14:08 | |
![]() | polettsystem låter smart... men hur gör man om man inte lyckas byta till sig nåt för sina poletter??? | |
| Quicka | 2010-06-13 14:26 | |
![]() | Köp kläder i affären istället, låter jobbet att byta med varandra :P | |
| Pluttisen | 2010-06-13 14:30 | |
![]() | Quicka: Men är man fattig student å inte har råd att springa å köpa massa nya kläder är en klädbytardag smart :) | |
| Quicka | 2010-06-13 14:47 | |
![]() | Jag har med varit "fattig" student men inte bytt kläder för det, jobba lite extra istället :) | |
| Quicka | 2010-06-13 14:48 | |
![]() | Men ok; idén är väl bra för det som vill byta :) | |
| Pluttisen | 2010-06-13 14:50 | |
![]() | det är ju lite mer miljövänligt oxå... istället för att slänga sakerna kan det ju finnas nån annan som är intresserad... | |
| Quicka | 2010-06-13 14:51 | |
![]() | Jag brukar ge mina gamla kläder till "rumänieninsamlingen" också ett bra sätt att ge till fattiga och behövande. | |
| Dammen | 2010-06-13 15:18 | |
![]() | Jag får nya och begagnade kläder av vänner och grannar - sånt som de själva inte vill ha - men kan jag ha kläderna så använder jag dem också. Helst vill jag ju köpa men med låg pension så får man tåla sig. Själv skänker jag det jag inte vill ha till Frälsningsarmén oftast, för jag kastar ogärna. | |
| Pluttisen | 2010-06-13 17:21 | |
![]() | nu var jag ju inte ute efter hur ni andra gör med era avlagda kläder utan hur man bäst anordnar en klädbytardag... | |
| Tess 08 | 2010-06-13 17:33 | |
![]() | Det är nog svårt om man lägger olika värde i olika kläder. Fundera på hur du tänkt göra... Byta byxa mot byxa eller är det ok att byta åt sig ett par jeans mot ett linne? Slitna kläder mot mindre slitna, "märkeskläder" mot omärkes osv... | |
| matildeH | 2010-06-13 17:42 | |
![]() | Nu kom jag på det! Vi hade en lärare på våran konstskola som på avslutningsfersten auktionerade ut kvarglömda kläder. det var jätte kul när folk skrek, men det är ju min favorittröja, då var det bara att bjuda högst på sina egna kläder. Ha auktion alltså, så blir det lite underhållning samtidigt och pengarna kan gå till rätt person. | |