Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 313 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BirgittaA | 2010-07-23 21:51 | |
![]() | Pet direkt Vi har en alldeles ny liten kattunge. Nån som har erfarenhet av Petdirekts brickor? Fungerar det om katten kommer bort? | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-07-23 21:54 | |
![]() | Testa brickorna på Betapet annars. :) | |
| slånbär | 2010-07-23 22:04 | |
![]() | Släpp inte ut katten så försvinner den inte! Det är det bästa både för din katt och för dina grannar. | |
| Tess 08 | 2010-07-23 22:04 | |
![]() | Jag hoppad verkligen att kattungen inte är helt ny utan i alla fall 12 veckor :) Har ingen erfarenhet av dessa brickor, men ElectricEye har ju ett bra tips :) | |
| bobo flux | 2010-07-23 22:11 | |
![]() | Det är när jag läser svar som de ovanstående som jag påminns om varför jag nästan aldrig skriver i det här forumet längre. Jag hoppas TS får ett relevant svar på sin fråga. Ett alternativ är ju att ringa och fråga tillverkarna direkt. www.petdirekt.se/ | |
| slånbär | 2010-07-23 22:22 | |
![]() | Varför är det ett dumt svar att rekommendera att inte släppa ut katten? Jag kan inte fatta att man skaffar ett djur och sedan riskerar livet på det genom att låta det springa fritt. Inga brickor i världen skyddar en katt mot bilar, andra djur och annat farligt som kan hända. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-07-23 22:39 | |
![]() | Man får ju göra som man vill förvisso - men en kisse som går ute och spatserar i det fria lever väl ett mer, för katten bättre liv, än en som lever hela sitt liv inomhus? Hade jag haft katt så hade jag tagit riskerna det innebär - hellre riskera att den(eventuellt) får ett kortare kattliv, än ett längre men onaturligt dito. Så jag kan absolut fatta varför man skaffar djur som får springa fritt. Lycka till med kattungen, Birgitta. | |
| Emollas | 2010-07-23 22:39 | |
![]() | får man ha dålig humor? | |
| bajen2007 | 2010-07-23 22:40 | |
![]() | släpp ut katten | |
| BirgittaA | 2010-07-23 22:46 | |
![]() | Tess - ny för oss men ungefär 3 månader Bodo - jotack den adressen har jag redan men det är ju dom som säljer brickorna och jag ville bara kolla om det var nån som visste om det fungerade i "verkligheten" Slånbär - katter lever sitt eget liv och om dom vill gå ut så ska dom få göra det, vi har inte så mycket trafik här och dom katter jag känner är dörädda för bilar och vad skulle en bricka hjälpa mot en bil. Men ibland så springer dom bort och då är det ju bra om upphittaren lätt kan hitta ägaren | |
| vindsus86 | 2010-07-23 22:53 | |
![]() | Vad trött jag blir på såna som du, slånbär. Om en katt får gå ute och blir påkörd av en bil och dör när den är fem år gammal så har dess liv ändå varit bättre, lyckligare och mer värt att leva än ifall en katt som aldrig fått vara ute dör 20 år gammal. Jag skulle aldrig kunna tvinga någon katt till ett inneliv. Det vore inte snällt. Många innekatter lider av det. Jag har träffat sådana (kastrerade) som varit helt förstörda av att vara inne. De har blivit harmoniska katter först när ägarna beslutat sig för att låta dem gå ut. Så fy, vad störande när folk skall komma och sprida sina innekattssympatier omkring sig. Off topic, så det kanske tas bort, men det SKITER jag i. Jag var tvungen att få ur mig det. | |
| BirgittaA | 2010-07-23 22:54 | |
![]() | Uisge-beatha - Tack, hon börjar finna sig tillrätta här nu - mycket att utforska för en liten katt. Och javisst innekatt tror jag inte är kul att vara, vi brukar ha sonens katt här och han är mer ute än inne och verkar trivas med det. Klättrar på väggarna - eller sofforna om han inte får gå ut. | |
| kajix | 2010-07-23 22:54 | |
![]() | om katten avlider efter en bilkrock kanske föraren kan kontakta kattägaren mha brickorna? | |
| BirgittaA | 2010-07-23 22:55 | |
![]() | Precis vindsus!!! | |
| Bitte - Administratör | 2010-07-23 23:04 | |
![]() | Och jag lever med bara innekatter och det går faktiskt INTE någon nöd på dom,, Bitte | |
| Ässät | 2010-07-23 23:08 | |
![]() | Vad är det för brickor ni pratar om? | |
| Emollas | 2010-07-23 23:08 | |
![]() | titta på länken ässät | |
| Ässät | 2010-07-23 23:10 | |
![]() | Okej..ja det där garanterar ju inte att dom överlever ute. Jag har mina två inne och det mår dom lika bra av. | |
| BirgittaA | 2010-07-23 23:18 | |
![]() | Oja jag tror säkert att man kan ha det jättebra som innekatt men om man har en katt som är van att få gå ute så blir dom helt odrägliga om man inte släpper ut dom. Nu var det inte det som var frågan utan är det nån som har hittat sin bortsprungna katt via petdirekt????? | |
| BirgittaA | 2010-07-23 23:23 | |
![]() | Och ja om katten olyckligvis skulle bli överkörd så får man reda på det om systemet med brickor fungerar | |