Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 19 244 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2010-07-26 16:58 | |
![]() | Vuxentecknat!! Tex Simpsons & Family guy.... Det visas ju på tider då barn tittar på TV och innehåller både sex, våld, mobbning, droger osv!! Många klagar på våldsamma TV-spel och filmer att det påverkar våra barn om hur dom beteer sig på tex dagis, i skolan och även på fritiden. Men"vuxentecknat" då...påverkar inte det lika mycket om inte ännu mer??? Vad tycker ni?? | |
| Ben_Dable | 2010-07-26 17:05 | |
![]() | Tror att tv-spel är "farligare" (därmed inte sagt att de är farliga) då de är mer interaktiva, dvs barnen deltar själv i våldet... Tror inte att varken tv-program eller datorspel gör barn aggressiva, däremot det faktum att de sitter framför tv:n/datorn åtta timmar i sträck. | |
| Savi | 2010-07-26 17:06 | |
![]() | Tecknade filmer eller spel påverkar inte våra barn ett dugg anser jag. Jag har en grabb som spelat våldspel & kollat på filmer mm sen han va typ 4 år & han går inte ut & ger folk stryk eller mördar nån för det.Bara en massa skitsnack det där. | |
| Pocaloca | 2010-07-26 17:10 | |
![]() | ååå....tror att mycket handlar om individen, info från föräldrar, bra kommunicering, hemförhållanden......osv. ... | |
| kolbjörn | 2010-07-26 17:14 | |
![]() | savi, han kanske bara är smart nog att inte berätta det för nån. | |
| Gitarrmagnus | 2010-07-26 17:16 | |
![]() | Man får väl helt enkelt behandla Vuxentecknat som vilka andra filmer som helst. Bara för att det är tecknat så behöver det ju inte per automatik vara så att barn ska se dom. | |
| Hullabalo0 | 2010-07-26 17:18 | |
![]() | Eftersom barn tror att allt tecknat är just för barn så blir det ju lite fel där.. Då barn oftast vet när dom spelar ett våldsamt spel lr tittar på en vuxen film, att det är för vuxna och att dom igentligen inte får eller ska titta på det. Men vad tänker barnen när ett tecknat program innehåller sex våld svordommar och droger?... | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2010-07-26 17:20 | |
![]() | Hullabalo0: Kunde inte formulerat det bättre än så :) Word!!! | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-07-26 17:20 | |
![]() | Vi utgår ofta ifrån oss själva, har jag inte barn som inte påverkats av media-våld så påverkas ingen unge av det. Jag kan ofta tycka att en del kanaler placerar vissa grejer jäkligt tokigt så att barn kan se det. Slarvigt. | |
| Kirgizistan | 2010-07-26 17:20 | |
![]() | Klockrent namn med tanke på trådämnet. Men till saken; Jag tycker att det är ganska hemskt att man låter program med sådant innehåll visas så tidigt på dagen, men å andra sidan talar karaktärerna i dessa program ett annat språk och oftast så framställs de ovannämnda ämnena på ett kritisk och negativt sätt så risken att barn, i åldrar då det kritiska tänket och verklighetsuppfattningen inte är fullt utvecklade, anammar beteendet hos karaktärerna är ganska liten. I alla fall här i Sverige. Om det ändå skulle ske, mot all förmodan, så har barnet i de allra flesta fall föräldrar som är redo att lära dem annat. Slutsats: Visst sticker det en i ögonen, men det är inte så farligt som man först kan tro. | |
| Snowlion | 2010-07-26 17:21 | |
![]() | Instämmer med Savi.. | |
| Ben_Dable | 2010-07-26 17:27 | |
![]() | Kirgizistan, håller med dig. Om ungarna är gamla nog att läsa den svenska texten alternativt förstå engelskan kan de förmodligen hantera detta. Tror inte att barn blir knarkare för att de sett Bart Simpson röka på... Och dessutom vet jag inte hur mycket våld det är i Simpsons och Family Guy, definitivt inte mer än vad som finns i de vanliga barnprogrammen. | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2010-07-26 17:28 | |
![]() | Kirgizistan:Håller med dig lite där men även fast det är på ett annat språk så "ser" dom ju vad som görs....det är ju bara att "apa" efter sen! | |
| Lotta73 | 2010-07-26 17:52 | |
![]() | Det handlar ju om att ta ansvar som förälder och sätta gränserna. Mina barn har aldrig sett på Simpson och de vet att det inte är något barnprogram. De får heller inte se på vuxenfilmer eller spela våldsspel...de får mardrömmar av de så de vill inte se heller. ;-) Sedan kan det vara värt att tänka på att barn förstår mer och mer ju äldre de blir. Att de inte tar skada av en film eller ett spel som fyraåring behöver inte betyda att de inte gör det när de är t ex åtta. Mina barn råkade se en serie som ingår i sommarlovsmorgon i år som de uppenbarligen inte borde ha fått se. Sonen som är åtta är fortfarande rädd för saker som han såg i ett avsnitt för flera veckor sedan, medan dottern som är sex inte brydde sig ett dugg. | |
| tuta | 2010-07-26 18:00 | |
![]() | Allt handlar väl ändå om sunt förnuf, sätta gränser som passar. Mina barn får till exempel inte titta på allt som sänds på diverse barnkanaler. En del program som faktiskt är för barn är onödigt våldsamma och attitydsfulla som jag förbjudit mina barn. Tv:n är väl ändå inte den som styr vad som ses utan föräldrana? | |
| socionom | 2010-07-26 18:11 | |
![]() | Family Guy har spårat. Simpson är ok. | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2010-07-26 18:46 | |
![]() | Tycker det visas på fel tider iaf.... | |
| Tinna | 2010-07-26 18:59 | |
![]() | South Park är väl vuxentecknat om nåt.. ^^ | |
| Frizk | 2010-07-26 18:59 | |
![]() | Håller med savi. tuta varför tillåter du inte dina barn att se det? För att du tror att de ska ta efter vad de ser? | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2010-07-26 19:08 | |
![]() | Jaaa South Park.... | |