Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 213 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-07-30 11:37 | |
![]() | f.d länspolismästaren dömd Det finns rättvisa i Sverige ibland. 6,5 år känns som ett rimligt straff i Sveriges mått mätt för den typen av brott. Eller vad tycker ni? Orimlig häxjakt eller alldeles för milt? | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-07-30 11:45 | |
![]() | En ngt knepig rubrik, då e det inte lätt att söka - men: betapet.se/forum/thr...-0 #1381719 | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2010-07-30 11:49 | |
![]() | Dvs "Kapten klänning" www.betapet.se/forum...ad id=23489 | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2010-07-30 11:51 | |
![]() | Hur mycket blir 6 1/2 år i genomsnitt i praktiken? Finns det en praktisk websida där man kan omvandla detta baserat på fakta? | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2010-07-30 11:55 | |
![]() | 6,5 år är förmodligen ett väl avvägt straff med tanke på att mord brukar ligga kring 8-10 år. Man får förstås väga in det mediala drev som pågått länge nu, det torde bli ytterligt svårt för honom att fortsätta sitt liv i Sverige efter avtjänat straff. Men handlingarna som sådana är naturligtvis förfärliga för de drabbade. Hot och våld tär hårt på psyket. | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-07-30 11:56 | |
![]() | Jag har lyssnat på honom en gång. En enastående föreläsare! En fantastisk man! Tyckte jag ju då. Det gör mig så förbannad att en sån trevlig människa i själva verket är så otrevlig och att såna "går lösa" hela tiden utan att omvärlden har en aning :(( Förhoppningsvis får han sitta hela tiden dock sådär onödigt avskiljt på nya fina Saltviksanstalten... | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-30 11:59 | |
![]() | "6,5 år är förmodligen ett väl avvägt straff med tanke på att mord brukar ligga kring 8-10 år. " hehe, vilket fantastiskt resonemang! helt otroligt:) | |
| Maad Max | 2010-07-30 12:15 | |
![]() | Straffskalan för mord börjar ju på 10 år. Har för mig att den är från 10 till 18 eller livstid! Personligen så anser jag ju att det han gjort är värre än mord, sen är det inte min plats att bedöma vad som är en rimlig påföljd. | |
| Stadium | 2010-07-30 12:20 | |
![]() | 6 & ½ år när han blir dömd på 23 punkter ? Rättvist ? Nej skulle inte tro så. Honom kan dom gräva ner istället. Det är ett rimligt straff. | |
| Stadium | 2010-07-30 12:21 | |
![]() | Åtalades på 23 punkter. My misstake. | |
| l1ttle_pwny | 2010-07-30 12:31 | |
![]() | Jag har också lyssnat på honom en gång, och blev upprörd av hans angrepp på män. Grova generaliseringar, såsom att "om du spelar tv-spel och är kille så är du möjlig våldtäktsman snart" osv. Vi hade en öppen fejd under denna föreläsning, men kvinnorna/tanterna applåderade så det dånade i rummet. Kändes så jävla rättvis att just han gjorde precis det han anklagade oss unga killar för. Önskar att kärringarna kammade sig och skämdes för sin dåliga personuppfattning. | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-07-30 12:39 | |
![]() | Huh? Nu tänker jag verkligen inte försvara _honom_ men innehållet i föreläsningen jag lyssnade på var då tydligen far from den du var på l1ttle_pwny. Annars hade jag verkligen inte givit den ett gott betyg! Vilka kärringar ska kamma sig och skämmas för sin dåliga personuppfattning? Jag, t ex, som inte förstod att han var den han är? Eller kvinnor i allmänhet? | |
| Slagruta - Ej medlem längre | 2010-07-30 12:47 | |
![]() | Guannyin, Mmm Du bedårades av hans charm, och breda generaliseringar. När han blickade ut över auditoriet bedömde han säkert vilka kvinnor, med tindrande ögon, han skulle känna njutning i att förnedra... | |
| Sten Saxpåse - Ej medlem längre | 2010-07-30 13:11 | |
![]() | Han kommer nog inte lida speciellt mycket under sina ungefärliga fyra år på nån specialanstalt för poliser. Lär ju knappast få problem med vare sig permissioner eller restriktioner. Jag skulle hellre sett honom dömas till frihet, utan skydd av polis eller rättsväsende. Som fridlyst fast tvärtom typ. | |
| Stadium | 2010-07-30 13:13 | |
![]() | Sten Saxpåse +1 till dig :) well done :D | |
| Tess 08 | 2010-07-30 13:17 | |
![]() | Har inte kollat länkarna, men hur på många punkter är han dömd?? Blir så less på strafflängden på vissa brott samt hur länge brottslingen sitter inne. Blir han dömd till 6.5 år, hur länge sitter han då inne?? Tycker dock att Sten Saxpåse har en poäng.... | |
| kolbjörn | 2010-07-30 14:29 | |
![]() | han är äcklig. men det blir ju skoj om han får sitta med anders eklund och haga-mannen. undrar vilken personlighet han släpper fram i finkan. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2010-07-30 14:38 | |
![]() | Svårt att säga! Vilket pris har brottet?; om man ser på straffsattsen så fick han inte det maxium, personligen tycker jag att det är särskilt svårt fall när en person i en sådan position begår brottet, livstid verkar rimligt för mig. Kommer han bli botad när ham kommer ut, om inte vilken risk är det för återfall. Jag har studerat för lite för utala mig om chanserna för rehabilitering, men jag säger fuck it. | |
| kolbjörn | 2010-07-30 14:46 | |
![]() | Han är fucked for life. Alla vet ju vem han är och vad han gjort. Han lär knappast få det lätt när han kommer ut. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-30 16:07 | |
![]() | fucked for life är en liten elitistisk grupp som han inte har en chans att kvala in i:) | |