Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 255 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Konradkorp | 2010-08-08 22:44 | |
![]() | Efterlyser rikedomsjämförelse Får något år sedan fanns en sajt (kanske fortf. finns kvar) där man kunde ange sin årsinkomst och mäta den i förhållande till resten av världen. Mest för att visa hur rik en fattig i Sverige är jämfört med ex. många afrikanska länder. Ngn som vet vad sidan heter? | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-08-08 22:56 | |
![]() | Bara en tanke... hur matar afrikanerna (eller andra fattiga) utan dator in sina inkomster? | |
| -rå fisk - Ej medlem längre | 2010-08-08 22:59 | |
![]() | de har faktiskt sin bank på mobilen. de ligger långt före oss i utvecklingen = sant. | |
| regression | 2010-08-08 23:00 | |
![]() | gapminder.org | |
| regression | 2010-08-08 23:02 | |
![]() | www.globalrichlist.com är ju lite kul också. | |
| gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-08-09 00:18 | |
![]() | 56,480,199:e rikast i världen! Det kan inte var sååå illa va?? :D | |
| bj-olle | 2010-08-09 00:23 | |
![]() | kolla in den här statisgtiken också www.ted.com/talks/ha..._s een.html | |
| Fubbick - Ej medlem längre | 2010-08-09 01:03 | |
![]() | Vad anses vara definitionen på "rik" och är det ett positivt eller negativt laddat ord i det här sammanhanget. Att vilja veta sin jämförelse med afrikaner är det bara för att öka sin egen dåliga rikedom? :) Jag är svinigt rik, men ändå bland de fattigaste. Pengar är inte allt, och med mycket pengar försvinner automatiskt vänskap. Du kan aldrig veta om dina vänner skulle vara dina vänner utan pengarna. Så idiotiskt att jämföra ekonomi, jämför riktig vänskap istället. | |
| regression | 2010-08-09 01:11 | |
![]() | Fubbick: Ok, jag har 12 vänner. Hur många har du? | |
| YamahaJet | 2010-08-09 01:29 | |
![]() | Fubbick har fullkomligt rätt. Jag har gått ner kanske 70% i lön bara för att ha arbetskamrater. Pengar är faktiskt ointressant och den som drivs av ett sjukligt begär efter dessa kan aldrig må bra. | |
| sejmårr | 2010-08-12 23:03 | |
![]() | Min väninna mailar mig då och då. "Littorin har 96 000 kr mer än dej i månaden" . "Nu kräver Kommunal 16000 / månad för bärplockarna" Själv jobbar jag med avancerad intensiv/akut-vård av svårt skadade människor. Jag jobbar natt (slitigt för hälsan) som undersköterska (slitigt för kropp och själ) Jag orkar bara jobba 80% natt och får då en månadslön på 16800. Jag är inte värd mer! Efter tre år i gymnasiet, 20 år i yrket och flera fördjupningskurser och en förvärvad och upptränad förmåga att rädda ditt LIV när det behövs.... Ja, men va faan! Visst är Littorin värd 96000 kronor mer i månaden än vad jag är! " HAn tar ju bara emot det som lagen säger att han är värd" Eller hur?! | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-12 23:06 | |
![]() | Sejmårr. Hatten av för dig och det arbete du gör. Min respekt har du hela vägen ut. Det är inget rättvist samhälle vi lever i på några sätt. Av någon anledning så verkar inte rättvisa samhällen fungera. Antagligen för att det folk innerst inne inte vill att det ska vara jämnlikt. Men vad hade vi gjort utan vardagshjältar som du? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-08-12 23:19 | |
![]() | jag är rikast ! för jag har 11(elva)friska fantastiska barn,och dom gör mej lycklig varje dag,och vad är pengar jämfört med det jag har !? inte ett sk.. | |
| regression | 2010-08-12 23:23 | |
![]() | Nu är ju poängen med www.globalrichlist.com -- som kanske var vad TS efterfrågade -- att varenda undersköterska i det här forumet ligger i toppen på den globala inkomstligan. Man vill liksom påpeka att för varje Sven-Otto som är rikare går det 20 Abdullas som är fattigare. | |