Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade48
Mobilspel
Pågående19 331

Forumkategorier

Användare Inlägg  
playboydiiva - Ej medlem längre2010-08-10 15:05
Antal inlägg: 560

Avundsjuka tjejer....
Jag tror helt ärligt att tjejer är mer svartsjuka än killar....och att tjejer tittar mer på andra tjejer än vad killar gör!!
Jag och en tjejkompis satt på en uteservering och lång blond snygg tjej med stora bröst, snygg kropp gick förbi...bordet brevid oss sitter ett gäng på ca 7 tjejer och direkt låter det så här:
- Veeem tror hon att hon är...
- Hon tror hon är så jävla snygg...
- Det måste vara silikonbröst...
- Hon har säkert sex med allt & alla....
OSV OSV

Om denna tjejen nu tycker hon är snyggast i hela världen och har silikonbröst vem bryr sig???
Låt henne tycka detta då liksom....

Vad tycker ni andra?
Är tjejer avundsjuka på andra tjejer?
Gör killar så här också om det går förbi en snygg kille??

OBS: Alla gör naturligtvis INTE så här!!!!

En undran bara :)

Venatici2010-08-10 15:08
Antal inlägg: 1318

Jag tycker tjejer ska bli bättre på att berömma varandra. De gånger jag fått komplimanger av tjejer blir jag jätteglad, och jag har också gett komplimanger till för mig främmande tjejer - de har också blivit jätte glada. Sådana komplimanger tycks väga tyngre än komplimanger från killar. Det gör det iaf för mig.

Och ja - jag tror absolut tjejer är mer svartsjuka än killar. Eller var när man var yngre iaf. Kan vara en mogndsgrej?

modeplutten - Ej medlem längre2010-08-10 15:09
Antal inlägg: 3493

När tjejer kommenterar sådär så är dom ju helt självklart avunsjuka & svartsjuka.

playboydiiva - Ej medlem längre2010-08-10 15:11

Jag håller helt med dig, varför inte ge fler komplimanger??
Och helt klart att det betyder mer om man får en från en tjej :)

Men det känns precis som många tycker att man inte kan ge andra tjejer komplimanger för ingen ska eller får se bättre ut än en själv...och om dom gör det ska dom ABSOLUT inte veta om det!!!

Märkligt..........

caughtbock2010-08-10 15:13
Antal inlägg: 7699

Det är ju osäkerhet... Om jag ser en väldigt vacker tjej hoppas jag i hemlighet att hon är dummare än tåget och förfäras när jag märker att hon är smartare än jag. Det värsta är om hon är snäll också. Dålig stil!

playboydiiva - Ej medlem längre2010-08-10 15:14

Hahaha, ja trevliga får dom absolut inte vara ;)

caughtbock2010-08-10 15:16
Antal inlägg: 7699

Haha nej... Det måste ju finnas något som drar ner betyget.

klobba2 - Ej medlem längre2010-08-10 15:17
Antal inlägg: 2332

Intet nytt under solen........

Take Aim - Ej medlem längre2010-08-10 15:17
Antal inlägg: 460

Jag skulle aldrig få för mig att prata nedlåtande om någon pga hur den såg ut.

Däremot har jag märkt att andra tjejer i grupp (unga tjejer) kan bete sig på det viset.

Jag tittar mer på tjejer än på killar (jag är 100 % heterosexuell kan tilläggas) av den anledningen att det finns så mycket mer att titta på hos en tjej än hos en kille. Det är oftare som jag ser en kvinna vacker som ett konstverk än jag stöter på en man med uppseendeväckande skönhet. Sedan blir jag givetvis avundsjuk ibland - men jag blir inte snyggare av att sitta och dissa en tjejs utseende och hon blir inte fulare.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-08-10 15:20
Antal inlägg: 4050

Tjejer gillar mig och mina kläder. Vill va min vän för att jag är så smal, fabulous och fashion forward. Vad gör jag för fel?

playboydiiva - Ej medlem längre2010-08-10 15:25

Jag är oxå 100% hetro men håller med om att finns mer att titta på hos en tjej...
Men jag kan verkligen komma på mig själv att strirra om det går förbi en skitsnygg tjej och tänka att så skulle man sett ut :)
Men jag skulle aldrig prata nedvärderande om henne - högt i alla fall ;)

wildman2010-08-10 15:27
Antal inlägg: 3860

Jag dissar alla, hur skulle jag annars kunna framstå som snygg? ;-)
Men annars är ju många tjejer lite roliga att lyssna på eftersom många av er har så fantastiskt mycket åsikter om allt vad gäller utseende. Generellt så bryr nog inte vi killar oss så mycket alls faktiskt. (Även om det nog har jämnat ut sig litegrann på den fronten)

playboydiiva - Ej medlem längre2010-08-10 15:43

Tror oxå det är tjejerna somär grymt utseendefixerade...killar na gillar nog en som man är - dom flesta iaf .)

Ögonsten - Ej medlem längre2010-08-10 15:46
Antal inlägg: 281

Jag tror det också.

mrsH2010-08-10 15:54
Antal inlägg: 565

Jag tror att det handlar om att den person som uttalar sig negativt på så vis själv har dålig självkänsla.
Själv försöker jag att säga uppmuntrande och positiva saker till mina medmänniskor och undviker att klanka ner på andra.

Tvålis - Ej medlem längre2010-08-10 15:59
Antal inlägg: 4429

jag är fullständigt övertygad om att män är precis lika illa om inte värre. Deras sociala koder däremot gör att det uttrycker sig annorlunda. Men killar håller koll på varandra och deras revir... Tro inget annat!

Men tjejer och utseende, ja visst. Där finns det en grej. Jag brukar säga att som kvinna har man tre faser i llivet 1) när man klär sig för att imponera på män 2) när man klär sig för att imponera på (eller skrämma) andra kvinnor. 3) när man bara klär sig- rätt och slätt..

Guanyin - Ej medlem längre2010-08-10 16:04
Antal inlägg: 1120

I djurvärlden är det oftast hanarna som ser snyggare ut för att locka till sig honorna. Sen måste hanarna slåss för att sabba den andres utseende och självkänsla och få honan. I människovärlden är det på ett ungefär tvärtom. (Fast män slåss ju iofs också, men mer för att de verkar tycka det är skoj.)

eeistan2010-08-10 16:16
Antal inlägg: 1542

må så vara

apbur2010-08-10 16:20
Antal inlägg: 9699

Hade män varit lite bättre på att ge komplimanger till kvinnor hade kanske inte kvinnorna varit lika missunnsamma.

Tvålis - Ej medlem längre2010-08-10 16:24
Antal inlägg: 4429

Men dom ser ju inte det Apbur. Hur ska dom kunna ge komplimang för det som dom inte uppfattar? Det är ju därför kvinnor har en tendens till att bli lite extrema på gränsen till vulgo ibland. Män är ju knappast subtila. Omöjlig fråga från en man "jag ser att du har en ny ögonskugga idag, är den inte lite mer åt det mossgröna hållet"...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?