Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 250 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-08-10 19:43 | |
![]() | anledningar till uppsägning. *Avskedande pga vykort med erotiska anspelningar till arbetsgivaren. Är det här en anledning till uppsägning tycker ni? Jag vet inte om jag tycker det! Det beror ju lite på om det är en kvinnlig eller manlig chef man har, inom vilket område man jobbar och vilken kontakt man har med sin chef. Här verkare det ju lite som att det blev fel, kan man kanske säga :D Ps: det är inte jag! Hittade det på en sida om AD-domar i ämnet. :) | |
| micro113 | 2010-08-10 19:48 | |
![]() | Varför spelar det roll om chefen är kvinnlig eller manlig? Vilket kön är det som inte kan bli sexuellt trakasserat menar du? | |
| Mouche - Administratör | 2010-08-10 19:51 | |
![]() | Personen måtte ha en synnerligen humorlös arbetsgivare. =) Och nej, jag anser inte att det är en rimlig/godtagbar anledning att avskeda en anställd. Blir man så förfasad över ett vykort så kunde man ju ha varnat eller nåt. Mouche | |
| gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-08-10 19:54 | |
![]() | Alla KAN naturligvis bli sexuellt trakasserade, men det kanske är lättare att tjejer tar åt sig än killar? En kvinnlig chef kanske tar åt sig mer när en manlig anställd skickar ett sånt kort, än en manlig chef skulle ha gjort om en kvinnlig anställd skickat det? Det var inte en SÅ allvarlig undran för då hade jag lagt den i seriöst! :) | |
| micro113 | 2010-08-10 20:00 | |
![]() | Fast jag kan ju tänka mig att det varit annat uppe innan vykorten som gör att chefen hanterar det på det här sättet - oavsett om det nu är en manlig eller kvinnlig chef. Tolerans tror jag är individuellt och situationsbundet snarare än könsbundet. Men det var som sagt en ot. | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-08-10 20:18 | |
![]() | Det var ju en barnskötare som blev uppsagd (hade förvisso inte en fast tjänst men ändå) för att han hade en mössa med "olämpligt" tryck på sin profilbild på Facebook. Så visst finns det helt galna anledningar... | |
| Snowlion | 2010-08-10 20:19 | |
![]() | Humor måste väl finnas kvar här i livet ?? | |
| Twaz | 2010-08-10 20:36 | |
![]() | Gillade killen som var flygvärd som sa upp sig mitt under arbetspasset genom att säg det i högtalarna på planet, sno två öl och glida ut från rutschkanan. | |
| Minta | 2010-08-10 21:37 | |
![]() | Jag förstod honom, efter 28 i yrket. En passagerare dängde en väska i skallen på honom när han bad honom sätta sig. Serviceyrken kan vara påfrestande på tålamodet. | |
| ordfröken | 2010-08-10 22:53 | |
![]() | Serviceyrken kan definitivt vara påfrestande men att hoppa ut från ett plan var väl lite att ta i. Ang uppsägningen för detta med vykortet tycker jag det låter lite väl drastiskt. En varning eller så först möjligtvis men inte avskedande. | |
| Twaz | 2010-08-10 22:54 | |
![]() | Antar ju dock att planet stod stilla. | |
| kolbjörn | 2010-08-11 01:27 | |
![]() | Var det ett vykort med en ost på? | |
| Kirgizistan | 2010-08-11 01:42 | |
![]() | Beror på bilden, den ev. texten och hur förhållandet sett ut innan. | |
| Kirgizistan | 2010-08-11 01:42 | |
![]() | Haha, snyggt där, kolbjörn! | |