Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade11
Mobilspel
Pågående21 610

Forumkategorier

Användare Inlägg  
johanjos - Ej medlem längre2010-08-16 11:23
Antal inlägg: 232

LisaLong: Jo, jag har bott sammanlagt ett halvår i Kina, så jag vet. Det är klart att det är fruktansvärt, men man får se det som är bra också. Det finns många saker som är bättre än i Sverige. Jasså, var det Japan nu med. Ja, det är ju bättre att dra en generell gräns kanske. Alla snedögda plågar djur.
 
johanjos - Ej medlem längre2010-08-16 11:29
Antal inlägg: 232

För att ta några exempel: I Sverige låser vi in våra äldre människor. I Kina tar familjen hand om dem. I Kina har man en stor vänlighet och omtanke om andra människor. I Sverige har vårt komsumtionssamhälle i och med vår materialism och kapitalism lett till att vi värdesätter stora, platta tv-apparater med HV-kvalitet framför människan. Men jag vet inte vad som är bäst att bry sig om, människan eller djuret.
 
LisaLong2010-08-16 14:10
Antal inlägg: 2725

johanjos som jag sa innan är det mitt val när det gäller resor:) men du är välkommen att PM mig:) Tråden handlar inte om det ovanstående:)
 
LisaLong2010-08-16 14:12
Antal inlägg: 2725

en sak till bara johanjos..om dom är så duktiga att ta hand om "de sina" kan dom ju börja med att ta hand om alla stackars flickor ingen vill ha
 
johanjos - Ej medlem längre2010-08-16 14:15
Antal inlägg: 232

LisaLong: Nu hänger jag inte med. Alla flickor ingen vill ha?
 
johanjos - Ej medlem längre2010-08-16 14:53
Antal inlägg: 232

För att klargöra en sak: angående "alla snedögda plågar djur" var det skrivet med en ironisk ton och alltså inte på något sätt rasitiskt eller diskriminerande och därmed var det inte min åsikt.
 
LisaLong2010-08-16 19:13
Antal inlägg: 2725

johanjos om du bott i Kina i ett halvår borde du väl veta hur dom ser på flickor. Många kvinnor tar tom abort bara för det är en flicka. jag förstod din ironi ingen fara, men låt oss nu hålla oss till ämnet:)
 
johanjos - Ej medlem längre2010-08-16 20:16
Antal inlägg: 232

Ja, jag förstod inte riktigt exakt vad du menade. Jag vet inte precis allt om Kina bara för att jag bott där ett halvår. Flickan/kvinnan är diskriminerad överallt, även i det perfekta landet Sverige. Jag har inte märkt det så påtagligt att man ser ner på kvinnor i Kina; jag har i så fall mött större objektifiering av kvinnor i Sverige. Kineserna är också i en jobbig situation genom den stränga regerliga kontrollen. Det är svårt för gemene människa att leva i en kapitalistisk diktaturstat. Jag försvarar inte kineserna på något sätt, jag försöker bara se att man får tänka sig in i deras situation.
 
Anon20080107 - Ej medlem längre2010-08-19 19:41
Antal inlägg: 140

jag har en kompis som ska ut på cykelsemester i europa om några dagar. men han vet fortfarande inte vad han ska besöka under sin resa. Han är öppen för det mesta, men han sa idag att han skulle vilja besöka "projektstäder". Vad exakt han menade vet jag inte.

Å min väns vägnar, vad bör han se i europa innan han tillslut kommer till ändstationen Barcelona?
 
ttiittii - Ej medlem längre2010-08-19 20:12
Antal inlägg: 37631

tunisien äcklig mat otrevliga människor oäkta guld ,med andraord ingen höjdare
 
ramsay - Ej medlem längre2010-08-19 20:27
Antal inlägg: 9204

turkiet! för bövelen.
 
ttiittii - Ej medlem längre2010-08-19 21:56
Antal inlägg: 37631

ett bra tips kan vara att åka till nora och ät noraglass den är så gooood,det fins många mysiga antikbodar där,sen går det en båt ut til ,len ö (5 min) där maten är oätlig men det är fint och minigolf och jättechack fins ,nora är en jätte fin stad
 
manda892010-08-19 22:31
Antal inlägg: 125

Nån som varit i Ukraina eller närmare bestämt Kiev? Funderar på att boka en resa dit
 
Bitte - Administratör2010-09-11 15:21
Antal inlägg: 23917

www.betapet.se/forum...am p;page=0

www.betapet.se/forum...=- 0#618445

La till två trådar om ospecificerat boende

Bitte
 
Tess 082011-04-03 19:39
Antal inlägg: 18003

Jag vill åka med min dotter (och kanske son, om han vill följa med) på en långweekend.
Vi är inte så beresta och jag är jättedålig på att hitta bra resor till bra priser.

Har ni några tips?? Önskar en rätt billig resa och ev tors-sön eller liknande... Gärna med tips om vad man kan/måste göra på resmålet. :)
 
apajävel2011-04-03 20:53
Antal inlägg: 572

Jag var i Budapest för ett par veckor sedan ons-sön. Flyg direkt till Budapest från Landvetter, sen en jättemysig långhelg i en jättefin stad. Rekommenderas Tess!
 
numsan2011-04-03 21:06
Antal inlägg: 6327

Tess - precis som apajävel skriver så är Budapest riktigt härligt! Ett av mina favoritresmål på våren är Prag. Massor att se, fortfarande ganska billigt och fantastiskt härlig atmosfär! Paris är ju alltid Paris, dit kan man ju åka hur många gånger som helst. Rom kan vara grymt schysst, även om jag nog hade valt att åka dit lite längre tid än bara en weekend. Berlin är också riktigt trevligt, men kanske mer ett ställe man åker till om man vill njuta av livemusik och klubbande och så. Känns lite konstigt att nämna det som resmål eftersom jag bor precis nästgårds, men man får inte glömma Köpenhamn! Sen är ju Polen ett litet wildcard.. Där finns mycket att se och priserna är fortfarande väldigt låga för oss.

Men mitt hetaste tips är som sagt Prag. Jag är kär i Prag på våren!!
 
nulltj - Ej medlem längre2011-04-03 21:11
Antal inlägg: 14052

Prag var mitt första tips också, heeelt oslagbart på våren =)
 
Tess 082011-04-03 21:11
Antal inlägg: 18003

Känner mig manad att läsa på lite om Prag :)
 
apajävel2011-04-03 21:15
Antal inlägg: 572

Jag tyckte om Prag, men när jag var där så var det alldeles för packat med turister. Det kändes som att man var med i ett lämmeltåg när man gick över Karlsbron, det var så packat med folk. Och tyvärr tyckte inte jag att det var så billigt där, men tog man sig utanför stadskärnan så var priserna bättre. Jag slår ett slag för Budapest istället, med risk för att verka tjötig. ;)
 
Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?