Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 255 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mysan77 | 2010-08-14 23:55 | |
![]() | Vad är viktigast? Vad värdesätter Nimest? Pengar el bra arbetskompisar/miljö?? Själv anser jag att man trivs är viktigast! Där man mår bra och kan skratta. Och dom (penga)lappar de handlar om kan jag klara mig utan så länge man som människa kan le och vara sig själv på det arbete där man ändå spenderar så många timmar. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-08-14 23:58 | |
![]() | Pengar..,jag måste få allt att gå runt, | |
| peter | 2010-08-14 23:59 | |
![]() | tid............att känna...att andas...att njuta....att lida......att leva :-) | |
| peter | 2010-08-15 00:00 | |
![]() | ...och det där svåra...som börjar på ... ä | |
| LufsLudde | 2010-08-15 00:00 | |
![]() | Det handlar väl lite om hur mycket det skiljer. Ingen skulle ju jobba gratis bara för att man trivdes bra. Dock tror jag att de allra flesta skulle kunna jobba för en stor summa pengar även fast de trivdes mindre bra. Så ur den aspekten så är det ju faktiskt pengarna som styr. Men säg att det bara skiljer någon tusenlapp i månadslön så skulle jag nog välja ett ställe där jag trivs bra och har arbetskompisar som jag känner att jag trivs med och kan umgås med även utanför arbetet. | |
| Mysan77 | 2010-08-15 00:03 | |
![]() | Joo så klart ska man ju kunna leva på det man gör... har varit med om ett ställe där det var hemskt att arbete och tror nästan att jag hellre levt på luft än att gå dit, men klart var ju extrem fall de... tur att man lär sig nå av allt..;) | |
| eric1971 | 2010-08-15 00:06 | |
![]() | mina barn är viktigast, sen vännerna, pengar o jobb har man mest för att ha råd med det roliga.. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-15 00:08 | |
![]() | Det går ju att ha ett kul jobb och tjäna bra med pengar också... | |
| -rå fisk - Ej medlem längre | 2010-08-15 00:08 | |
![]() | Nån mer än jag som inte gillar sitt jobb, men som inte kan lämna det föra att det är för bra betalt? Skulle mer än gärna byta om jag hade råd. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-08-15 00:09 | |
![]() | att aktivera bångstyriga barn! min drog just iväg. | |
| LufsLudde | 2010-08-15 00:13 | |
![]() | Faktum är nog att i brist på jobb så är nog pengarna viktigare än hur bra man trivs. Pengarna känns som prio ett och om man trivs på jobbet så får man ta det som ett plus. | |
| slånbär | 2010-08-15 00:20 | |
![]() | Har en skitlön men ett jobb som är uthärdligt men det bästa är att det är nära och kravlöst. Nära hem alltså, tar tre minuter att gå dit , kravlöst-ja när jag slutar så tänker jag inte mer på jobbet. Det kräver aldrig att jag jobbar över, jobbar hemma eller ens funderar på det hemma. Väldigt skönt då det absolut minskar stressen som går ut över privatlivet och hälsan. Jag har alltid kunnat prioritera mina barn under hela deras uppväxt, inte missat ett möte, klassfika, övernattning, fest och alltid kunnat släppa allt om det hänt något. För mig som hade en trasig uppväxt med i princip frånvarande föräldrar så har det varit det absolut viktigaste att kunna ge mina barn. Jag har garanterat curlat mina barn och skyddat dom men dom är idag trygga fina ungdomar som är på väg ut i livet. Mycket tack vare mitt lågbetalda skitjobb ;-D | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-08-15 00:23 | |
![]() | mina barn är viktigast, att vara frisk,att behandla andra som man vill bli behandlad själv.och för min del är det viktit att det blir vår efter en lång vinter ,det blir vår jämt efter vinter ,men tänk om det inte blev det vilket mörker. | |
| Mysan77 | 2010-08-15 01:31 | |
![]() | Självklart är barnen viktigast....:) Men som människa, förälder m.m måste man ju överleva..:) Och även där när det gäller barn så är en glad förälder bättre än en som inte mår bra. Sen har vi ju alla våra upp och ner precis som barnen! | |
| Winell | 2010-08-15 01:39 | |
![]() | god hälsa är värt mer än största rikedom | |
| m-70 | 2010-08-15 09:23 | |
![]() | Att ha ett jobb som man trivs med är viktigt, man måste leva i nuet och inte för de få veckor man har semester. | |
| Savi | 2010-08-15 09:38 | |
![]() | Man vill ju säga att vänner mm är viktigast,men i slutändan handlar allt om pengar,så pengar kommer alltid vara viktigast.Utan pengar har man ingen hälsa & inget normalt liv.....Pengar är defenitivt det viktigaste för mig. | |
| Satyra | 2010-08-15 09:40 | |
![]() | Antar att TS frågeställning handlar om just arbetsaspekten och inte vad man värdesätter mest i livet i det stora hela bara?! ;-) Och utifrån det antagandet svarar jag varken lönen eller arbetskamrater/miljö som det viktigaste, utan att få jobba med något som känns givande och meningsfullt! Att trivas med det jag gör, helt enkelt! Angående pengar så är jag inte så girig - bara jag överlever så är jag nöjd. Har inga penga-utsvävande behov ändå. Och arbetskamrater ... är en eremit så egentligen har jag inget behov av sådana heller, (har främst också arbetat som egen och/eller i småföretag), men HAR jag arbetskamrater så är det klart att man inte vill avsky dem åtminstone. ;-) | |
| Nilli - Ej medlem längre | 2010-08-15 09:45 | |
![]() | Pengar. Kul kan man ha på fritiden. | |
| Sten Saxpåse - Ej medlem längre | 2010-08-15 09:48 | |
![]() | Pengar. Jag lever inte för att jobba, jag jobbar för att leva. | |