Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 286 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-19 20:34 | |
![]() | Firmafest Min man ska iväg på firmafest i helgen. Varpå frågan kommer. Vad är er inställning till firmafester? Vad tycker ni om att det ligger på helger och kvällar? Brukar ni ha roligt och längta efter dessa guldklimpar i tillvaron eller känns det som avlönad strafftjänst? | |
| dragabol | 2010-08-19 20:39 | |
![]() | min man avskyr det o ser det som straffet från underjorden - själv tycker jag det är trevligt ända tills folk super skallen av sig och gör saker de får leva med ;) | |
| yogamama - Ej medlem längre | 2010-08-19 20:39 | |
![]() | kvällar och helger? tja, det skulle väl kännas lite konstigt att ha firmafest kl 9 en måndagsmorgon ; ) skämt åsido så tycker jag att det är roligt ibland, dock är min arbetsgivare rätt snål med sådana tillställningar.. | |
| Måns_E | 2010-08-19 21:13 | |
![]() | Jag tycker att det är trevligt, och det är bättre om de förläggs på en fredagseftermiddag än på en torsdag dito. Jag menar även om man har familj så kan man väl umgås med sina arbetskamrater ett par tre kvällar om året. Även utflykter över en helg med jobbet tycker jag är kul, det är ju oftast inte så att man arbetar så jättehårt utan det handlar mer om att umgås under lite andra former. | |
| Midna79 | 2010-08-19 21:13 | |
![]() | Det är roligt, men inte omd et blir för ofta | |
| Mouche - Administratör | 2010-08-19 21:14 | |
![]() | Jag tycker att det är mycket trevligt, bortsett då från den dag då räkningen dimper ner =) Mouche | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-08-19 21:18 | |
![]() | Med mina arbetskompisar (varav några är "privata" dito) så är det bara roooligt! | |
| Behringer | 2010-08-19 21:20 | |
![]() | Vid de firmafester jag närvarat på har deltagandet varit frivilligt. Så nån sorts straff ser jag det inte som. Det brukar vara lagom trövliga tillställningar och de flesta gångerna har det varit i form av julbord. Och som sagt; kväll o helg känns mest naturligt | |
| l1ttle_pwny | 2010-08-19 21:51 | |
![]() | Generellt sett så tycker jag att det är givande socialt om inte annat med firmafester. Sen så har ju "rolighetsgraden" varierat något otroligt beroende på arbetsgivare... Att jobba inom IT i slutet på 90-talet var t.ex. en höjdare sett till påkostade partaj, medan det idag har verkar vara snarast utrotningshotat (?) med (företagsarrangerade dvs.) firmafester. | |
| mrperfect | 2010-08-19 21:54 | |
![]() | beror på vad det är för några som man arbetar med.... trivs man med dessa personer på fikarasten och lunchrasten samt arbetet så bruka även firmafesten vara trevlig :P / den arbetslöse | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-08-19 21:58 | |
![]() | Jag har sett så mycket skit på firmafester så att jag förespråkar en festbonus en gång om året, då kan personalen som vill festa göra så och de som inte vill kan köpa blöjor för pengarna. Sen är det ganska trist med alla som ska komma och prata allvar med en på firmafester. | |
| mrperfect | 2010-08-19 21:59 | |
![]() | Grund jag har sluppit det du talar om...därför är jag mer positiv | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-08-19 21:59 | |
![]() | arbetskamrater är en på tvingad relation,det räcker att jag måste arbeta med dom,på fritiden vill jag bestämma själv vem jag vill vara med | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2010-08-19 22:00 | |
![]() | *vinkar till mister* | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-08-19 22:02 | |
![]() | Jag föredrar spontana träffar med arbetskamraterna. Firmafester brukar bli så jävla upphaussade och partyamatörerna som bara super till när företaget bjuder gör alltid bort sig. | |
| annakarineli | 2010-08-19 22:23 | |
![]() | Tycker det kan vara lite jobbigt med jobbtillställningar ibland. Oftast är chefen med och jag har lite svårt att slappna av. Ikväll var jag dock på en helt ok jobbmiddag med god mat och chokladprovning på ett trevligt ställe och vi höll oss ganska duktigt ifrån jobbrelaterat snack! :) Jobbar inom skolvärlden och jag personligen har känslan av att vilja visa mig präktig eller hur jag ska säga. Känns som att de flesta personalkvällar inom skolan och barnomsorgen brukar innehålla nåt "präktigt" hälsoinslag i stil med gemensam gympa och promenad innan maten och dylikt. Känslan jag får är som sagt att allt och alla ska vara så präktiga. Kanske handlar det om min egen osäkerhet och att jag inte är "varm i kläderna" på jobbet ännu men jag skulle verkligen önska mer after work och liknande också på mitt jobb! :) | |
| annakarineli | 2010-08-19 22:24 | |
![]() | ...Så... summa summarum: Fler valfria tillfällen med arbetskamraterna! :) | |
| Savi | 2010-08-19 22:25 | |
![]() | Firmafester är ju nåt för att visa uppskattning för personalen (eller ska vara),dock slutar de i många fall i osämja med ångest på måndagen.Så firmafester är både positivt & negativt. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2010-08-19 22:27 | |
![]() | Jag är gruppchef och förstår inte rädslan inför det. Vi är alla människor och att skilja på privatliv och arbete är viktigt. Så koppla av och ha det skoj. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-08-19 22:29 | |
![]() | Vita: det handlar inte om rädsla utan att jag finner fyllesamtal om hur företaget ska skötas helt meningslösa. | |