Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 329

Forumkategorier

Användare Inlägg  
sejmårr2010-08-23 23:42
Antal inlägg: 843

Kärleken till en engelsk by
Här kan alla som är förälskade i byn Emmerdale skriva av sig sina känslor. Jag försöker att se alla avsnitt och jag anser att det i denna yorkshireby finns allt man kan behöva.
Jag tycker att skådespelarna är helt fantastiska och har absolut inga problem med att tro på att allt som händer här är på riktigt.
Därför grät jag stora blöta tårar efter dagens avsnitt! Vis av tidigare inlägg ska hag inte skriva vad som hände! Skriv gärna och dela med er av känslorna inför byn, serien och människorna där. Jag vet att vi är många som är kära!

sejmårr2010-08-24 00:00

Favoritkaraktär i Hem till gården/Emmerdale: Jag byter nästan varje dag, men familjen Dingels medlemmar är de bästa enligt mig.
Shadrack, Zak, Debbie, Lisa, Marlon, Cain och Charity(som tyvärr inte finns i byn längre) och det svarthåriga krutpaketet Chastity!

sejmårr2010-08-24 04:51

Hur kunde jag glömma Sam Dingle?!

LisaLong2010-08-24 11:10
Antal inlägg: 2725

Vart tog Emmerdale tråden vägen?:(

adamis - Ej medlem längre2010-08-24 11:12
Antal inlägg: 253

Sejmårr,du borde vidga dina vyer!

12.10 börjar City Akuten på 3:an.

Spielbergproduktion och allt vad det medför.

LisaLong2010-08-24 11:13
Antal inlägg: 2725

adamis det kanske sejmårr gör men vi har väl alla våra favoriter??

strömavbrott2010-08-24 11:30
Antal inlägg: 316

Bästa engelska bu är för mig Aidensfield. Serien "Back to Aidensfield" som gick på BBC Entertainment i våras är min absoluta favorit. 60-tals stilen, de snälla poliserna i sina töntiga bilar eller på moppe, de lustiga mackinnehavarna, puben, den kvinnliga läkaren. Och så den vackra naturen. Jag vill flytta dit!!!

strömavbrott2010-08-24 11:30

by (inte bu)

Lillstölla2010-08-24 12:40
Antal inlägg: 23831

Aidensfield är också bra, men inte riktigt lika bra som Hem Till Gården.

Gillar Shadrach, en riktig karaktär!!

Bara hoppas att Grayson får vad han förtjänar, och Katie med för den delen. Gillar inte att han vänder Katie mot Perdita. Efter all skit som hon fått utstå så tycker jag hon borde ha lämnat Grayson för evigheter sen!!

sejmårr2010-08-24 17:32

Lisa Long: Emmerdaletråden försvann :& ! Istället föddes den här tråden och jag är så himla nöjd att äntligen få höra att jag inte är ensam om att ha fastnat!
Strmavbrott: Visst är Aidensfield också riktigt bra. Den har mycket av Emmerdales kvalitéter men jag håller ändå på MIN serie.
Lillstölla: Shadrach är underbart misslyckad. Men visst fällde jag en tår när han fick reda på att hans gudbarn hade dött! Förrutom att jag redan grinat mig randig i ansiktet!
Adamis: Jag JOBBAR inom akutvård! Försöker att hoppa över serier som utspelas i min arbetsmiljö ;).
Jag vill gärna höra vad ni tycker om skådespelarinsatserna!

strömavbrott2010-08-24 17:49

Jag måste tydligen börja se på Emmerdale på allvar.

sejmårr2010-08-24 18:12

Ja, Strömavbrott! Det måste du! :D
Jag anser att det ligger riktig intelligens och människokännedom hos de som skapar serien. Karaktärerna verkar ibland schablonmässiga när det är någon annan i byn som är i centrum, men det kommer alltid ett avsnitt där man få komma riktigt nära ch där man plötsligt förstår dessa männisors personligheter.
I ett avsnitt beskrivs tex elaka Viv ur de andras perspektiv, i nästa ur hennes eget! Värt att lägga märke till.

Lillstölla2010-08-24 19:28

Någon skrev í Emmerdale-tråden att serien var precis som alla andra såpor, att man kan låta bli att kolla i 1-2 månader och allt är detsamma som sist man kollade och personen i fråga ( minns inte vem, men kvittar ju) kunde ju inte ha mer fel!!!
Det händer ju saker hela tiden. Folk försvinner, och det rör sig verkligen framåt i handlingen.
Jag missade pga tekniskt missöde ( min box spelade inte in som den skulle) till exempel när Tom King mördades. Så var lite vilsen i handlingen där ett tag.

Och som du säger Sejmårr, nu läste jag ju om att Daniel dog här innan jag såg det, men jag grät allt.

Lillstölla2010-08-24 19:31

Måste säga att det ska bli skoj o sen om det kommer några killar som skriver att de gillar tråden. Det inlägget om Cityakuten gills inte.

Tvivlar på att några killar/män kommer skriva nåt gillande, men ser fram mot att bli motbevisad ;)

För övrigt kollar jag på Cityakuten, men är ju bara repriser.

bobo flux2010-08-24 19:42
Antal inlägg: 11371

Aidensfield dog ju när den extremt jobbige Vernon kom in i bilden.

Lillstölla2010-08-24 19:56

Men Bobo, Vernon försvann ju.

sejmårr2010-08-24 21:31

Aidensfield och Aidensfield.... :(

ramsay - Ej medlem längre2010-08-24 21:44
Antal inlägg: 9204

usch nej, face talkers!:(

adamis - Ej medlem längre2010-08-24 22:53
Antal inlägg: 253

Nej,men titta på Cityakuten istället.

Abby har både Carter och Luka på kroken.

sejmårr2010-08-24 23:16

Jag såg på Emmerdale farm på 70-talet ihop med min lilla mamma som älskade serien. DÅ hände det nästan ingenting i programmet, jag kommer ihåg Annie och Matt och tvillingarna på Emmerdales gård och Seth och Amos i byn på The Woolpack.

Sen bestämde sig serieskaparna för att liva upp serien med en flygplansolycka - har jag för mig. Ett flygplan som störtar mitt i byn. Under den här perioden såg jag inte ett enda program och levde i tron att serien var lika långsam och händelselös som på 70-talet! Är det någon som sett HELA serien? Och vågar erkänna det...?! ;)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?