Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade65
Mobilspel
Pågående19 716

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Delicious - Ej medlem längre2010-08-25 22:20
Antal inlägg: 11661

Hjärtesorg
Mottar alla tips på hur man slutar få upp fina minnen i huvudet, dåliga stunder, dumma saker som sagts, med mera. Hur slutar man vara arg, besviken och ledsen?
Är det sant att man inte läker helt innan man hittar någon annan?

Linders - Ej medlem längre2010-08-25 22:24
Antal inlägg: 1943

Alkohol.

SethGecko2010-08-25 22:29
Antal inlägg: 635

Delicious: nej, det är inte sant. man kan hitta någon annan, men fortfarande känna sorg och ilska mot den där andra personen och det är ju inte så bra.

tiden läker såren, tyvärr, eftersom det kan ta en jäkla tid.

jag mådde som en påse skit för några veckor sen och kunde knappt tänka att jag inte skulle må så, men så sakta men säkert börjar det faktiskt försvinna. (Min flickvän sen bara några månader gjorde slut för fem veckor sen). Visst, det känns rätt jobbigt att tänka på henne, men inte alls så jobbigt som för några veckor sen, då det kom tårar bara jag tänkte på hennes namn. Så, tiden läker såren, det tar bara lite olika tid.

Och i värsta fall, om man inte klarar vardagen, så är nog ett psykologbesök bra och kanske medicinering.

Imsoz - Ej medlem längre2010-08-25 22:33
Antal inlägg: 51

Som föregående talare, tid. Sysselsätt dig med en massa andra grejer och undvik saker som får dig att minnas. Det är jobbigast i början men sedan avtar det...

Tokstollan2010-08-25 22:39
Antal inlägg: 110

Absolut inte alkohol i alla fall. Man kan tänka att det vore en bra idé att försöka dränka sina sorger, men tro mig - de kan simma.

Låt tiden gå. Tiden läker alla sår. Faktiskt sant.

Tvålis - Ej medlem längre2010-08-25 22:40
Antal inlägg: 4429

Det går över. Eller hur. Alternativet är ju att du kommer att var 95 år gammal och fortfarande känna som du gör nu. Så någonstans mellan nu och 95 års ålder så kommer det ha läkt. Så eftersom det är något du kan vara helt säker på så kan du ju lika gärna röra dig framåt mekaniskt tills det börjar kännas naturligt igen.

Glöm inte att det är omöjligt för hjärnan att tänka två tankar samtidigt. Sätt dej och snickra ihop ett gäng tankar som du kan "putta in" när du behöver bryta en tankebana.

adamis - Ej medlem längre2010-08-25 22:41
Antal inlägg: 253

Ut och jogga-sluta grogga sa man på 70-talet!

värt att testa iaf.

annakarineli2010-08-25 22:55
Antal inlägg: 2519

Håller med Adamis: Ut och motionera! När jag hade det som värst så började jag träna. Gick på Powerpass ett par-tre gånger i veckan och tillbringade två-två och en halv timma åt gång på gymmet. Att gå på pass var bra för mig för det var i alla fall svårare att falla i gråt bland en hel grupp människor. Efter träningspassen belönade jag mig själv med att sitta i bastun länge och göra hårinpackningar. Motion är en utmärkt medicin mot nedstämdet då rörelse kickar igång må-bra-hormoner i kroppen samtidigt som man ju vet att det ger en snyggare kropp, att man blir piggare och känner sig lite nyttig! :)
Men när du är hemma -GRÅT när du känner för det och tillåt dig att sörja. Glöm inte att "Sorgen är den största äran kärleken kan få"
Kramar

adamis - Ej medlem längre2010-08-25 23:13

Nu har jag aldrig joggat bort mina sorger i praktiken...men om det

hjälper någon så...go for it!

aprilmaffia2010-08-25 23:20
Antal inlägg: 5

blir bara så oerhört glad för din skull att folk verkligen tar sig tid att skriva ner vänliga och hjälpsamma saker för att pusha dig mot en shysst tillvaro! trots att världen är så sjuk på många punkter finns det kärlek. det ger mig hopp, och borde ge dig detsamma.

ps. ät choklad

elsa89 - Ej medlem längre2010-08-25 23:27
Antal inlägg: 505

Tillåt dig själv att må skitdåligt ett tag. Gör bara precis det du känner för och orkar, och våga ta hjälp och be om stöd från vänner och familj. Gråt, skrik lite om det hjälper, elda upp fotona du inte står ut att se längre. Fördriv tiden så gott det går, sysselsätt dig med något projekt om du orkar. Var snäll mot dig själv.

Så småningom börjar saker kännas lite, lite bättre.

Ögonsten - Ej medlem längre2010-08-25 23:28
Antal inlägg: 281

Alkohol HJÄLPER inte...man dricker o blir full, men sorg finns kvar nästa dag..

Ögonsten - Ej medlem längre2010-08-25 23:29
Antal inlägg: 281

sörj dig ordentligt!

anträffbar - Ej medlem längre2010-08-25 23:30
Antal inlägg: 285

Jag tror att det enda "botemedlet" är acceptans. Du behöver inte acceptera, att du har kränkts ellerskadats eller att ditt förtroende har missbrukats, men försök acceptera, att "detta har verkligen hänt och att du kan inte ändra på det".
Börja sedan "ett nytt liv", gör det bästa från den utgångspunkten där du står här och nu. Lämna det tråkiga bakom dig och unna dig ett liv i glädje och lycka. Placera " den tråkiga händelsen" bland alla andra viktiga erfarenheter, som hänt för att du ska växa och utvecklas för att du ska bli stark och levnadskraftig.

Tänk på, att det som hänt förut är nu historia. Tänk, att det som har hänt och det som kommer att hända härefter finns ju bara i dina tankar. Själva livet finns här i verkligheten. Ta vara på det. Låt inte tankar av det förflutna och rädslan för det kommande ta över och förstöra din njutning av nuet.

Lycka till!

adamis - Ej medlem längre2010-08-25 23:31

Alkohol lindrar..så är det.

rent statistiskt.

Delicious - Ej medlem längre2010-08-25 23:31
Antal inlägg: 11661

Tack för alla svar! Som aprilmaffia säger blir jag glad att några tar sig tid för att svara. Ni skriver fina saker också :)
Har tänkt börja träna (gå på pass) i september, vet inte varför just då men det känns bra med en ny månad = ny start förhoppningsvis.

Seth, beklagar sorgen, eller om man kan säga så till hjärtesorg men det tycker jag nog. Som jag skrev i en annan tråd om sorg så känns det som att personen har dött fast den finns ju kvar därute.. Känns märkligt.

SethGecko2010-08-25 23:42
Antal inlägg: 635

Delicious: men det är ju lite så. den personen som personen var när den var tillsammans med en själv är ju död och kommer förmodligen aldrig tillbaka och det är kanske det som är en del i sorgearbetet; att acceptera det (som någon annan var inne på). Och det är ju extremt tungt att bearbeta, särskilt om man känner sig lurad och sårad av det som var.

patrik3862010-08-25 23:44
Antal inlägg: 43

Alkohol är inte rätt väg...men det är ju gott och hjälper för stunden....men som sagt absolut inte rätt väg :(......

Mindymoo2010-08-25 23:51
Antal inlägg: 1743

Jag gillar vin och öl, men dricker aldrig är jag är nere. Vill inte riskera att den trevliga känslan sedan förknippas med sorgen... Man måste vara nykter för att tänka klart på sin situation.

morsans syrr2010-08-25 23:54
Antal inlägg: 2311

Tänk ut en härlig hämnd , nåt som verkligen skulle svida..
Ha den i huvudet, man måste inte genomföra den..

Träffa nån ny om så även för en stund, bra för självförtroendet...

Läk o lek...=)
Jo det e sant, tiden läker såren...nästan alla...
=)

Lycka till !

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?