Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 331 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-09-06 17:44 | |
![]() | förtisdsröstning Om jag ska förtidsrösta på McD, vilket man kan här, måste jag ha valsedlar med mig själv då?? Hittar ingen info om det.. hjälp!! Har ni förtidsröstat, ska ni göra det eller väntar ni till sista sekunden? Ps:Ber så hemskt mycket om ursäkt om det redan finns en tråd, eller en liknande. Hittade inget när jag sökte på förtidsrösta, eller poströsta :) | |
| Bitte - Administratör | 2010-09-06 17:47 | |
![]() | Det ska finnas valsedlar där man kan rösta Bitte | |
| Kråkkrax - Ej medlem längre | 2010-09-06 17:53 | |
![]() | Ha ha, på Donken. | |
| Ässät | 2010-09-06 17:53 | |
![]() | Alla valsedlar finns på plats. Jag var och förtidsröstade förut dock inte på McD :) | |
| Satyra | 2010-09-06 18:12 | |
![]() | "Har ni förtidsröstat, ska ni göra det eller väntar ni till sista sekunden?" Jag röstar alltid på valdagen. För mig är det ett högtidligt tillfälle som jag inte vill göra på annat sätt med, helt enkelt. Men det är klart - skulle jag ABSOLUT, av någon orsak, inte kunna på rätt dag så skulle jag förtidsrösta. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-06 18:20 | |
![]() | Jag formligen älskar att rösta på valdagen och att sitta och valvaka....Som melodifestivalen i politik för vuxna på nåt sätt. | |
| Kråkkrax - Ej medlem längre | 2010-09-06 18:21 | |
![]() | Jag röstar tidigt på valdagen - innan pöbeln har masat sig ut. :-) | |
| SethGecko | 2010-09-06 18:23 | |
![]() | jag ska jobba med valet på valdagen, så jag måste förtidsrösta. ska bara hitta nånstans att göra det också. | |
| Frizk | 2010-09-06 18:27 | |
![]() | Redan förtidsröstat, är inte hemma på valdagen och kan då likagärna få det överstökat. Allt finns på plats | |
| Pialina | 2010-09-06 18:32 | |
![]() | Vad konstigt det låter med förtidsrösta, men ser att det är den benämning som används i Sverige. Här i Finland heter det på svenska förhandsröstning. När man gör något i förtid gör man ju det oftast för tidigt eller onödigt tidigt (han dog i förtid, han kom till mötet i förtid, bussen avgick i förtid) medan när man gör något i förhand gör man det innan man behöver göra det. | |
| Kråkkrax - Ej medlem längre | 2010-09-06 18:33 | |
![]() | Samma här, Tvålis. Men nuförtiden är det inte så spännande. Fem över åtta är det i stort sett klart - när den stora vallokalsundersökningen redovisas. Tråkigt. Men det är ju alltid angenämt att lyss till den store Sören Holmberg. Sören, den gamle härlige gamängen och kalenderbitaren. | |
| gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-09-06 18:42 | |
![]() | Fast jag var på McD idag och där fanns ingenting.. men jag får väl kolla imorgon då när jag har röstkortet med mig... :) Anledningen till att jag vill rösta nu är att jag jobbar 20 mil hemifrån och jobbar lördagen den 18:e, och den 19:E kl 05 åker jag till Ullared och kommer hem sent på kvällen så jag hinner inte hem och rösta den dagen... | |
| Kråkkrax - Ej medlem längre | 2010-09-06 18:47 | |
![]() | Åka till Ullared på valdagen? Somliga har ingen som helst respekt för vår demokrati som våra förfäder jobbade så hårt för att få till stånd. Nä, indragen rösträtt för alla som drar till Ullared. :-)) | |
| gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-09-06 18:49 | |
![]() | Ok, då skiter jag i att rösta då... :) Eller så är jag hemma och röstar men då får du ingen present av mig.. | |
| Kråkkrax - Ej medlem längre | 2010-09-06 18:51 | |
![]() | Ingen present? Hm, vem bryr sig egentligen om ett sketet val? Icke jag! :-) | |