Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 452 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LisaLong | 2010-09-20 14:43 | |
![]() | SD i rikdsagen hur ska det gå Nu är sd i riksdagen och det spelar egentligen ingen roll längre vad folk anser är rätt eller fel. Jag anser att det är bättre att ALLA partier samarbetar för ett bättre Sverige, än håller på med barnsligheter som "jag tänker inte jobba med en nazist" etc. Eller vad tycker ni? | |
| Gautama | 2010-09-20 14:44 | |
![]() | Jag tycker att det räcker med trådar om detta ämne, blir trött!! För övrigt kan SD dra åt fanders. Hoppas aldrig att någon viker sig för detta idiotparti. | |
| LisaLong | 2010-09-20 14:47 | |
![]() | Gautama det var en forumvärd som sa att det var okej att starta en ny tråd med denna rubrik därför gjorde jag det. Man kanske kan diskutera det mer lungt och sansat nu så här efter valet | |
| Araknoidea | 2010-09-20 14:49 | |
![]() | Varför ska man samarbeta med ett parti som inte delar ens värderingar? Det är väl ingen som ifrågasätter varför V och M inte samarbetar =) | |
| Quicka | 2010-09-20 14:50 | |
![]() | Vi lever i ett demokratiskt land där var och en av oss har rätt till en röst. Sverige har talat och att SD fick mer röster än både V och KD säger väl en hel del?? Respektera och bemöt och inse att Sverige står för en nyordning istället för att fördömma. | |
| ladolcevita | 2010-09-20 14:53 | |
![]() | ja vi lever i ett demokratiskt land. där moderaterna blev det största partiet i valet, därmed är det DE som väljer vilka de vill samarbeta med, utifrån det förtroende de har fått av svenska folket. svenska folket har visat att de inte vill ha sverige demokraterna i riksdagen eller regeringen och därmed kommer moderaterna att välja ett samarbete med miljöpartiet istället. | |
| Quicka | 2010-09-20 14:55 | |
![]() | Synd bara att MP inte vill.... | |
| Quicka | 2010-09-20 14:57 | |
![]() | la dolce: hur kan du skriva att svenskarna inte vill ha in SD i riksdagen, missade du valet igår?? | |
| MiniLudd | 2010-09-20 14:58 | |
![]() | Som jag skrev i andra tråden; Jag röstade inte SD men jag tycker att det är ett jävla sätt på hur de har blivit bemötta. Ta exempelvis Vänsterns ungdomsförbund som kastar sten och beter sig så fort det är något de inte gillar och ändå får de jämt sitta och snyfta, döma och klistra stämplar på andra. Det är överlag inga partier som beter sig så illa och odemokratiskt som Vänstern men det är bara SD man fruktar så, helt sjukt! | |
| Araknoidea | 2010-09-20 14:59 | |
![]() | Quicka Ja det är ingen som stoppar deras röster i riksdagen så jag förstår inte hur demokratin. Nästan 95% tycker inte som SD, det säger väl allt. | |
| Araknoidea | 2010-09-20 15:00 | |
![]() | demokratin hotas, skulle det stå =) | |
| ladolcevita | 2010-09-20 15:03 | |
![]() | Quicka; nej jag var även röstmottagare igår. så jag missade inte valet. om svenskarna hade velat det så hade sverigedemokraterna fått fler röster... och andra partier hade öppnat upp för ett samarbete med dem. okej 5% är ganska många, men absolut inte tillräckligt för att påstå att svenskarna vill ha dem bland den politiska makten... eller? | |
| pistol-pete | 2010-09-20 15:04 | |
![]() | va menar du ladolcevita "svenska folket har visat att de inte vill ha sverige demokraterna i riksdagen eller regeringen" De kom ju över 4 % spärren, då har ju svenska folket (tråkigt nog) visat vad de vill i en demokratisk anda | |
| pistol-pete | 2010-09-20 15:04 | |
![]() | oj, var inte tillräckligt snabbt. hajar | |
| ladolcevita | 2010-09-20 15:04 | |
![]() | MiniLudd: hmm, what about han som ristade in ett hakkors på sig själv i pannan? har han bett sig bra? jag försvarar absolut inte hur vissa har bemött sverigedemokraterna, men jag ifrågasätter att de har rent mjöl i påsen själva. | |
| LisaLong | 2010-09-20 15:05 | |
![]() | 5,7% vill det tydligen. Målet med tråden var att diskutera hur ni tycker deras samarbete ska se ut:) Inte fortsätta kasta skit på dom:) | |
| ladolcevita | 2010-09-20 15:06 | |
![]() | Lisalong: fortfarande inte tillräckligt många för att moderaterna ska behöva samarbeta med dem. | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2010-09-20 15:06 | |
![]() | Om SD skulle få igenom NÅGOT av sina förslag är de beroende av att tillsammans med andra partier få ihop 50%. Nåt gånna häppen. En idé är att alla partier avbryter ALLA former av förhandlingar om de bara andas främlingsfientlighet. I går sa de att det är invandringspolitiken och inte invandrarna de inriktar sig på. Och debattera går bra. Lets keep it that way. | |
| MiniLudd | 2010-09-20 15:08 | |
![]() | La dolce - ja jag hörde nåt om det, är det bevisat att han gjorde det själv? Har du någon länk? Så klart är det inte okej men åtminstone skadade han bara sig själv, vänsterns aktioner innebär i princip alltid att de förstör och gör illa andra. | |
| Satyra | 2010-09-20 15:08 | |
![]() | (Överfört från förra, nu stängda, tråden:) Miniludd - "Ni blir alltmer ensamma därute på flanken" Nja, V:s valresultat ser ju rätt stabilt ut jämfört med förra valets, så så mycket "alltmer ensamma" tycks vi ju ändå inte blivit. | |