Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 654 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pingvinfrack - Ej medlem längre | 2010-09-26 20:31 | |
![]() | Bokmässan 2010 Var ni på Bokmässan? Vilka författare lyssnade ni till? Eftersom det var så mycket folk så orkade jag inte lyssna till så många. Jan Guillou, Paulo Roberto (det sistnämnda för att jag hamnade i den klungan) + några stycken till som jag bara hörde på en liten stund. Vilka böcker köpte ni? "Gärningsmannen är en kvinna", "Tårtgeneralen", "Kjell", Leif G W Perssons nya + några till. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-09-26 21:41 | |
![]() | Norrmannen med grått rufsigt hår lyssnade jag på. vad boken hette minns jag inte..eller böckerna för det var en serie tragiska såna. | |
| Pingvinfrack - Ej medlem längre | 2010-09-26 21:45 | |
![]() | Den enda norrman jag ville träffa är rakad! Erlend Loe! Han var också där, men inte just när jag var det! | |
| reson - Ej medlem längre | 2010-09-26 21:46 | |
![]() | Var det mycket folk där även i år? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-26 21:48 | |
![]() | Det var väldigt mycket folk på torsdag och fredag i alla fall.. | |
| Pingvinfrack - Ej medlem längre | 2010-09-26 21:54 | |
![]() | Och i går också! Jag var bara där i går och det var ofta svårt att ta sig fram i många av gångarna. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-09-26 21:57 | |
![]() | Mycket folk? om,det var...dubbelt så många som på Gekås. | |
| justforfun | 2010-09-26 22:15 | |
![]() | Själv var jag inte på bokmässan, men jag hörde en intervju med Torgny Lindgren i P1. Han var på väg till bokmässan, om än lite motvilligt. Han sade sig vara måttligt förtjust i dylika jippon och han beklagar djupt att böcker har blivit färskvaror. En författare kan ha suttit och arbetat på en roman i ett helt år, men efter utgivningen dröjer det bara en månad innan den är läst, diskuterad och på väg att glömmas bort. Förr fick en bok inte reas ut förrän tre år efter utgivningen, men idag går den på rea redan efter tre månader! | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-09-26 22:21 | |
![]() | Ja,Torgny verkar lite deppig just nu.. han borde ju vara skitglad ju. | |
| justforfun | 2010-09-27 15:22 | |
![]() | Torgny Lindgren blev felciterad, ber om ursäkt. Jag har lyssnat på intervjun igen, med vässad penna. Han har just gett ut sina "Minnen", och borde vara "skitglad" enligt Anneli72, men han känner sig beklämd när han tänker på hur omsättningshastigheten på litteratur har stigit. Han gillar inte bokmässan utan ser den som en av de "plikter" som han måste "genomlida". "Allting är oerhört "kommersialiserat och man känner av det här fruktansvärda tempot i den moderna litteraturen. Böcker som man vet att författare har satsat sina LIV på och arbetat med i åratal ska nu konsumeras, förbrukas på max nån månad." /.../ "Tempot har stegrats enormt. Det är 45 år, tror jag, sen jag debuterade och jag har undan för undan kunnat märka hur omsättningshastigheten har stigit. Allting går fortare, allting förbrukas på mycket kortare tid. Titlar och författare försvinner mycket snart. Förr i tiden fanns det till exempel en regel att en bok fick inte hamna på rea förrän efter tre år. Nu ser jag ofta att en bok som har kommit ut på hösten finns på rea sen på våren, alltså efter bara ett halvår." | |