Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 34 |
Mobilspel
| Pågående | 19 954 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| strulan | 2010-10-07 02:09 | |
![]() | Är det viktigt att inte lämna ut hela sitt person nummer eller sitt bank konto nr ? I så fall varför och vad kan hända? | |
| LisaLong | 2010-10-07 08:35 | |
![]() | I vilket avseende gäller det | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-10-07 09:14 | |
![]() | Det sjuka med Sverige är att vi ska lämna ut vårt personnummer i alla möjliga situationer. När vi ska hyra en film, när vi ska gå till biblioteket, till tandläkaren osv. Sverige är jämfört med andra länder naivt och för slapp. Här finns ingen integritet. | |
| gnill | 2010-10-07 09:20 | |
![]() | Sitt bankkontonummer kan man ju lämna ut, det enda folk kan göra är att sätta in pengar och det är ju inte helt fel. :) Personnumret lämnar man också på en hel del ställen, ingen större risk. Men om någon ville ha både mitt bankkontonummer och personnumer, och inte var min arbetsgivare skulle jag sannerligen undra vad de skulle ha det till. Det an aldrig får lämna ut är koder etc till kort, inloggning på internetbank osv. Inte heller sitt kontokortsnummer (utom då man betalar med kortet). | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2010-10-07 09:53 | |
![]() | Vem som helst kan ringa skattemyndigheten och fråga efter mitt personnummer. Allt de behöver veta är vad jag heter och ungefär var jag bor. Exempelvis har minst en person som har skrivit i den här tråden lämnat tillräcklig information i sin betapet-profil för att hennes personnummer bara ska vara ett telefonsamtal bort. Eftersom personnumret är offentligt kan ingenting hända när du lämnar ut det, som inte redan kan hända när du talar om vad du heter. | |