Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 907

Forumkategorier

Användare Inlägg  
playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-08 16:11
Antal inlägg: 560

Åldersnojja....
Usch, fyller år på tisdag....blir iof "bara" 34 år, men ända sen jag var 26 tycker jag det är skitjobbigt att bli äldre :(

Vet inte varför och jag vet att jag ser mycket yngre ut men jag vill verkligen inte bli gammal.....
Kan sitta och nojja för att jag inte vill bli senil, dement, hamna på ålderdomshem, inte kunna gå på toa eller duscha själv....eller att mina stackars barn ska känna tvång att hälsa på sin senila mamma som inte ens vet vem dom är!! Eller den dagen då jag förlorar min man, bli helt ensam kvar :(

Deppigt eller hur :/

Någon annan???

Träsmak2010-10-08 16:14
Antal inlägg: 882

Åldern kan vara något positivt oxå. I det här landet blir man inte tagen på allvar om man inte är över 40.

playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-08 16:15

Haha, är det så??

Behringer2010-10-08 16:15
Antal inlägg: 3575

Inte ett dugg deppigt. Jag har sagt det förr: Med tanke på alternativet känns det bra att få bli gammal

SkySpy_2010-10-08 16:15
Antal inlägg: 4418

Tänk vad skönt när du blir pensionär.. Slippa arbeta och bara göra som du vill;)
Du får besök av barnbarnen ibland och får passa dom. Resa iväg till ditt hus i Spanien på vinterhalvåret. Pyssla med en trevlig hobby när du vill.
Ta dig en öl mitt på dagen om du känner för det.
Inte för att jag vill bli pensionär nu men ser ändå fram emot den delen av livet. Alla delar har sina guldkorn, se det så.

playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-08 16:17

Ok, det låter ju fantastiskt men när du passerat dom "underbara" åren då....det är då man kanske blir senil osv :/

Tinna2010-10-08 16:18
Antal inlägg: 20250

Egentligen är det dumt att noja sig.. Jag menar, man blir äldre, så är det.. Finns inget att göra åt det, så acceptera det istället. :)

(Säger hon som kommer få en 30årskris sen..) :P

kremlan - Ej medlem längre2010-10-08 16:19
Antal inlägg: 364

Jag är pensionär och livet leker. Gör det jag vill, när jag vill!!
Inte en enda tråkig dag:)

MTM742010-10-08 16:20
Antal inlägg: 1992

Tänker inte alls på det, gammal blir man ju vilket fall, så ödsla energi på det nej tack. Finns bättre saker att ödsla sin energi på. Bättre att leva livet och må bra medans man lever :)

playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-08 16:21

Kremlan, det låter fantastiskt :))))

Satyra2010-10-08 16:21
Antal inlägg: 4561

Ja tänker man på det ur den synvinkel så ÄR det ju deppigt, men ... det kan ju lika gärna bli så att du dör hux, flux innan du blivit riktigt gammal och dement. Och/eller att du får leva ett långt liv UTAN att bli dement. Det finns ju även människor som blir sjuka/handikappade/oförmö gna att ta hand om sig själva redan som unga. Och/eller som kanske inte ens blir så gamla som 34 år, dessutom ...

Kort sagt - Med tanke på vad som kan hända och hur lite vi kan påverka det så är ju hela livet egentligen ett tragikomiskt tillstånd. :-o ;-) Det bästa vore ju om vi inte hade förmåga att fundera så in i bäng utan bara kunde lära oss att leva här och nu. Är dålig på det själv också, tyvärr.

SkySpy_2010-10-08 16:22
Antal inlägg: 4418

Ja men å andra sidan. Om du nu skulle bli senil så tror inte jag att man har så ont av det själv. Du minns inte så mkt, har inte ont av det. Det du kommer ihåg brukar vara tiden långt tillbaka i din ungdom, långtids minnet funkar längst tid.
Visst kan det vara jobbigt för anhöriga, men det är ju tidens gång.
Allt beror ju på vad man tror på också..

playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-08 16:23

Tinna: Nej det finns absolut inget att göra åt det men jag kan inte hjälpa att jag tänker så....försöker tänka positivt men faaaan, det går liksom inte :(

Kommer ihåg min stackars farfar som blev helt senildement, han rymde från ålderdomshemmet och han hade ingen aning om vi var...så levde han i ca 10 - nej, så vill jag inte ha det!!!

skolurven - Ej medlem längre2010-10-08 16:23
Antal inlägg: 18

Det är ju betydligt värre att åldras som tjej så jag förstår att man blir orolig.

playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-08 16:27

SkySpy_ Nej jag kanske inte lider då jag antagligen inte är medveten om att jag är det :D

playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-08 16:28

Skolurven: Där får du nog förklara dig lite ;)

bizzzy - Ej medlem längre2010-10-08 16:30
Antal inlägg: 3169

Jag har haft åldernoja. Började när jag fyllde 25, då fick jag min 30 års kris. För då var jag närmre 30 än 20.. Ungdomen var över.. Nu är jag 42 och känner att det är så jävla skönt att inte vara ung och behöva "slåss" på köttmarknaden. =) Samtidigt som jag inte är för gammal för att göra någonting så är jag heller inte för ung för någonting. Skön känsla.

playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-08 16:31

bizzzy: Härlig inställning :)

Quicka2010-10-08 16:34
Antal inlägg: 644

Lev i nuet, det kan förändras fort. Ska nästa vecka åka till rehab och besöka en kollega från gymmet (där vi båda jobbar som instruktörer). För några veckor sedan fick hon nämligen en stor hjärnblödning, endast 43 år gammal, kommer aldrig mer kunna röra sin högra sida av kroppen. Kan inte tala eller äta. Så lev i nuet och ta vara på varje dag, att åldras borde vi se som en förmån inte något att fasa inför. Lev väl!

playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-08 16:37

Quicka. Usch det låter ju fruktansvärt :/

Asså jag sitter inte hemma och deppar varje kväll fast det kanske låter så! Jag älskar mitt liv, mina barn och min man, tro inget annat :)

Tankarna bara nojjar ibland och oftast då på att bli gammal.....

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?