Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 894 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| TruckerP - Ej medlem längre | 2010-10-09 13:04 | |
![]() | Få eller inte få på Internet. Ja vad får man eller inte får man göra på Internet? Många tror att det är fritt fram för var och en att hota, skriva skit om och liknande utan att något händer. Fel, fel, fel kan jag tala om. Man åker dit lika friskt om man hotar via internet som man gör om man hotar i verkliga livet. Förtal likaså, skitprat är skitprat var det än äger rum. Om polis//åklagare inte tar upp saken så kan man själv vända sig till rätten med sina krav på upprättelse. Det kanske kostar lite men det är det värt. Idag fick jag läsa något som gjorde mig förvånad. Personer som sitter som styrelseledamöter i en relativt ansedd förening har suttit och aktivt deltagit i när det talas om att 'sätta en kula i knät' på någon de först tillbringat avsevärd tid att prata skit om. En av ynkryggarna var till på köpet en arbetskollega till killen det gäller. Jag kontaktade personen det gällde och frågade hur saker och ting låg till och det visade sig givetvis att det ljugits utav helvete bland mesarna som sladdrade. Klara bevis fanns, kopior som visade att det verkligen stämde att det var lögn och inget annat. Vad är gängse mening om såna här ynkliga skithögar? Hur fan kan man sänka sig till att agera så och vad driver en till att sänka sig så djupt ner i skiten? Hur kan man förresten vara så in i helvete dum att man sätter ut hot på facebook? Mitt råd till den jag talar om var att han skulle polisanmäla de där dårarna, hela högen och jag hoppas verkligen att han gör det också. | |
| _Morran_ - Ej medlem längre | 2010-10-09 13:11 | |
![]() | Falska ynkryggar finns över allt, men dessa tycks tro att det man gör på nätet ser ingen. Man ack så fel de kan ha . Och som du TruckerP skriver en polisanmälan då man blir hotade borde vara på sin plats | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-10-09 13:18 | |
![]() | Fr o m i höst är det ju meningen att polisen ska jobba bättre med att stävja kränkningar och stalkers på nätet. Som verksam på en annan sajt brukar vi också hänvisa till kränkt.se där man kan få stöd och kanske göra polisanmälan. | |
| TruckerP - Ej medlem längre | 2010-10-09 13:23 | |
![]() | kanonbra råd zlipsten. Tack. Det visste jag inte om men jag ska säga till personen om det nu direkt. | |
| TruckerP - Ej medlem längre | 2010-10-09 13:27 | |
![]() | ps. jag kan tillägga att korkskallarna jag talar om till på köpet stoltserar med sina egna namn. Även killen som uttalade hotet alltså. Jag ställer mig samma fråga igen, hur blåsta får människor vara egentligen? | |
| Phantony | 2010-10-09 14:29 | |
![]() | Det låter onekligen som fotbolls"supporters". | |
| Aquilalore - Ej medlem längre | 2010-10-11 08:39 | |
![]() | Kan väl bidra till tråden genom att nämna att det inte behöver vara en lögn för att vara förtal. Samt, att det inte räknas som hot om det inte är meningen att personen ska få reda på vad som sägs.. Som exempelvis i detta fallet, när TS så snällt informerar om vad som sagts. | |