Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 907 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Guldplate | 2010-10-11 15:04 | |
![]() | Elisabet Höglund Läste precis att hon ska eller kanske t.o.m. redan har släppt sin självbiografi. Tänkte kolla om någon tänker läsa den. Jag är nämligen inte så intresserad av boken så att jag tänkte köpa den själv men jag är nyfiken på om min känsla över den stämmer. Jag kan ha respekt för Elisabet Höglund men jag tippar på att en hel del av hennes "sanningar" i boken kommer vara situationer där hon helt fritt tolkat in den negativa vinklingen mot henne. T.ex. att hon frystes ute i programmet Förkväll. Den egentliga sanningen var nog snarare är att hon var den som var mest annorlunda av de olika programledarna och när andra drar dig till sina likar så känns det som en utfrysning för den som är kvar. Samt att de nog hade olika mål med tv-programmet och att hennes mål var det som hamna mest i kläm. Hur duktig man än är så passar man inte alltid in i en grupp. Händer det så får man acceptera att det är en del av livet och så söker man sig vidare mot en grupp av folk som man fungerar ihop med. | |
| Regal Bunter | 2010-10-11 15:18 | |
![]() | Jag får verkligen hoppas att hennes bok handlar om mer än förkväll. Det är ju en av de mest erfarna tvmedarbetarna vi har i sverige. Förklväll bör i sammanhanget knappt nämnas tycker jag. | |
| sejmårr | 2010-10-11 15:30 | |
![]() | Jag har mycket svårt för Elisabeth Höglund. Under hennes intervjuer med olika personer i Förkväll verkade det inte som om hon lyssnade på svaret hon fick. Frågorna var långa och oftast irrelevanta och om den intervjuade personen skämtade var det inget Elisabeth verkade förstå. Folk fick inte prata klart innan nästa fråga levererades och det var ofta pinsamt att lyssna på. Hon framställer sig själv som ett offer, men min åsikt är att hon bara är ett offer för sina egna tillkortakommanden. Nej, jag tänker inte läsa hennes bok! | |
| Minta | 2010-10-11 15:31 | |
![]() | Att hon inte passade in i tramset Förkväll hedrar henne. Om hon ville lyfta programmet blev hon nog "mobbad" av de andra som saknar sådana kvaliteter. | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2010-10-11 15:33 | |
![]() | Jag kan tycka att Elisabet Höglund har tappat ganska mycket av den speciella "power" hon gjorde sig känd för att ha under åren på Rapport. Hon var bra då, orädd och medveten, visserligen lite divig redan då men eftersom hon skötte jobbet så bra kunde man ha överseende med det. Men nu på senare år har stjärnan dalat betänkligt. Det ena oseriösa sammanhanget efter det andra, tydligen infann sig en viss desperation när hon inte fick sitta där i rutan och kommentera nyheter längre. Det var tydligen svårt att kliva tillbaks och leva ett vanligt liv. Tragiskt när de sista åren solkar så mycket av allt bra en människa har gjort. Och Förkväll borde hon inte ens ha övervägt att medverka i, fel forum och fel nivå för hennes del. | |
| sejmårr | 2010-10-11 15:36 | |
![]() | Förkväll var och är ett lättviktsprogram med trams på menyn, men Elisabeth var ingen bra intervjuare! Min uppfattning är inte att hon försökte lyfta programmet till en annan höjd utan att hon bara inte är en empatisk eller inkännande person med svårighet att förstå vad andra säger. Oj vad hätsk jag lät! Jag har bara svårt för när folk skyller sina egna fel och misstag på andra. | |
| Guldplate | 2010-10-11 15:37 | |
![]() | Boken kommer att handla om mycket mer än Förkväll men det är en av sakerna som kommer att nämnas och därför gav jag det som exempel. Minta: Exakt vad menar du med "mobbad" av de andra som saknar sådana kvaliteter? Jag tror hon mer hamna i kläm för att hon nog hade ett annat syfte med programmet än vad de andra hade. I ett sånt läge skulle jag inte belasta dom andra för att ha saknat talanger utan för ledningen bakom programmet som inte sett till att alla är helt införstådda med vad målet är. | |
| Guldplate | 2010-10-11 15:46 | |
![]() | Jag har för mig att jag även läst att hon kritiserat SVT för att bara vilja ha unga och snygga personer i TV. För min egen del tror jag det är aningen svårt att förnya TV-utbudet om man inte får ta in en majoritet av yngre medarbetare. Inte för att de är bättre utan för att de är fler, har modernare utbildningar bakom sig och för att äldre redan gått vidare i sina karriärer. Visst kunde vi ha haft t.ex. Arne Weise sittandes 30 år till och presentera julen och låtit honom hålla i alla naturprogrammen. Fast någon förnyande hade det inte blivit och på sikt hade det varit sämre för tv:n än det hade gynnat. Det även om han har en enorm kunskap inom sitt område... | |
| vigren | 2010-10-11 15:51 | |
![]() | Sejmårr, håller med dig om alltihop. Sämre intervjuare får man väl leta efter! Istället för att lyssna på svaren så var hon tvungen att kolla i manus efter nästa fråga och bara köra på... Och - detta gäller även i andra sammanhang hon varit med. Fattar inte varför hon är så upphaussad? | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2010-10-11 16:06 | |
![]() | Anledningen till att EH inte funkade vidare bra som programledare är ju att det aldrig varit hennes grej, intervjuteknik är extremt svårt, i direktsänding blir det än värre. Hon var huvudsakligen politisk kommentator under åren på Rapport, och det betyder att man förklarar ett skeende, inte att man leder ett program. En viss skillnad där. | |
| Minta | 2010-10-11 16:10 | |
![]() | Guldplate, hon kanske ville ha en bättre niv på intervjuer mm. Det är då ganska vanligt att de andra inte vill ha någon förändring. De kanske också kände sig kritiserade av henne, vad vet jag. Ingen kan ju med bästa vilja i världen tycka att Förkväll har bra intervjuare? | |
| Minta | 2010-10-11 16:11 | |
![]() | Man är ju inte bättre bara för att man är yngre. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-11 16:18 | |
![]() | Förkväll är väl inte riktigt Elisabets forum. Det är inte djupgående intervjuer, mer småsnack/skitsnack. Jag såg henne när hon intervjuade personer i Förkväll och hon var väldigt irriterande tycker jag. Hon verkade totalt ointresserad och satt och "mmm":ade hela tiden när personen pratade. Kändes som att hon tyckte att hon var för bra för Förkväll och det kanske hon är? Hade inte sett henne i tv innan, var hon nyhetsuppläsare i SVT eller? Det enda jag minns från SVT är hennes hår. | |
| Minta | 2010-10-11 16:23 | |
![]() | Ja, det lilla jag såg så instämmer jag i det. Men jag tycker de andra är så tråkiga så klockorna stannar, trots ofta intressanta gäster. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-11 16:27 | |
![]() | EH var väl ungefär lika viktig för Aktuellt som Jan Lorentzon för tv-sporten. Den senare har varit så gåtfullt osynlig att folk har börjat spekulera i om han över huvud taget finns: www.flashback.org/t106954 2 | |
| Minta | 2010-10-11 16:58 | |
![]() | Jag tänker inte läsa boken, men rent spontant känns det som ett kändisprivilegium att "hämnas" med en bok. Hämnas är nog ett starkt ord. Det finns ju även stora konstnärer som gör det, t.ex. med sin familj. Alla vet ju att det är en subjektiv upplevelse men som ändå kan vara objektivt sann. Oftast har väl sådana böcker ett i det närmast terapeutiskt syfte och det viktigaste är hur man själv upplevt någonting. Lite hämnd kan det nog ändå vara. | |
| Tompas syrra - Ej medlem längre | 2010-10-11 17:24 | |
![]() | En typisk klimakterietant. | |
| sejmårr | 2010-10-11 17:34 | |
![]() | Jag har ännu inte riktigt hamnat i klimakteriet än, men om det betyder att jag kommer att bli som EH.... Nej tack! Framför allt tror jag att hennes personlighet har väldigt lite med om hennes äggstockar har lagt ner sitt arbete eller ej... | |
| gnill | 2010-10-11 17:44 | |
![]() | alldeles oavsett EH:s kvaliteter så får många äldre män vara kvar i rutan än äldre kvinnor. Ta en vanlig TV-kväll och räkna gubbar mot tanter som presentatörer. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-10-11 17:45 | |
![]() | Har aldrig sett Förkväll utan minns henne bara som Hamstern som vi kallade henne här hemma. Hon kom verkligen till sin rätt när hon pratade om frågor som rörde djur. Jag minns inte exakt vad det gällde men hon var bra och upprörd. | |